Senaste filmen du såg

Medlem
Skrivet av Digital_Lifestyle:

@Fezk: Kan varmt rekommendera The Lobster som är föregående film av samma regissör (Lanthimos). Den är om möjligt ännu mer skruvad än KOSD och redan en modern klassiker. Tycker personligen att den är snäppet vassare.

Jo lär definitivt spana in Yorgos Lanthimos andra filmer, detta var första filmen jag sett från han och har ju läst och hört om The Lobster så det ska bli intressant.

The Lobster verkar också ha lite splittrade åsikter, vilket gör mig mer intresserad.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

@Fezk: Lobster känns mer Lynch än självaste David. Ser fram emot dina tankar när du sett filmen.


signatur

Go home and be a family man!

FM-guru
F.d. Sisyr

Alla Lanthimos filmer från Dogtooth och framåt är klart sevärda (de tidigare har jag inte sett än, svårt att uttala mig då ).

Medlem

Senaste filmen jag såg som jag inte redan hade sett innan var nog Sonic the Hedgehog. Vilket också är den senaste filmen jag såg på bio. Håller tummarna för att New Mutants verkligen kommer ut nu i slutet på augusti/början på september.

Medlem

Interstellar, rätt överskattad enligt mig, hör folk som ser den som ett mästerverk vilket den verkligen inte är. En av Nolans sämre filmer även om den var väldigt bra. Den var dock väldigt snygg och följer väl fysikens lagar hyfsat väl.

Medlem

Bloodfist VII: Manhunt med Donnie The Dragon. Helt ok, kunde varit bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

@Sisyr: Har sett samtliga av hans filmer och tycker att Dogtooth är en perfekt början. De två dessförinnan kan man kanske slippa. En god vän till mig gillar dock Alpeis (Alper) skarpt.


signatur

Go home and be a family man!

Frilansare

Interstellar, igen. Både bättre och sämre än jag minns den. Är nog lite blödigare idag än när jag såg den för sex år sedan så mycket feels, trots töntigheten.

Medlem

Jag såg Greenland med Gerard Butler på bio igår.
Den är precis vad man förväntar sig, en 2012 med snygg CGI & panik/domedagskaos i 2h.

Filmen i sig var sevärd men inte mycket mer.
+ Skådespelarinsatser
+ CGI

- Urvattnad story
- Slutet

3 av 5 domedagskometer


signatur

'' Han shot first''

Medlem

A Nightmare on ElmStreet IV - The Dream Master. 😬🙈

Betar igenom mitt DVD bibliotek och nu är det ElmStreet boxen som gäller. Del 1,3 och 7 är favoriterna i serien dock.

Medlem

Någon jävla Harry Potter som gick på TV.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Inaktiv

"7500" , Amazon Prime exklusiv tysk flygkapningsrulle med Joseph Gordon-Levitt.

Sjukt intensiv, jag gillade den

Moderator | Testpilot

Kikade American Pie 1-4. Alltså de som gick på bio.

Lite nostalgi då jag växte upp med filmerna. Mycket av humorn håller fortfarande. Vill inte säga att det är bra filmer direkt, men det är den där typen "it's so bad it's good".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jandelin:

O Brother, Where Art Thou? (2000)
Riktigt bra.

8/10

Vet inte varför, kanske för George Clooney, men vill rekommendera Men who stare at goats till dig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Invigde mitt första biobesök sedan Corona-skitens intåg med att se The Goonies för första gången. Visste egentligen inte så mycket mer än att den inspirerat Stranger Things och att den anses vara en riktig 80-talsklassiker av många. Jäkligt rolig och mysig film.

Medlem

Cold Prey 2 en Norsk thriller, skräck (org. titel Fritt Vilt) som var en bra uppföljare till första filmen. Slutet är något jag kan kritisera då det inte kändes särskilt genomarbetat, snarare fantasilöst. Men man bör kanske inte heller begära särskilt mycket mer ifrån en Norsk motsvarighet till en Jason film.

Medlem

Underwater, för femte gången. Köpte den på blockbuster för 99sek.

Älskar Undervattensfilmer.
Inget slår the abyss, men underwater är sjukt nära.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Interstellar, igen. Både bättre och sämre än jag minns den. Är nog lite blödigare idag än när jag såg den för sex år sedan så mycket feels, trots töntigheten.

En helt okej film som hålls tillbaks av lite för mycket Hollywood tropes.

Fram till de landa på första planeten tyckte jag generellt det var en riktigt bra film. Var bara lite smådumma saker innan, ex att någon på ett rymdskepp på väg mot ett maskhål, behöver få en förklaring på hur ett maskhål fungerar. Men det var mest bara nitpicks, i övrigt bra uppbyggd och man var intresserad av vart det är på väg och vad de kommer att upptäcka.

Men när jättevågen kom, då började man undra lite. Typ min första tanke, "Öhm okej, hur kunde de inte se sådana saker på sensorer, radar, kamrerer osv?". Därefter när skeppet helt plötsligt kunde lyfta utan extra boosters, som om det var en Star Trek Shuttlecraft, med teknik från 2300-talet eller liknande. "Öhm okej, var det väldigt låg gravitation på den planeten eller...?"

Det var ganska illa men inget som totalsabba filmen. Däremot när de väckte Matt Damon och ens första tanke var "Åh nej, han kommer att förråda dem...". Då började närma sig ren schlock.

Sedan hela "Love is the one thing...", suck... alltså, vad ska man säga...

Det är så jädra synd för det kunde ha varit vår tids 2001 a Space Odyssey. Men istället blev det en halvblandning av seriös tung science fiction och ett visuellt episkt spektakel, med story element man snarare förväntar sig från en Roland Emmerich popcornfilm.

