Gotham Knights är WB Montreals nya "Batman"-spel

Robot
Gotham Knights är WB Montreals nya "Batman"-spel

Gotham är under attack, men var är Batman?

#Gotham-knights, #WB-montreal


Moderator | Testpilot

Frågan är ju om det är ett singleplayer-spel med coop, eller något games as a service-grej likt Marvel Avengers.

Skadenummer tyder ju på RPG-element i form av loot och annat, som inte fanns i Arkham. Fiender verkar också ha en viss level. Tyckte aldrig att det saknades då iallafall första (mest) och andra var mer metroidvania.

Blir att vänta och se. Behöver mer gameplay innan jag säger bu eller bä.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ser riktigt bra ut IMO!

kändes mörkt och hårt

Medlem

Ser intressant ut, kommer nog vara ett co-op spel

Men den riktiga hypen ligger ju hos Rocksteadys Suicide Squad spel.

Medlem

Intressant, men kan inte sluta tänka på den där slängkappan, såg ut som ihopsydda pappskivor!

Medlem

Mjamje, försiktigt optimistisk.

XP/leveling, co-op, loot, healthbars osv. bådar inte sådär jättebra för mig personligen, går emot lite av det som gjorde Arkham-spelen bra. Såg trevligt ut grafiskt iallafall, dock en hel del drops under visningen.(Alpha osv)

Med det sagt, förhoppningsvis blir det bra.

Edit:

Pluspoäng att dom visa riktig gameplay iallafall och inte enbart en CGI-trailer.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skadenummer tyder ju på RPG-element i form av loot och annat, som inte fanns i Arkham. Tyckte aldrig att det saknades då iallafall första (mest) och andra var mer metroidvania.

Det var det som också oroade mig.

Kan inte min DC men är inte Robin - Nightwing...

Men va fän dog Bruce i början för så slutade väl inte Arkham Knight

Vänta nu hette förra Knight och det här Knights det va ju rätt roligt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kan inte min DC men är inte Robin - Nightwing...

Men va fän dog Bruce i början för så slutade väl inte Arkham Knight

Vänta nu hette förra Knight och det här Knights det va ju rätt roligt

Robin är en superhjälte-persona likt Batman. Dick Grayson är första Robin, och blir sedan Nightwing när han vuxit upp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är ingen uppföljare utan helt separat från Arkham serien. Vi Arkham fans får vänta på SS trailern då det är samma utvecklare, ska bli spännande.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Draconis:

Det är ingen uppföljare utan helt separat från Arkham serien. Vi Arkham fans får vänta på SS trailern då det är samma utvecklare, ska bli spännande.

Har vi någon källa på det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Det är ingen uppföljare utan helt separat från Arkham serien. Vi Arkham fans får vänta på SS trailern då det är samma utvecklare, ska bli spännande.

Nej, Suicide Squad utvecklas av RockSteady Studios™ och detta spel görs av WB Montreal. Samma gäng som gjorde Arkham Origins som inte var lika bra som Arkham Asylum, Arkham City och Arkham Knights. Alla de 3 spelen gjorda av RockSteady Studios.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vet inte, kan inte påstå att jag gillar lvls, livmätare ect. Aja antar för att det är coop spel och allt nu för tiden måste ha sånt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej, Suicide Squad utvecklas av RockSteady Studios™ och detta spel görs av WB Montreal. Samma gäng som gjorde Arkham Origins som inte var lika bra som Arkham Asylum, Arkham City och Arkham Knights. Alla de 3 spelen gjorda av RockSteady Studios.

Det är det personen säger, Suicide Squad görs av Rocksteady. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vileoxe:

Vet inte, kan inte påstå att jag gillar lvls, livmätare ect. Aja antar för att det är coop spel och allt nu för tiden måste ha sånt.

Levels och exp fanns i Arkham-serien också, dock bara för Batman.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har vi någon källa på det?

Källan är trailern. Ingenting i den är en fortsättning på Arkham universumet.

Inaktiv

Måste erkänna att jag är lite trött på Rocksteadys formel. Börjar kännas lite som Ubisofts open world spel. Får nog bli på någon rea långt i framtiden för mig.

