Crysis Remastered får släppdatum och blir Epic-exklusivt på PC

Robot
Crysis Remastered får släppdatum och blir Epic-exklusivt på PC

I september är det drags att dra på oss nanodräkten och ta ett dopp i det blå.

#Crysis-remastered, #Crytek, #nyhetstips


Jo, det där så bättre ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Som vanligt är minnet att originalet såg ut ungefär som remastern gör


signatur

K9
:.:

Medlem

But can it run Crysis... In 8K

Medlem

Bra mycket bättre än det dom visade först.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jippie!
ju fler exkusiviteter, ju bättre!

NOT!

Medlem

Visst varför inte men dom kanske skulle göra nya spel istället? Crytek var en studie som brukade göra coola singleplayer spel, men inte längre.

några exempel,

Crytek 2014-2020: Hunt Showdown (early access ..)
Crytek 2007-2013: Crysis, Crysis Warhead, Crysis 2, Crysis 3, Ryse Son of Rome

Kan känna mig trött ända in i själen på att trippel A marknaden har blivit en sådan öken och att så få aktörer är kvar och gör intressanta spel. Epic exklusivitet är ju ett annat hån typisk för vår tid.

Medlem

Undrar om de passar på att göra en riktig uppföljare till ettan sen då?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Epic exclusive? Dra åt helvete Greedtec.


signatur

I drank what?

Medlem

Har aldrig förstått varför folk blir så jävla sura om det är på Epic eller Steam? Det är ju fortfarande på pc!!
Tycker det e sjukt löjligt att bli så jävla arg för en sån sak.
Om en affär du inte gillar har en vara du vill ha, och en affär du gillar inte har den varan, men de kommer få in den om ett år, väntar man verkligen ett år då? Du märker ingen skillnad på den överhuvudtaget.
Förväntar mig en eller två hatiska svar nu..
Men snälla, någon, förklara vad som är så fruktansvärt med detta. Gärna med vänlig ton.

International
Man of Mystery

@PontusT: Nä, jag håller med.. man ser väldigt sällan folk som rasar över att en vara finns på ICA men inte Coop av nån anledning. Jag tror många är kvar i det här Epic-Steam-kriget utan att egentligen veta varför. Man ser väl aldrig heller många som klagar på att spel blir Steam-exklusiva ?

Och som det sagts så många gånger förr, Steam BEHÖVER inga förkämpar, de är inga underdogs


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@PontusT: Jag håller med i stora drag men av 2 anledningar blir man ändå lite sur på detta:
1. Enligt mig är Epics launcher skräp, Steams är jävligt bra. 2. När du handlar på Ica och Coop är alla varor i ditt hem, med Steam/Epic är spelen i olika launchers vilket kan störa då jag gillar att ha allt på ett ställe. (Punkt 2 spelar betydligt mindre roll en punkt 1)

Medlem

@PontusT, @bluenephilim: det är väl inte svårare än att det inte finns något positivt med exklusivitet för konsumenter? Det kombinerat med att folk inte tycker om att bli tvingade att ändra sina vanor av stora företag.

Tidigare har vi på pc haft att företag gör sina spel tillgängliga på sin egen plattform eller dom plattformar dom anser det är värt för dom att vara representerade på. Nu har det kommit en aktör som börjar betala för exklusivitet och själv ser jag gärna att sånt trams håller sig borta från pc marknaden.

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Visst varför inte men dom kanske skulle göra nya spel istället? Crytek var en studie som brukade göra coola singleplayer spel, men inte längre.

några exempel,

Crytek 2014-2020: Hunt Showdown (early access ..)
Crytek 2007-2013: Crysis, Crysis Warhead, Crysis 2, Crysis 3, Ryse Son of Rome

Kan känna mig trött ända in i själen på att trippel A marknaden har blivit en sådan öken och att så få aktörer är kvar och gör intressanta spel. Epic exklusivitet är ju ett annat hån typisk för vår tid.

Crytek hade stora ekonomiska bekymmer för några år sedan och många av dom studios dom ägde lades ned samt såldes.
Hur ekonomin ser ut idag vet jag inte men det är nog inte guld och gröna skogar.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av PontusT:

Har aldrig förstått varför folk blir så jävla sura om det är på Epic eller Steam? Det är ju fortfarande på pc!!
Tycker det e sjukt löjligt att bli så jävla arg för en sån sak.
Om en affär du inte gillar har en vara du vill ha, och en affär du gillar inte har den varan, men de kommer få in den om ett år, väntar man verkligen ett år då? Du märker ingen skillnad på den överhuvudtaget.
Förväntar mig en eller två hatiska svar nu..
Men snälla, någon, förklara vad som är så fruktansvärt med detta. Gärna med vänlig ton.

