Vi gör det! Vi röstar fram formkurvan för Call of Duty

Robot
Vi gör det! Vi röstar fram formkurvan för Call of Duty

Från 2003 till 2019, och från Call of Duty till nya Modern Warfare.

#activision, #call-of-duty, #formkurvan, #infinity-ward, #sledgehammer-games, #treyarch


Geeks Gaming

Cod dog i mina ögon efter world at war och visa sin värsta sida redan med MW2 där allt börja handla mer och mer om killstreaks. De hjälpte inte med per2per multiplayer och värsta hitreg någonsin i ett spel.
Och början med MW3 så blev single player mycket sämre då du nu mera va en superhjälte istället för en soldat av många.

Cod:uo och 2 kommer fortfarande vara bästa i serien

Ion
Medlem

COD2 var riktigt bra, vi kör det fortfarande på jobb-LAN:en

Medlem

Meh! Röstade fel på första så efter det sket jag i resten.

Medlem

1 och 4 är mästerverk.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Cod dog i mina ögon efter world at war och visa sin värsta sida redan med MW2 där allt börja handla mer och mer om killstreaks. De hjälpte inte med per2per multiplayer och värsta hitreg någonsin i ett spel.
Och början med MW3 så blev single player mycket sämre då du nu mera va en superhjälte istället för en soldat av många.

Cod:uo och 2 kommer fortfarande vara bästa i serien

Cod 1,uo,2 och 4 samt mohaa & bf, känner mig lyckligt lottad att ha spelat under 00-talet på PC. Mods och dedikerade servrar överallt och för de mesta bara rena jävla skicklighetsbaserade spel utan miljoner gimmicks out of the box.

Cod för mig var lika stort som cs, idag är de visserligen snyggt som fan men hade hellre farit tebax i tiden för pure vettigt gameplay med bra nätkod.

Medlem

Jag håller fortfarande tvåan som det bästa i serien! Väldigt bra singleplayer och ett beroendeframkallande multiplayer utan en massa killstreaks och unlocks.

Medlem

Mp i Cod 1 var otroligt roligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tror jag endast spelat Modern Warfare 1 samt 2, och då endast single player. Gav dom en varsin 4:a. Avstod självklart på resten

Ettan tvåan och fyran är höjdpunkterna i serien. Black ops kom med några intressanta ideer dock. Och jag är nog en av få som gillade kampanjen i Infinite warfare.

Medlem

1an och 2an älskade jag, resten sket jag i mer lr mindre


signatur

//monster

Medlem

Dom enda jag har spelat är 1-4 Mw2,BO1 MW3 och WW2.

Favoriterna är nog Modern warfear 1 och 2 som jag har haft satans kul och spela med vänner

World at war var skit roligt och spela Zombie mode med vänner

WW2 älksar jag själv då dom gick tillbaka till ja WW2 efter flera år med moderarn och advance och allt var det nu hete så var det skönt WW2 gick tillbaka till rötterna.

Men Absoluta nr1 är nog Modern warfear pga det var där Multiplayer FPS värkligen satte fart för mig.

Men Nr1 multiplayer FPS för mig är fortfarnade Kill zone 2.

Medlem

Efter 2:an gick det bara utför....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Senaste är absolut bäst

Medlem

Tycker serien peakade, för sin tid, vid CoD4, även om jag själv nötte mw2 mest


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

1 och world at war .. dom andra har varit tråkiga besvikelser.

Medlem

Har bara kört Ghosts

Medlem

Modern Warfare (2019) är bäst.

Medlem

2 är bäst, sen world at war


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag råkade ge world at war betyg 5 men ämnade avstå röst på den delen för jag har inte spelat det.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ettan och Modern Warfare är nog de e nda jag har riktigt starka minnen från. Ettan var första WW2-spelet där man hade så pass många allierade på sin sida (de fortsatte ju bara spawna) vilket var helt magiskt för mig på den tiden (innan fick man nöja sig med typ 2 pers i MoH, förutom Omaha Beach då). Modern Warfare hade et t par riktigt klockrena uppdrag, som Tjernobyl-uppdraget och det där uppdraget i ryssland (tror jag?) där man ska försvara en liten by och sätter upp minor etc. och sakta pressas tillbaka. Magiskt. .