Medlem

Är det verkligen bekräftat att Bruce har dött?

Det känns troligare att han har fejkat sin egen död som i den senaste filmen. Han lämnar ju över allt till Robin och drar till Italien.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Är det verkligen bekräftat att Bruce har dött?

Det känns troligare att han har fejkat sin egen död som i den senaste filmen. Han lämnar ju över allt till Robin och drar till Italien.

"Batman is dead. A new expansive, criminal underworld has swept the streets of Gotham City. It is now up to the Batman Family; Batgirl, Nightwing, Red Hood, and Robin; to protect Gotham, bring hope to its citizens, discipline to its cops, and fear to its criminals. From solving mysteries that connect the darkest chapters in the city’s history to defeating notorious villains in epic confrontations, you must evolve into the new Dark Knight and save the streets from descent into chaos.

Gotham Knights is an open-world, action RPG set in the most dynamic and interactive Gotham City yet. In either solo-play or with one other hero, patrol Gotham’s five distinct boroughs and drop in on criminal activity wherever you find it."

https://www.gothamknightsgame.com/en-US

Enligt hemsidan så är "Batman" död iallafall, vad det nu innebär. Sen kanske det blir några twists hit och dit.

Eller så kanske det tillkommer en "ny spelbar DLC-karaktär, Batman" woho! Ehm.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_79617:

Måste erkänna att jag är lite trött på Rocksteadys formel. Börjar kännas lite som Ubisofts open world spel. Får nog bli på någon rea långt i framtiden för mig.

Tur för dig att detta inte är ett Rocksteady-spel då!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det är det personen säger, Suicide Squad görs av Rocksteady. ^^

Ah, missförstod lite. 🤘


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Moderator | Testpilot
Skrivet av Draconis:

Källan är trailern. Ingenting i den är en fortsättning på Arkham universumet.

Hur då ingenting? Batman "dog" i slutet av Arkham Knight när han lämnade in sin mantel, och Wayne Manor exploderade. Logiskt känns det här som en uppföljare då det fortsätter efter han "dött", samt att gameplay ser ut att vara likadan (fast en del förändrat) från tidigare.

Tänkte mest om det är något specifikt som visas eller sägs som indikerar att det är sin egna grej.

EDIT: Verkar som att Alfred lever och Gordon är död i Gotham Knights, men det skulle ju kunna förklaras. Folk snackar även om att det inte är kopplat till Arkham, men att de försöker få folk att tro det ändå. Ganska fult om så är fallet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fezk:

"Batman is dead. A new expansive, criminal underworld has swept the streets of Gotham City. It is now up to the Batman Family; Batgirl, Nightwing, Red Hood, and Robin; to protect Gotham, bring hope to its citizens, discipline to its cops, and fear to its criminals. From solving mysteries that connect the darkest chapters in the city’s history to defeating notorious villains in epic confrontations, you must evolve into the new Dark Knight and save the streets from descent into chaos.

Gotham Knights is an open-world, action RPG set in the most dynamic and interactive Gotham City yet. In either solo-play or with one other hero, patrol Gotham’s five distinct boroughs and drop in on criminal activity wherever you find it."

https://www.gothamknightsgame.com/en-US

Enligt hemsidan så är "Batman" död iallafall, vad det nu innebär. Sen kanske det blir några twists hit och dit.

Eller så kanske det tillkommer en "ny spelbar DLC-karaktär, Batman" woho! Ehm.

Ser man på.

Man kommer förmodligen inte få veta hur han dog.

Medlem

Det var en dålig idé att läsa tråden när man inte lirat Arkham Knight ännu hehe. D:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Frågan är ju om det är ett singleplayer-spel med coop, eller något live as a service-grej likt Marvel Avengers.

Skadenummer tyder ju på RPG-element i form av loot och annat, som inte fanns i Arkham. Fiender verkar också ha en viss level. Tyckte aldrig att det saknades då iallafall första (mest) och andra var mer metroidvania.

Blir att vänta och se. Behöver mer gameplay innan jag säger bu eller bä.