Den här diskussionen har ju pågått i varenda tråd här om Epic-exklusiva spel, så jag tvivlar på att jag kan säga något om det som inte redan sagts. Det sagt är min anledning till att jag inte rör något från Epic Store eller gjort det sedan den lanserades att de "konkurrerar" med hjälp av exklusivitet, dvs försöker köpa sig en marknadsandel genom att tvinga folk att använda deras tjänst inte för att den är bättre utan för att de köpt rättigheterna till vissa spel. Jag ser helt enkelt detta som en illegitim faktor att konkurrera med avseende på och något som om det uppmuntrades skulle kunna skada marknaden för PC-spel allvarligt.

Och för sådana som invänder att det minsann finns spel som bara släpps på Steam också: Ja, men det är då inte på grund av något incitament från Valves sida utan ett normalt affärsbeslut baserat på de olika plattformarnas relativa kvaliteter. Även självpublicering är helt acceptabelt eftersom det inte är ett försök att underminera konkurrensen på marknaden. Att inte själv göra affärer med sina konkurrenter och att hindra andra från att göra det är två helt olika saker.

Medlem

Synd att det blir Epic exclusivt. Dels ogillar jag exklusivitet. De borde konkurera med priser och funktioner istället. Sedan litar jag inte på Tencent som är en stor ägare av Epic. Finns mycket att läsa om dem. https://www.japantimes.co.jp/opinion/2019/03/28/commentary/wo... När man ser hur Riot som är Tencent ägt gjort med Vanguard (Anti-fusk system) i Valorant som har full systemaccess och är igång hela tiden litar jag ännu mindre på dem.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Har aldrig förstått varför folk blir så jävla sura om det är på Epic eller Steam? Det är ju fortfarande på pc!!
Tycker det e sjukt löjligt att bli så jävla arg för en sån sak.
Om en affär du inte gillar har en vara du vill ha, och en affär du gillar inte har den varan, men de kommer få in den om ett år, väntar man verkligen ett år då? Du märker ingen skillnad på den överhuvudtaget.
Förväntar mig en eller två hatiska svar nu..
Men snälla, någon, förklara vad som är så fruktansvärt med detta. Gärna med vänlig ton.

Varför inte både Epic och Steam? Där har du svaret

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Den här diskussionen har ju pågått i varenda tråd här om Epic-exklusiva spel, så jag tvivlar på att jag kan säga något om det som inte redan sagts. Det sagt är min anledning till att jag inte rör något från Epic Store eller gjort det sedan den lanserades att de "konkurrerar" med hjälp av exklusivitet, dvs försöker köpa sig en marknadsandel genom att tvinga folk att använda deras tjänst inte för att den är bättre utan för att de köpt rättigheterna till vissa spel. Jag ser helt enkelt detta som en illegitim faktor att konkurrera med avseende på och något som om det uppmuntrades skulle kunna skada marknaden för PC-spel allvarligt.

Och för sådana som invänder att det minsann finns spel som bara släpps på Steam också: Ja, men det är då inte på grund av något incitament från Valves sida utan ett normalt affärsbeslut baserat på de olika plattformarnas relativa kvaliteter. Även självpublicering är helt acceptabelt eftersom det inte är ett försök att underminera konkurrensen på marknaden. Att inte själv göra affärer med sina konkurrenter och att hindra andra från att göra det är två helt olika saker.

Det man skulle kunna tillägga är att där finns också en skara människor som håller sig borta från EGS för att Tencent är storägare i företaget.

Medlem

Fint sammanfattat av flera i tråden. Håller mig borta från Epic. Gillar inte att bli påtvingad ytterligare en launcher.

Var spelet verkligen så bra? Minns det som sjukt snyggt och hyfsat underhållande, men att jag tröttnade halvvägs.

Geeks Gaming
Skrivet av Kibbo:

Det man skulle kunna tillägga är att där finns också en skara människor som håller sig borta från EGS för att Tencent är storägare i företaget.

För folk inte förstår att tencent har fingrarna i extremt många spelföretag.

