Vilken superhjälte/skurk borde få ett eget spel?

Skribent
Vilken superhjälte/skurk borde få ett eget spel?

Vi hade en liknande diskussion på forumet för några år sedan, men med utannonseringarna av Gotham Knights och Suicide Squad: Kill the Justice League känns det aktuellt att återigen ta tempen på vad FZ-medlemmarna tycker.

Personligen har jag länge fantiserat om ett spel där man lirar som Daredevil. Jag tänker mig att det kanske är ett VR-spel, lite som Superhot, där man inte kan förlita sig på synen (eftersom Daredevil är blind). Istället ser man omgivningen och fienderna baserat på ljud. Det kanske inte skulle bli särskilt kul, men jag tror det skulle kunna vara ett intressant koncept.

Så fram med det: vilken skurk eller hjälte hade ni velat se ett nytt spel med, och vilken typ av spel skulle det vara?

Medlem

Judge Dredd
Detta är ju som klipp och skuret för ett "open world" spel där man drar runt i Mega City One på sin motorcykel och upprätthåller lag och ordning! Med Karl Urban på rösten såklart!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har länge haft karaktären Flash som favorit. Har dock varit tveksam till ett spel i den stilen på grund av de höga krav som ställs på både grafik och spelmekanik för att det skulle kännas riktigt bra i ett spel, men vi kanske är där nu.

Vad gäller skurkar, så hade jag önskat ett spel med de mer "missförstådda" karaktärerna som inte nödvändigtvis är ondskefulla, utan mestadels har ett annat sätt att se på saker och ting. Ex. Poison Ivy, Mr.Freeze, Lex Luthor, Doctor Doom.

Högst upp på listan står dock ett spel med Anti-hjältar, gärna något med John Constantine.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Dr Doom.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Marvels nya skurk Knull kanske? Kommentarer överflödiga.

Fragtjuv

Är Zorro en superhjälte? Isf tror jag ett spel med Zorro hade varit coolt!

Men för att välja en mer klassiska superhjälte eller superskurken så hade det varit väldigt intressant att få ställa till kaos med karaktären Jokern!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv

Nightcrawler borde ju kunna göras till ett trevligt stealthspel med hans förmåga att teleportera sig och bli i stort sett osynlig i mörker.

Kanske kunde det börja under tiden när han växte upp och jobbade på cirkus i Tyskland. Att vara med om när han upptäcker teleport-förmågan och lär sig behärska den.

Tror det skulle kunna bli riktigt bra

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Är Zorro en superhjälte? Isf tror jag ett spel med Zorro hade varit coolt!

Generellt sett är jag inte särskilt förtjust i superhjältar, men Zorro hade kunnat bli riktigt bra. Föreställer mig ett RDR-liknande spel fast med ett raffinerat och tillfredsställande fäktningssystem. Gärna med möjligheten att Z-märka fiender mitt under pågående strid.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WonderBoy:

Generellt sett är jag inte särskilt förtjust i superhjältar, men Zorro hade kunnat bli riktigt bra. Föreställer mig ett RDR-liknande spel fast med ett raffinerat och tillfredsställande fäktningssystem. Gärna med möjligheten att Z-märka fiender mitt under pågående strid.

Oj, det var längesen jag hörde det introt. Nostalgi.

Medlem

Jag är ett stort fan av Venom, skulle gärna spela någon med honom (den?) i huvudrollen.

Gillade också Sylar som antagonist i Heroes. Skulle vara roligt att spela honom. Eller mot honom, kanske som en "deckare" utan krafter.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av joelthor100:

Är Zorro en superhjälte? Isf tror jag ett spel med Zorro hade varit coolt!

Men för att välja en mer klassiska superhjälte eller superskurken så hade det varit väldigt intressant att få ställa till kaos med karaktären Jokern!

Jag skulle säga det, Zorro är min favorit!