Medlem

Cod 1, uo, 2, MW, WaW, MW2 och Black Ops får alla starka 4:or eller raka 5:or. Sen gick det utför på riktigt och inget av nästkommande spel får högre än en 3:a imo.
Förra årets CoD var dock faktiskt ganska okej och får en stark 3:a. Gillar skarpt Gunfight och Warzone men kampanjen och multiplayer i övrigt är la sisådär.
Höjdpunkten i hela serien måste nog vara CoD 2 (McGregooooor!!) men Modern Warfare var också riktigt schysst.
Mest nostalgi är det på ettan när man satt och lirade med farsan på hans jobbdator, minnen.

Medlem

Vet inte vilket som är bäst men jag ÄLSKAR denna klassiker:


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

NuZ
Testpilot

Cod 2 är det bästa i serien och 4an. Black ops var också väldigt bra. Nu utan serverbrowser, modar mm har förstört serien även om jag lirar Warzone en hel del nu


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Call of duty var väldigt fräscht när det kom. Just att äntligen delta i krigsmaskineriet som "en i mängden" snarare än att alltid vara ensam på en karta med fiender. För sin tid gjordes det bra, och jag håller den spelupplevelsen högt.

COD 2 och UO byggde vidare på ovanstående, utan att det för den skull hann bli utjatat o repetetivt.

COD mw1 var för mig ett grymt bra spel. Jag var också i rätt ålder för att imponeras, vilket jag tycker är något man ofta glömmer när man diskuterar spel. Jag var mycket engagerad i storyn.

MW2 egentligen enligt ovanstående.

Waw, lite brutalare framtoning än tidigare. Vilket passade utmärkt. En solid upplevelse.

Black ops 1, en av mina favoriter. Fångade mig helt i SP, medan jag ärligt började tycka MP var lite "för mycket." Men kalla kriget fångade mig.

MW3. Ett av de sämsta spel jag kört. Jag tror en del av förklaringen ligger i att jag var äldre, och inte lika lätt imponerad av de bombastiska hjälte scenerna. Vilket gjorde att hela SP delen kändes som "men fy fan vad fjantigt"
Övergav därefter COD serien.

Enter MW (2019).
Två av uppdragen (town house och wolfden) spelade på exakt alla strängar som jag behöver. I övrigt var väl SP ganska standard COD, men det är de två uppdragen jag kommer minnas som mw 2019, och jag tycker de var mästerliga.

MP passade mig bättre än tidigare versioner. Ogillar skarpt "vanlig mp" utan kör enbart hardcore.

Följer Black ops cold war samma trend som MW2019 så är jag mycket intresserad

COD: World at War är särklass bäst. Det var nästan omöjligt att sluta spela MP. Detta var också innan det blev så extremt snabbt och arkad aktigt.

Medlem

Jag är säkert väldigt ensam om det men jag tyckee att blackops 2 är det bästa spelet av alla cod med råge

Medlem

CoD: Black Ops 1 Är en klar favorit, SP gav mig samma wow-känsla som första gången man körde modern warfare 1, Dock är SP i Balck Ops en mycket bättre och mer intressant historia. Önskar att utvecklarna av Cold war kollar på Black Ops 1 och tar de elementen som gjorde det så bra och utvecklar dem.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Har bara spelat tvåan och fyran samt Modern Warfare 2.

Medlem

Jag spelade fram till COD: Modern Warfare 2 och kände mig mätt. Sen ansåg jag att COD var för simpelt och höll mig till Battlefield under många år. Jag har sedan några år tillbaka återupptäckt COD och formatet passar mig perfekt numera. Det är i grunden en högkvalitativ produkt. Hade kul med Infinite Warfare, WWII men jag avskydde BLOPS 4! Modern Warfare har jag spelat sedan släpp och det är nog ett av mina favoritspel numera.

Jag har bara satt betyg på de spel som jag faktiskt har spelat.

12
Skriv svar