Ugh, ja, känslan av en DC_version av Marvel Avengers-spelet känns rätt påtaglig. Lär göra många besvikna i så fall, även om jag har haft kul med MA-betan både förra helgen och den här. Annars är det väl i sig en trevlig idé att kunna spela "alla" de olika karaktärerna i Läderlappens värld. Läderlappinnan? Läderlappsflickan?

Moderator | Testpilot
Skrivet av ulrik.borg:

Ugh, ja, känslan av en DC_version av Marvel Avengers-spelet känns rätt påtaglig. Lär göra många besvikna i så fall, även om jag har haft kul med MA-betan både förra helgen och den här. Annars är det väl i sig en trevlig idé att kunna spela "alla" de olika karaktärerna i Läderlappens värld. Läderlappinnan? Läderlappsflickan?

Jason Schreier har även pratat i några år om att Suicide Squad ska vara exakt samma. Skulle vara väldigt tråkigt om båda nya spelen är Games as a service.

Ska dock sägas att det börjar komma uppgifter om att det här är mer likt de senaste Asscred-spelen, fast med coop.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur då ingenting? Batman "dog" i slutet av Arkham Knight när han lämnade in sin mantel, och Wayne Manor exploderade. Logiskt känns det här som en uppföljare då det fortsätter efter han "dött", samt att gameplay ser ut att vara likadan (fast en del förändrat) från tidigare.

Tänkte mest om det är något specifikt som visas eller sägs som indikerar att det är sin egna grej.

Om detta är en uppföljare så är Batman inte död, trots att det står så på hemsidan. Han dog ju aldrig i Arkham Knight.

Eller så är detta spel inte någon uppföljare utan en helt annan historia.

Medlem

Hot garbage.


signatur

Ordo Ab Chao

Moderator | Testpilot
Skrivet av Skelögd:

Om detta är en uppföljare så är Batman inte död, trots att det står så på hemsidan. Han dog ju aldrig i Arkham Knight.

Eller så är detta spel inte någon uppföljare utan en helt annan historia.

Beror ju på hur man ser på det. Batman "dog", likaväl Bruce Wayne. Kappan lämnades på polishuset och varken Batman eller Bruce har synts till sedan dess. För allmänheten är han ju död/borta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kan inte min DC men är inte Robin - Nightwing...

Men va fän dog Bruce i början för så slutade väl inte Arkham Knight

Vänta nu hette förra Knight och det här Knights det va ju rätt roligt

Det har funnits minst 6 Robins.. då ej medräknat alla multiverseversioner och reboots som existerar.

Första Robin (Dick Grayson som sedan blev Nightwing) blev less på Bruce så han valde att gå solo.

Den andra Robin ( Jason Todd även känd som Red Hood) blev tillfångatagen och torterad.. slutade med att han gick över gränsen och började aktivt döda "bovar". Vilket självfallet inte direkt gick i god hos Bruce.

Den tredje Robin (Tim Drake) är den Robin som är mest känd efter Dick Grayson. Han blev sedan "Red Robin" som samexisterade med den fjärde Robin.

Den fjärde Robin (Damian Wayne) var Bruce och Talia Al Ghuls son. Han blev lämnad av Talia hos Bruce och Bruce tränade Damian till att bli den fjärde Robin tillsammans med Tim Drake.

Sedan har vi en drös olika kortvariga Robins varav en del kvinnor. Så som Stephanie Brown som var Tim Drakes flickvän etc.

Angående om Batmans död så vill jag minnas att jag läste någonstans att han dött inte mindre än 26 gånger sedan han först skapades. Ibland har han blivit återupplivad genom diverse medel som tidsresor, magi eller tom. motsvarigheten till "gud". Andra gånger har DC bara valt att göra hans död icke canon. Finns tom. en serie där han blir dödad av "The black lanterncorp" för att sedan återupplivas som en Zombie. Det är även då Dick Grayson tar upp manteln som Batman. Vilket hänt ett antal gånger.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Har vi någon källa på det?

Det går hand i hand med vad Rocksteady sagt tidigare. Alltså att Arkham Knight var det sista spelet i serien.

https://www.ign.com/articles/2014/03/28/the-end-of-arkham-why...

12
Skriv svar