Spel som man kan fastna i

Medlem
Spel som man kan fastna i

Hej!

Jag behöver hjälp med speltips! Jag har haft en svacka där jag inte vet vad jag ska spela. Oftast blir det de spelen som man lirat mycket under en längre period, ex League of Legends som man går tillbaka till.

Jag har svårt att fastna i en del spel, utan kör ungefär 1-2 innan jag tröttnar eller byter spel.

Jag är ute efter ett spel som tar ca 6-12h att klara ut.
Ett spel där man fastnar och bara vill fortsätta. Jag gillar spel där jag kan snöa in mig på, än att känna efter en stund att jag tröttnar.

Finns det något intressant singleplayer spel som ni kan rekommendera, då jag tänkte hitta något spännande som jag ska köra under helgen.

Trevlig helg på er!

Mvh


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Är det ett mer lugnt spel du föredrar eller ett fps med mycket stimulans?

Death Stranding tyckte jag personligen var väldigt mysigt och soft.

Ett multiplayer spel som har en stor lärningskurva men som är kul är rainbow six seige. Du har även Doom Eternal som är ett bra singleplayer spel.

Ambassadör
League of Legends

@DitroX: Jag rekommederar Outer Wilds. Tror det var cirka 10-20 timmar det tog att klara ut det. Kommer inte ihåg exakt. Jag körde igenom det över en helg. Det är väldigt fridfullt samtidigt som det är svårt att slita sig.

Medlem

Paradox alla strategi spel om du tycker om det. Tar ett tag att lära sig men sen är man fast. One more turn-känsla fast i realtid så ännu enklare att tiden försvinner!

FM-guru
F.d. Sisyr

6-12h singleplayer eftersöks av TS och det föreslås Rainbow Siege och Paradox-strategi.

Har tyvärr inga bra förslag själv heller. Alla vassa lir jag fastnat i som jag kan komma på är betydligt längre än vad du efterfrågar.

Hotline Miami? Men det kanske är för kort, minns inte riktigt längden på det. Underbart spel i alla fall.

A Plague Tale: Innocence kan jag rekommendera. Riktigt trevligt singelplayer spel som inte är alltför långt.

Är rea på humblebundle för tillfället https://www.humblebundle.com/store/a-plague-tale-innocence

Är en Steam-nyckel du får där.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

A Plague Tale: Innocence kan jag rekommendera. Riktigt trevligt singelplayer spel som inte är alltför långt.

Är rea på humblebundle för tillfället https://www.humblebundle.com/store/a-plague-tale-innocence

Är en Steam-nyckel du får där.

Finns även på Xbox Game Pass!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag känner igen mig i din situation, och det brukar vara bäst att spela kortare spel, eller vänta tills jag hittar det där spelet där jag är så fast att en handling på 50-100h inte stör mig alls. Använd gärna tjänster som Xbox Game Pass, Uplay+, Origin Access, Playstation Now etc för att testa så mycket du bara vill utan att må dåligt över "bortslösade" pengar på spel du aldrig spelar klart. Antalet timmar jag har skrivit gäller för Main story.

Första tre finns på Xbox Game Pass (PC)

Observation ~6h
A Plague Tale: Innocence ~11h
Deliver Us The Moon ~5h

Min favoritserie är Yakuza, som också finns på Game pass. Dock är spelen ganska långa, men om du fastnar kommer du ha väldigt mycket nöje av det.

Yakuza 0 ~31h
Yakuza Kiwami 1 ~18h
Yakuza Kiwami 2 ~19h
____

The Wolf Among Us ~9h
Control ~12h
Outer Wilds ~15h
The Council ~14h (Chapter 1 finns gratis på Steam, testa innan köp)
____


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Prey som släpptes för ett par år sedan är det enda spel på många år, som troligtvis kan spelas på 6-12 timmar, som totalt sugit tag i mig och knappt släppt taget innan det var klart.

Struntar man i 6-12 timmars regeln så är Risk of Rain 2 och Satisfactory (ännu early access FYI) spel jag fastnat i på ett trevligt sätt också.

1
Skriv svar