Hur ser er spelhörna ut?

Inaktiv
Hur ser er spelhörna ut?

Jag sökte lite i forumet men hittade ingen sån här tråd. Har jag missat något får ni gärna hojta till så jag kan radera denna och skriva där istället

Jag bor på 30 kvadrat så i stort sett hela min lägenhet är en enda stor/liten spelhörna.
Igår möblerade jag om lite, har skaffat en bäddsoffa istället för säng och ett nytt skrivbord för min PC.
I samma veva tänkte jag att det kunde vara skoj att ta några bilder.

Datorhörnan. På den här pluggar jag, kollar streams och dylikt. Jag spelar inte så många spel här då jag trivs bra med Ps4. Pizza Tycoon är väl undantaget, det spelar jag på min enkla PC.

Jag har ett par fåtöljer där jag spelar på min Ps4 Pro. Ofta kör jag större spel där, senast Red Dead Redemption 2, The Last of Us Part 2 och Death Stranding. När jag använder mitt VR-headset måste jag flytta fåtöljerna till andra sidan rummet, lite krångel men ger en lagom yta att spela på. 55 tum skärm är perfekt storlek med tanke på det lilla rummet. Jag använder Astro A40 som hörlurar så här spelar jag när jag ska ut på äventyr i spelvärlden.

Bäddsoffan är ett nytt tillskott vilket gjort att Ps4 nummer två blir mycket mer bekväm att spela på.
Här har jag en 32 tums tv som jag vrider in mot väggen när sängen bäddas ut. Här spelar jag multiplayer, just nu främst Fall Guys och World of Warships. Indiespelen hamnar också oftast här, Spiritfarer är spelet för dagen.

Dela gärna med er av era spelhörnor

Medlem

Suck. Önskar jag hade en personlig spelhörna själv. Men eftersom jag bor andrahands (gjort det i många år, Stockholm tyvärr) så är det ingen idé att göra det till ett projekt. Har min 65 tummare ståendes på IKEAs välkända byrå, Switch bakom tvn och PS4 Pro bredvid på en liten liknande byrå. Alla mina Switch/PS4 spel inne i ena byrålådan. Resten av spelen har jag i flyttlådor någonstans hos farsan.

Snygg hörna!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Man får vara glad för det lilla. Har ett litet krypin som är 70*50 cm som är min mancave!

Medlem

Inte direkt en hörna men behold My stuff.

Medlem

Bor sedan några år tillbaka i våran sommarstuga så har ett rangligt bord från 40-talet som datorbord. Ovalt som ett ägg är det också, helt o-optimalt. Men bor ju gratis så jag ska inte klaga. 😃

Medlem

Älskar trådar som dessa. Folk får ett litet moment att skryta lite och jämföra peen med varandra.

Återkommer med bilder när jag sitter vid PCn!

Inaktiv
Skrivet av Dohman:

Suck. Önskar jag hade en personlig spelhörna själv. Men eftersom jag bor andrahands (gjort det i många år, Stockholm tyvärr) så är det ingen idé att göra det till ett projekt. Har min 65 tummare ståendes på IKEAs välkända byrå, Switch bakom tvn och PS4 Pro bredvid på en liten liknande byrå. Alla mina Switch/PS4 spel inne i ena byrålådan. Resten av spelen har jag i flyttlådor någonstans hos farsan.

Snygg hörna!

Får hålla tummarna för att du får ett förstahandskontrakt snart och kan fixa till det som du önskar

Skrivet av Punch Out:

Man får vara glad för det lilla. Har ett litet krypin som är 70*50 cm som är min mancave!

En liten mancave är alltid bättre än ingen mancave alls

Oh, mycket finfint där. Vad är Alan Wake-prylen där, nån collectors edition?

Skrivet av Zidious G:

Bor sedan några år tillbaka i våran sommarstuga så har ett rangligt bord från 40-talet som datorbord. Ovalt som ett ägg är det också, helt o-optimalt. Men bor ju gratis så jag ska inte klaga. 😃

Gratis är gott

Skrivet av Jiminy:

Älskar trådar som dessa. Folk får ett litet moment att skryta lite och jämföra peen med varandra.

Återkommer med bilder när jag sitter vid PCn!

Oh, ser fram emot bilder

Medlem

Måste säga att Killzone-bysten på översta hyllan i sista bilden är den enda specialutgåva som jag ångrar att jag inte slog till på. De enda som ens kommer i närheten annars är Sonic Generations-utgåvan och Ghost of Tsushima-utgåvan (som jag knappt visste fanns).

Har inte mycket att bidra med själv då större delen av mitt utrymme går åt till gitarrer och stärkare men har heller inte särskilt många specialutgåvor att skylta med.

Visade i nån annan tråd nyss och nu även med IronMan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Måste säga att Killzone-bysten på översta hyllan i sista bilden är den enda specialutgåva som jag ångrar att jag inte slog till på. De enda som ens kommer i närheten annars är Sonic Generations-utgåvan och Ghost of Tsushima-utgåvan (som jag knappt visste fanns).

Har inte mycket att bidra med själv då större delen av mitt utrymme går åt till gitarrer och stärkare men har heller inte särskilt många specialutgåvor att skylta med.

