Gotham Knights är WB Montreals nya "Batman"-spel

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur då ingenting? Batman "dog" i slutet av Arkham Knight när han lämnade in sin mantel, och Wayne Manor exploderade. Logiskt känns det här som en uppföljare då det fortsätter efter han "dött", samt att gameplay ser ut att vara likadan (fast en del förändrat) från tidigare.

Tänkte mest om det är något specifikt som visas eller sägs som indikerar att det är sin egna grej.

EDIT: Verkar som att Alfred lever och Gordon är död i Gotham Knights, men det skulle ju kunna förklaras. Folk snackar även om att det inte är kopplat till Arkham, men att de försöker få folk att tro det ändå. Ganska fult om så är fallet.

Barbara sitter inte i rullstol, Mr. Freeze lever och är ond igen, Alfred lever, Red Hood är polare med Bat-familjen, läckan talade om att det är en soft-reboot osv osv

Visst, det är ju inte omöjligt att göra en retcon men är väldigt osannolikt tycker jag. Det här med multiverse och sånt är ju inte direkt något konstigt inom comic books.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Draconis:

Barbara sitter inte i rullstol, Mr. Freeze lever och är ond igen, Alfred lever, Red Hood är polare med Bat-familjen, läckan talade om att det är en soft-reboot osv osv

Visst, det är ju inte omöjligt att göra en retcon men är väldigt osannolikt tycker jag. Det här med multiverse och sånt är ju inte direkt något konstigt inom comic books.

Så sant. Svårt att komma ihåg alla små saker - tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Draconis:

Barbara sitter inte i rullstol, Mr. Freeze lever och är ond igen, Alfred lever, Red Hood är polare med Bat-familjen, läckan talade om att det är en soft-reboot osv osv

Visst, det är ju inte omöjligt att göra en retcon men är väldigt osannolikt tycker jag. Det här med multiverse och sånt är ju inte direkt något konstigt inom comic books.

https://twitter.com/ComicBook/status/1297262640021020673

"Gotham Knights is an original story set in DC's Batman Universe and not connected to the Arkham series."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej, Suicide Squad utvecklas av RockSteady Studios™ och detta spel görs av WB Montreal. Samma gäng som gjorde Arkham Origins som inte var lika bra som Arkham Asylum, Arkham City och Arkham Knights. Alla de 3 spelen gjorda av RockSteady Studios.

Jag tyckte Arkham Origins va bättre än city

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rakoon:

Jag tyckte Arkham Origins va bättre än city

Inte en helt vanlig åsikt, men inte konstig.

Problemet med Origins för många är att det är för likt City. För mig är det samma.

Origins är ju egentligen City fast med mer saker, logiskt kan man ju tycka att din åsikt skulle vara det normala. Antar att folk, om jag får få efter vad jag känner själv, hade sett att det fann fler nyheter. Världen och sättet man utforskar den på är precis som City, vilket blev ganska trist.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

https://twitter.com/ComicBook/status/1297262640021020673

"Gotham Knights is an original story set in DC's Batman Universe and not connected to the Arkham series."

Tänkte väl det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

https://twitter.com/ComicBook/status/1297262640021020673

"Gotham Knights is an original story set in DC's Batman Universe and not connected to the Arkham series."

Tack för källan! Googlade men hittade inget haha.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte en helt vanlig åsikt, men inte konstig.

Problemet med Origins för många är att det är för likt City. För mig är det samma.

Origins är ju egentligen City fast med mer saker, logiskt kan man ju tycka att din åsikt skulle vara det normala. Antar att folk, om jag får få efter vad jag känner själv, hade sett att det fann fler nyheter. Världen och sättet man utforskar den på är precis som City, vilket blev ganska trist.

Fast om man spelat Origins först som jag gjorde så blir City det mindre bra av samma orsak 😊

Medlem

Gotham Knights verkar vara mer ett Coop spel än av vad Avengers spelet kör på.

Av det lilla vi sett så kommer jag nog spela skiten ur det (solo), såg fett nice ut.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ChalleT:

Fast om man spelat Origins först som jag gjorde så blir City det mindre bra av samma orsak 😊

Om man har en sådan åsikt, visst. Dock brukar jag försöka spela spel i release ordning, så jag hade nog inte gillat Origins oavsett. Charmen med City är också att det är en fortsättning på det tidigare spelet. Origins är rätt så stand alone.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man har en sådan åsikt, visst. Dock brukar jag försöka spela spel i release ordning, så jag hade nog inte gillat Origins oavsett. Charmen med City är också att det är en fortsättning på det tidigare spelet. Origins är rätt så stand alone.

Jag tyckte även Arkham Asylum var mycket bättre än City, vet inte varför men tröttnade på City rätt fort. Tröttnade även på Origins efter ett tag, men fastnade längre period än i City iaf.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Tur för dig att detta inte är ett Rocksteady-spel då!

Att jag trodde att det var det säger ju en del om gameplayet.
..och att jag inte läste artikeln så noga.

Medlem

hm trist om batman är död

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rakoon:

Jag tyckte även Arkham Asylum var mycket bättre än City, vet inte varför men tröttnade på City rätt fort. Tröttnade även på Origins efter ett tag, men fastnade längre period än i City iaf.

Det kan nog de flesta köpa. Många tycker att den öppnare världen var bra för spelet, medan vissa föredrar det mer slutna Arkham Aslyum och dess metroidvania-stuk.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vet inte om Suicide Squad: Kill the Justice League verkar så mycket mer intressant. Men måste se gameplay.

Medlem

Optimistisk, verkar dock lite konstigt att det inte utspelar sig i samma universum som den ursprungliga trilogin, speciellt med tanke på hur den serien slutade.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Arkham-serien var rikigt bra, kändes som detta vara en fortsättning men det är det bevisligen inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Batman död? Nänänänänää... gör om gör rätt.

Medlem

Ser nice ut, synd det inte är en releasetitel

Moderator | Testpilot
Skrivet av Belfry:

Optimistisk, verkar dock lite konstigt att det inte utspelar sig i samma universum som den ursprungliga trilogin, speciellt med tanke på hur den serien slutade.

Svaret på varför är nog för att Rocksteadys Suicide Squad utspelas i samma universum istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man har en sådan åsikt, visst. Dock brukar jag försöka spela spel i release ordning, så jag hade nog inte gillat Origins oavsett. Charmen med City är också att det är en fortsättning på det tidigare spelet. Origins är rätt så stand alone.

Jag körde Origins före alla Arkhamspelen, så det kan ju ha något med saken att göra också 😊

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ugh, ja, känslan av en DC_version av Marvel Avengers-spelet känns rätt påtaglig. Lär göra många besvikna i så fall, även om jag har haft kul med MA-betan både förra helgen och den här. Annars är det väl i sig en trevlig idé att kunna spela "alla" de olika karaktärerna i Läderlappens värld. Läderlappinnan? Läderlappsflickan?

Läderlapp-hen.

Sorry, Jag visar mig själv ut 😅

12
Skriv svar