En film jag verkligen hoppades skulle kunna vara något utöver det vanliga. I vissa fall var det också det, sett till de visuella effekterna, musiken och cinematography. Men sett till mycket utav berättandet och karaktärerna, så höll det inte alls samma nivå.

Arrival däremot visar att man kan göra fantastisk science fiction, som är välskriven, med känslomässig inslag som faktiskt har lite tyngd bakom sig och fungerar väl med filmens berättelse och tema. De lyckade göra så mycket mer med betydligt mindre budget, visuella spektakel och effekter.

Medlem

Det är nu nästan 22 år sedan jag såg Nyckeln till frihet eller The Shawshank Redemption, hade helt glömt bort hur bra denna är. Välförtjänt status som en av de bästa filmerna som gjorts. Definitivt en av de bästa Stephen King-adaptionerna som översatts från bok till film.

5/5 möjliga!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

New Mutants.

Den var... Okej. Helt okej. Inte en av de bästa superhjälteserietidningsfilmerna jag sett men långt ifrån en av de värsta. Ett starkt godkänt får den. Och som den sista kvarlevan från vad som var FoX-Men-filmerna så duger den faktiskt. För även om det inte var någon Logan eller ens Days of Future Past så var den åtminstone mycket bättre (och en mycket mer värdig avslutning på den filmserien) än Dark Phoenix.

Okej, några spoilers här nedan (varnar bara utifall någon bryr sig om sånt)...

Den här scenen från trailern? Som var med i den senaste trailern t o m bara här om månaden? Tja, såvida jag nu inte blinkade och missade det så var detta inte med i filmen. Vilket var synd. Det var en fräck scen i trailern tyckte jag.

Några logiska missar får man ha överseende med. Vid ett tillfälle så tvingar den inte så goda doktorn Magik in i en isoleringscell. Och Magik skriker och vill inte. Och jag undrar bara vad fan, varför frammanar hon inte bara sitt svärd och kör det genom magen på kärringen? Eller varför teleporterar hon inte bara iväg? Och är det verkligen bara doktorns egna kraftfält som omsluter hela "sjukhuset"? Även när hon sover? Och om det är så lätt för Magik att spetsa doktorns te så hon är helt utslagen sedan, vad hindrade då dem att ta ett sådant tillfälle i akt till att rymma? Nåväl.

Sättet "sista bossen" "besegras" på är extremt antiklimax. Och det är heller inte mycket till story i filmen. Men för ytterligare en film baserad på en serietidning från Marvel så var den rätt så otypisk i alla fall. Och det gillade jag. Att det inte var samma gamla samma gamla som vi sett så många gånger förr vid det här laget. Att det inte kändes som en typisk Marvel-film. Att det åtminstone var något lite mer annorlunda. Det uppskattar jag.

FM-guru
F.d. Sisyr

Holy Motors (2012). Andra gången jag ser den, men senast var 6-7 år sedan. Annorlunda film och inte något för alla, men fan så bra den är. Kalkylerad excentricitet!

Udda val att casta Kylie Minogue för övrigt - men det funkar, och hade jag vetat på förhand att det var filmgeniet Claire Denis som föreslog henne för rollen så hade jag aldrig tvivlat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Holy Motors (2012). Andra gången jag ser den, men senast var 6-7 år sedan. Annorlunda film och inte något för alla, men fan så bra den är. Kalkylerad excentricitet!

Udda val att casta Kylie Minogue för övrigt - men det funkar, och hade jag vetat på förhand att det var filmgeniet Claire Denis som föreslog henne för rollen så hade jag aldrig tvivlat.

Den är grym!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Project Power, knaprar konstiga piller så man får superkraft i 5min. Enda intressanta i den filmen är att man lärde sig om Pistolräkan, helt sjuk räka som har ett supervapen typ

Den kan skapa ett ljud på typ 260db samt få bubblor att implodera och utsöndra lika hög värme som solen
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Alpheidae

Medlem

Freddy Got Fingered (2001) https://www.imdb.com/title/tt0240515/

En klassiker som står sig väldigt väl! När filmen kom ut var den inte så omtyckt, men det är helt klart en kultklassiker av rang och kaliber.
Detta är filmvärldens motsvarighet till DMT, när man har sett den ser man allting i ett annat ljus och får äntligen svar på de stora frågorna. Tom Green är filmvärldens Hideous Kojumbo, någon som verkligen vågar utmana våra djupaste intellektuella förmågor!

PS. Jag kan ha behövt sniffa Aceton för att återställa min hjärna efter denna filmen, all visning sker på egen risk.

Medlem

Midsommar.

Den var speciell, en sån där film man minns.

Säkert många amerikaner som ställde in sina Sverigeresor efter att ha sett filmen.

Inaktiv

"The Last Full Measure"

Scott Huffman (Sebastian Stan) på Pentagon får uppgiften att utreda om William H. Pitsenbarger förtjänar att få Medal of Honor, 34 år efter sin död och isåfall varför det inte skett tidigare.

Också med Christopher Plummer, William Hurt, Ed Harris, Samuel L. Jackson , Peter Fonda (hans sista film vad jag vet) och Bradley Whitford.

En sån där lite långsam men välgjord film, jag gillade den

Medlem

The Platform. Sjukt bra.

Netflix-filmen "Spectral":

www.imdb.com/title/tt2106651

Den känns som ett konsolspel hela filmen, vilket gör den bra. Den är lagom lång och har bra story.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tenet, typisk 4/5 film. Fruktansvärt snygg, all action är världsklass men karaktäerna saknar djup. Konceptet är väldigt intressant men storyn blir komplex bara för att.
Klart sevärd.

Skriv svar