Säsongspremiär - Fragzone-Fredag är tillbaka!

Avstängd

Jag vill vinna persona boxen för att jag har slut på spel att spela och då kanske jag slipper varva rdr 2 en femte gång.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag vill vinna persona då jag har på känn att jag kan bli rollspelsvärldens Jesus.
Jag har alltid varit väldigt negativt inställd till japanska rollspel, men i sommar drog jag mig igenom Persona 4 för att en gång för alla bevisa för mig själv hur dåliga de är, det slutade med att jag blev frälst. Men att predika om hur bra de är efter att bara ha spelat 4 är lite som att bara ha läst gamla testamentet. Med det nya testamentet som är persona 5 kan jag ena öst och väst (i alla fall tills cyberpunk släpps och de korsfäster mig för hädelse)

Medlem

Skulle vela vinna persona-boxen för att addera denna till den sista platsen jag har i min gaminghylla som jag hoppas få tillåtelse av sambon att skruva upp i rummet.
Kan tilläggas att jag även känner ett tomrum efter att ha läst ut dragonball Z för andra gången och behöver något som påbörjar min resa i den asiatiska markndens utbud.
Får jag inte det kommer jag förmodligen göra det ändå men kan inte ansvara för att boxen överlever konflikten som kommer!


signatur

treat others as you want them to treat you

Medlem

Jag skulle vilja vinna Persona boxen, mest för att jag i regel varit väldigt skeptisk till spelet - trots att jag hört väldigt goda vitsord. Jag kan säga... vinner jag, ja då ska jag spela rakt igenom spelet... och göra det samtidigt som jag äter enorma mängder Pan Pizzas!

En hård 'quest' - men som jag är redo att köra hårt om om så skulle bli fallet!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Jag vill vinna denna box för att ni har pratat så mycket om japanska spel och jag har förälskat mig i idén att prova och förlora mig i dess värld. Jag ser framför mig otroliga äventyr, nya karaktärer man möter och en upplevelse som bara händer en gång. Ifall jag vinner mot all förmodan så lovar jag att skriva en utförlig recension. Något jag aldrig har gjort. Trevlig fredag!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Motivationen lyder:

En sen rastlös kväll, ungarna sover, inget på TV, inget att spela...slö scrollandes på telefonen. Då dyker den upp. En artikel om JRPG, en genre som jag förkastat, USCH!. Det är en medelåldersman som skall utmana sina fördomar. Sådant händer inte 2020 när alla är fast i sina orubbliga åsiktsbubblor! Förbluffad över denna världsomkullskastande händelse inser jag att även jag möjligen kan ha satt mina fördomar som sanningar.

Det är en farbror som spelar, han har T-shirt och säger ”halloj” lite skrikväsandes på ett gemytligt sätt.

Den modiga mannen ger sig in på okänd mark, likt en säl på spänd lina, det kommenteras om utdragenhet och att det är konstigt. Lärarinnan ser ut som en fjortis konstateras. Du klär dig som en fjortis, tänker jag. Men säger inte högt, någon kan höra....ungarna sover.

Efter mannens lidelse, konstaterar jag att i detta fall går det inte få mannen att byta åsikt. Det är fundamenterat.

Spelet ser kul ut...och konstigt. Efter streamen laddar jag ner titeln. Låter kontrollen glida på plats i mina kupade händer.

Det är den bästa spelupplevelsen det här året.
...om mannen i T-shorts ändå visste vad han gjorde.

Han omvände en medelålders man i T-shirt.

Farornas Konung

Angående Persona box tävlingen.

Tycker att jag borde vinna då jag är en snäll broder.
Skänkte till min bror, tillika forummedlemmen Keffkebab ett 2080 dual OC grafikkort.

Som om inte det vore nog fick han även köpa 70st xbox360 spel samt 4 Ps4 spel för imponerande låga 1500kr.

Så nu sitter jag här med en Ps4 och inga spel....

Tack på förhand.

Medlem

Jävligt roligt att se er igen! Jag har saknat er <3


signatur

Allätare

Medlem

Jag vill vinna Persona-boxen eftersom jag älskar Persona serien. Persona 5 är ett av de bästa jrpg spelen jag har spelat, sättet som de blandar skolelev simulator och får uppleva Tokyo, samt dungeon crawling efter skolan är för mig en härlig mix av både rollspel och action. Jag har inte spelat Royal ännu men då det är mer av P5 så måste jag bara spela det också!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Jag vill vinna persona-boxen för att jag inte kan ett skit om JRPG och skulle vilja prata med mina anime-nördar till kompisgäng annat än digimon.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot

Jag skulle vilja vinna Persona 5 Royal då jag faktiskt aldrig bevandrat mig i Persona serien trots min fäbless för det japanska spelhantverket. Det skulle också vara som lite plåster på såren för den planerade Tokyo resan som nu ser svår ut att planera.

Back to school skulle därmed för mig innebära en japansk skolsimulator där jag varvar läxläsning med att besegra demoner vars utseende kan liknas vid ädla kroppsdelar!

Stark start på FF, blir en rolig höst!

Medlem

Jag vill jättegärna vinna persona 5 boxen till min flickvän som är stort fan av JRPG-spel. Hon jobbar i butik och stressar varje dag både med ena och det andra. Sen såklart suger kunderna ut en hel del energi från henne (stackarn). Då kan hon behöva en fet pick me up i form av en box som innehåller detta spel och massa annat gott.

För hon behöver varva ner ordentligt för det känns som att jag spenderat mest tid på ps4an på sistone Jag har min kära pc som jag kan smita till för mina andra spelbehov

Medlem

Persona 5-motivering. Jag har ännu inte spelat något spel i Persona-serien, men har länge haft det i åtanken, har bara inte blivit av. Vinner jag boxen så har jag äntligen den perfekta anledningen att ta mig an detta projekt.

Medlem

Härligt att se er i studion igen! Nu är allt som det var förr! Ordningen är återställd!

Här kommer min motivering till att vinna 'Persona 5 Royal - Phantom Thieves Edition'-boxen:
"Jag har en vän som är ett stort fan utav Persona-serien, hon har den vanliga Persona 5-versionen och har spelat det väldigt mycket. Skulle vara fantastiskt att överraska henne med detta. Sedan skulle det vara kul att själv testa det, då jag aldrig har spelat något Persona-spel."

Med vänlig hälsning
Andy Wadstein

12
Skriv svar