Medlem

Nja.. Lite gameplay hade inte skadat.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Här är några spelföretag "TenCent" har fingrarna i (utklippt från Wikipedia)

Full ownership of Riot Games - Valorant och League of Legends
Full ownership of Norwegian publisher Funcom - Mutant Year Zero: RtE och Conan Exiles
80% ownership in Grinding Gear Games - Path of Exile
Approximately 84% ownership in Supercell - Clash of Clans och Clash Royale
40% ownership Epic Games - Fortnite
13.54% ownership Kakao - Black Desert Online
9% ownership Frontier Developments - Elite: Dangerous och Planet Zoo
5% ownership Activision Blizzard, the parent company of Activision, Blizzard and King (så WoW, Cod och candy crush)
5% ownership Paradox Interactive - Stellaris och Europa Universalis
5% ownership Ubisoft - Assassin's Creed och Far Cry
1.5% ownership Bluehole - PlayerUnknown's Battlegrounds
Capital Investment in Japanese developer PlatinumGames

Så de har fingrarna i många syltburkar
Har man något spel från dessa företag så har man nog redan sålt sin själ till "kinesiska staten"

Medlem

kanske om det kostar 50kr för den som äger alla crysis redan, men inte flera 100. det vore för cashgrab


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För folk inte förstår att tencent har fingrarna i extremt många spelföretag.

Visst har dem det, nyckelordet i sammanhanget är storägare.

Medlem

@Jinxswe: Folk förstår att Tencent har pengarna i många syltburkar, därför många undviker något som Tencent har att göra med.

Jag vill inte stödja brott emot mänskligheten, jag vill inte stödja Kinas spioneri emot västvärlden. Jag vill heller inte stödja något annat Kina gör emot sin egen befolkning. Det som händer i Hong Kong är ett rejält brott emot mänskligheten, så min stora fråga är egentligen.

Varför undviker inte alla att ge Tencent mera pengar och mera makt? Det finns inga stora Kinesiska företag som är oberoende utav staten, de gör vad partiet säger annars kan de inte existera.

Så det du gör när du köper saker från Tencent förutom att ge Kina all din data som företag kopplade till Tencent ger till dem. Men förutom det att man vill köpa spel trots att det hjälper den farligaste regimen i världen som inget annat än vill att vi alla skall gå samma öde till mötes som Hong Kong kan jag inte förstå över min vildaste drömmar.

Självklart gäller detta inte bara Tencent det gäller alla Kinesiska storföretag Byte Dance, Huawei för att nämna några.

Stå upp för mänskliga rättigheter sluta handla med företag som tar pengar från Tencent mfl!

Fast det är som vanligt, det är inte min familj man använder som ofrivilliga organdonationer, det är inte min familj man spärrar in på koncentrationsläger eller sätter i fängelse för att de har en åsikt, eller mördar för att de vill ändra på något eller varna världen för vissa dödliga virus.

Medlem
Skrivet av Morhaxvith:

Här är några spelföretag "TenCent" har fingrarna i (utklippt från Wikipedia)

Full ownership of Riot Games - Valorant och League of Legends
Full ownership of Norwegian publisher Funcom - Mutant Year Zero: RtE och Conan Exiles
80% ownership in Grinding Gear Games - Path of Exile
Approximately 84% ownership in Supercell - Clash of Clans och Clash Royale
40% ownership Epic Games - Fortnite
13.54% ownership Kakao - Black Desert Online
9% ownership Frontier Developments - Elite: Dangerous och Planet Zoo
5% ownership Activision Blizzard, the parent company of Activision, Blizzard and King (så WoW, Cod och candy crush)
5% ownership Paradox Interactive - Stellaris och Europa Universalis
5% ownership Ubisoft - Assassin's Creed och Far Cry
1.5% ownership Bluehole - PlayerUnknown's Battlegrounds
Capital Investment in Japanese developer PlatinumGames

Så de har fingrarna i många syltburkar
Har man något spel från dessa företag så har man nog redan sålt sin själ till "kinesiska staten"

Ojdå, har ju faktiskt köpt Ubisoft-spel förr. Själen är såld så det är väl lika bra att ta flyget direkt till Kina för att hjälpa till att bygga fler koncentrationsläger. För det är ingen som helst skillnad mellan 40% och 5%.

Medlem

riktigt ruttet att ett gammalt spel som får remaster blir exklusivt hos epic... vafan alltså...

Medlem
Skrivet av Gandir:

@Jinxswe: Folk förstår att Tencent har pengarna i många syltburkar, därför många undviker något som Tencent har att göra med.

Jag vill inte stödja brott emot mänskligheten, jag vill inte stödja Kinas spioneri emot västvärlden. Jag vill heller inte stödja något annat Kina gör emot sin egen befolkning. Det som händer i Hong Kong är ett rejält brott emot mänskligheten, så min stora fråga är egentligen.

Varför undviker inte alla att ge Tencent mera pengar och mera makt? Det finns inga stora Kinesiska företag som är oberoende utav staten, de gör vad partiet säger annars kan de inte existera.