Det är en av mina favoriter faktiskt, Killzone, dels för att masken och lilla gubben som står en bit nedanför är tokläckra, men även för att jag älskar spelserien

Sonic Generations kikade jag på flera gånger inför release, kom inte ihåg om det var priset som avskräckte eller för att det var ett modernt Sonic, vilket alltid är tveksamt

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

https://i.imgur.com/7DhooOB.jpg

Visade i nån annan tråd nyss och nu även med IronMan

Superläckert

Medlem

Här är mitt lilla krypin där jag spelar små indietitlar på en alltför överspeccad dator


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

KoP
Medlem

Tv-bänk, tv, konsoler. Är inte så mycket för att skapa något krypin kring själva spelandet eller sätta upp planscher och samla på plastig merchandise å ställa i en hylla. Är bara intresserad utav att spela spel/spelet i grund och botten.

Inaktiv
Skrivet av cohletrain:

Här är mitt lilla krypin där jag spelar små indietitlar på en alltför överspeccad dator
https://i.imgur.com/49VhYhG.jpg

Fläskig dator och megaskärm, najjs

Skrivet av KoP:

Tv-bänk, tv, konsoler. Är inte så mycket för att skapa något krypin kring själva spelandet eller sätta upp planscher och samla på plastig merchandise å ställa i en hylla. Är bara intresserad utav att spela spelet i grund och botten.

Det funkar det med, är såklart själva spelen som ska vara viktigast

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

https://i.imgur.com/7DhooOB.jpg

Visade i nån annan tråd nyss och nu även med IronMan

Det där var grymt!!! Tänk om man fick tillåtelse att utöva sin hobby av sin bättre hälft på det där sättet!

Bra jobbat

Medlem

Jag ska vara ärlig och erkänna att jag oftast använder hemmabion till filmtittande men titt som tätt sitter jag här och spelar och det låter helt otroligt. Spel gör sig riktigt bra på stor duk och kraftfullt ljud med högtalare runt hela rummet och i taket.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av Pretorian24:

Jag ska vara ärlig och erkänna att jag oftast använder hemmabion till filmtittande men titt som tätt sitter jag här och spelar och det låter helt otroligt. Spel gör sig riktigt bra på stor duk och kraftfullt ljud med högtalare runt hela rummet och i taket.

https://www.avforums.com/attachments/89238dad-87dc-4e41-a160-...

Ser helmysigt ut, måste vara gött att lira nåt episkt äventyr där

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ser helmysigt ut, måste vara gött att lira nåt episkt äventyr där

Tack, ja det är riktigt mysigt. Längtar lite till hösten och ett bra single player. Det kan vara svårt att vinna i COD när jag kör så stort. Häftigt att spela förstås.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag ska vara ärlig och erkänna att jag oftast använder hemmabion till filmtittande men titt som tätt sitter jag här och spelar och det låter helt otroligt. Spel gör sig riktigt bra på stor duk och kraftfullt ljud med högtalare runt hela rummet och i taket.

https://www.avforums.com/attachments/89238dad-87dc-4e41-a160-...

Så ska en spelhörna se ut! (imo) Även om jag hellre kört på TV än duk av olika anledningar. Men blir svårt och dyrt med storleken då. Jag spelar också i mitt vardagsrum. Helst ska inget spelrelaterat synas, att möblera efter Series X blir nog en liten utmaning.

Medlem

Hur bäddar man in en bild i länk typ via imgur är det bara att klistra in länken dit?

Medlem
Skrivet av bond12:

Hur bäddar man in en bild i länk typ via imgur är det bara att klistra in länken dit?

Ta själva grundlänken till bilden snarare än den länk du får av imgur när du laddat upp, högerklicka på bild och kopiera bildlänken. Sedan använder du ju bildfunktionen i meddelande-menyn här på FZ och lägger länken inom tagsen du får då


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Måste städa mitt "hörna" men det har jag inte tid (ork) med..
Annars, 2skärmar, en stor plastblomma bakom bordet och mina gitarrer runt om. Nära till ratt, pedaler, förstärkare säng och kylskåp.

Medlem

@anon_328494: Snygg jävla halsduk, den är värd en extra bild

#COYG

Medlem

PAPPAS

POJKENS

Testpilot

Jag har ett ½ rum som är min lilla datorhörna. Har tyvärr ingen plats att visa upp de gamla spelboxarna och annat nörderi.
Ni får ursäkta allt damm 2 katter sätter snabbt sina spår
Gjorde om ganska nyligen och sorterade alla kablar och annat till egna lådor och egna hyllplan.

Blir att flytta på grejer och stöka lite för att få till lite yta till VR spelen.

Medlem

Pappas spelhörna gillade jag väldigt mycket! Är det en Samsung The Frame du använder som monitor?

Redaktör
Ponny

@cohletrain: The Banner Saga går utmärkt ihop med yxan. <3


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Lite kaotiskt kanske men här

Medlem

Min myshörna

Medlem
Skrivet av HiZeY:

Vad är det för skärm? Funderar starkt på att skaffa en sån där. Går det bra att spela spel på den?

Alla har så fina myshörnor! Lite avis faktiskt.


signatur

IDKFA

Skriv svar