Så det du gör när du köper saker från Tencent förutom att ge Kina all din data som företag kopplade till Tencent ger till dem. Men förutom det att man vill köpa spel trots att det hjälper den farligaste regimen i världen som inget annat än vill att vi alla skall gå samma öde till mötes som Hong Kong kan jag inte förstå över min vildaste drömmar.

Självklart gäller detta inte bara Tencent det gäller alla Kinesiska storföretag Byte Dance, Huawei för att nämna några.

Stå upp för mänskliga rättigheter sluta handla med företag som tar pengar från Tencent mfl!

Fast det är som vanligt, det är inte min familj man använder som ofrivilliga organdonationer, det är inte min familj man spärrar in på koncentrationsläger eller sätter i fängelse för att de har en åsikt, eller mördar för att de vill ändra på något eller varna världen för vissa dödliga virus.

Först av allt, jätte bra att du är så medveten hir dina pengar kan påverka ovärlden. Skulle bara vilja tillägga att USA även dom spionerar minst lika mycket på våran data vi använder. Dom har till och med något som kallas för Facebook och instagram och twitter där man lägger ut hela sina liv så att företag kan köpa information ifrån och sälja vidare, säkert till kinesiska företag och stat med. Vill bara tillägga att ibland kanske vi glömmer att det är inte bara öst som lystnar noga på allt vi gör här utan minst lika mycket väst.
Tack för dig och mig 😁

Medlem
Fint skrivet.
Skrivet av FelixenS:

Den här diskussionen har ju pågått i varenda tråd här om Epic-exklusiva spel, så jag tvivlar på att jag kan säga något om det som inte redan sagts. Det sagt är min anledning till att jag inte rör något från Epic Store eller gjort det sedan den lanserades att de "konkurrerar" med hjälp av exklusivitet, dvs försöker köpa sig en marknadsandel genom att tvinga folk att använda deras tjänst inte för att den är bättre utan för att de köpt rättigheterna till vissa spel. Jag ser helt enkelt detta som en illegitim faktor att konkurrera med avseende på och något som om det uppmuntrades skulle kunna skada marknaden för PC-spel allvarligt.

Och för sådana som invänder att det minsann finns spel som bara släpps på Steam också: Ja, men det är då inte på grund av något incitament från Valves sida utan ett normalt affärsbeslut baserat på de olika plattformarnas relativa kvaliteter. Även självpublicering är helt acceptabelt eftersom det inte är ett försök att underminera konkurrensen på marknaden. Att inte själv göra affärer med sina konkurrenter och att hindra andra från att göra det är två helt olika saker.

Tack för bra sammanfattning
Så folk är alltså sura att de inte får välja vilken launcher som skall användas.
Men kan spelupplevelsen påverkas pga detta?
Rätta mig om jag har fel, men tar inte Steam ut en mycket större andel om ett spel säljs hos dem än att det säljs hos Epic?
Har för mig detta, och att skilljer ganska så mycket också. Så ur rent affärsperspektiv kan jag isåfall förstå varför man hellre skulle använda sig av Epic och till och med bli exklusivt hos dem.

Jag är konsollare till 95% nu för tiden. Så tycker ändå att allt detta agg är lite väl överdrivet.
Vågar jag säga att skillnaden på konsol-exklusiva spel är lite värre än på pc, då du måste köpa en helt ny maskin för 4K typ för att få lira ett spel. Där kan jag störa mig rejält på exklusiva spel. Men förstår såklart att man måste ha en säljpitch och locka kunder med något unikt
Ja denna spelvärld har blivit krånglig..
Tack alla för bra svar

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

@PontusT: Jag håller med i stora drag men av 2 anledningar blir man ändå lite sur på detta:
1. Enligt mig är Epics launcher skräp, Steams är jävligt bra. 2. När du handlar på Ica och Coop är alla varor i ditt hem, med Steam/Epic är spelen i olika launchers vilket kan störa då jag gillar att ha allt på ett ställe. (Punkt 2 spelar betydligt mindre roll en punkt 1)

Håller inte riktigt med på din punkt två.
Köper du ett spel på Steam ligger det på din dator, eller om du köper samma spel på Epic, ja då ligger spelet fortfarande på din dator.
Men ja, jag förstår vad du menar. Men det jag inte förstår är hur det kan vara en sån grej att öppna en annan launcher som för övrigt är helt gratis osv.
Eller är launchern så pass kass att den kan dra ner prestandan på ens dator? För isåfall är jag helt med på allt detta agg mot Epic

12
Skriv svar