Zorro är ju en av huvudinspirationerna till Batman.

Skulle älska ett Zorro-spel, så länge det gjordes på rätt sätt. Inget överdrivet dödande, eftersom Zorro inte dödade.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Moderator | Testpilot

Jag skulle vilja säga Ms. Marvel när Kamala Khan har rollen.

Hon har elastiska krafter, inte helt olikt "Luffy" ifrån japanska "One Piece", eller "Elastigirl" ifrån "The Incredibles".

Hon är spelbar i Marvels Avengers och jag tyckte hon var roligast att spela. Tyvärr gör man inget annat än att puckla på fiender i det spelet, men hennes krafter i strid och sätt att interagera med omgivningen skulle fungera fint i ett solospel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Fragtjuv

[/quote]

Ja. Det där introt är en riktigt klassiker.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Fragtjuv
Skrivet av Grukk:

Jag skulle säga det, Zorro är min favorit!

Zorro är ju en av huvudinspirationerna till Batman.

Skulle älska ett Zorro-spel, så länge det gjordes på rätt sätt. Inget överdrivet dödande, eftersom Zorro inte dödade.

Ja. Får de bara till de där delarna så skulle ett Zorro-spel bli riktigt cool.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Karl Alfred a.k.a ”Popeye The Sailor Man” hade vart grymt. Tänker mig det i samma stil som Cuphead!


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Wonder Woman, spel i liknande stil som Heavenly Sword.

ELF
Medlem

Doktor Mugg

Tänk att få åka runt på sin pruttomobil och göra livet surt för alla.
Ta över toapappersföretag och ta ut SKIThöga avgifter på dasspapperet.... Muahahahahaha
Eller bara sälja stenhårt dasspapper och behålla det silkeslena papperet för sig själv..... Muahahahaha


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hade gärna sett ett spel med Fantomen.

Medlem

Tommy Monaghan a.k.a Hitman och hjältarna från Section 8.

Medlem

Ett bra spel med Punisher, världens bästa anti-hjälte. Men gillade tanken med både Zorro och Judge Dredd!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skrivet av wido:

Hade gärna sett ett spel med Fantomen.

Jag med!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av joelthor100:

Är Zorro en superhjälte? Isf tror jag ett spel med Zorro hade varit coolt!

Men för att välja en mer klassiska superhjälte eller superskurken så hade det varit väldigt intressant att få ställa till kaos med karaktären Jokern!

Skrivet av WonderBoy:

Generellt sett är jag inte särskilt förtjust i superhjältar, men Zorro hade kunnat bli riktigt bra. Föreställer mig ett RDR-liknande spel fast med ett raffinerat och tillfredsställande fäktningssystem. Gärna med möjligheten att Z-märka fiender mitt under pågående strid.

Skrivet av Grukk:

Jag skulle säga det, Zorro är min favorit!

Zorro är ju en av huvudinspirationerna till Batman.

Skulle älska ett Zorro-spel, så länge det gjordes på rätt sätt. Inget överdrivet dödande, eftersom Zorro inte dödade.

Visserligen från 80-talet men jävlar vad jag spelade det när jag var liten på sent 80-/tidigt 90-tal. Kom aldrig någon vart egentligen, men tyckte det var riktigt coolt

edit: Om ni absolut vill spela ett Zorrospel i väntan på att någon får tummen ur arslet och skapar ett

Skribent

Någon som ligger i gränslandet mellan att vara "ond" och "god" skulle vara roligt. Så man skulle kunna göra egna val och bli ond eller god, lite som i KOTOR. Vet inte riktigt vilken karaktär det skulle vara dock. Silversurfer? Venom? Magneto? Någon från Watchmen?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag skulle vilja säga Ms. Marvel när Kamala Khan har rollen.

Hon har elastiska krafter, inte helt olikt "Luffy" ifrån japanska "One Piece", eller "Elastigirl" ifrån "The Incredibles".

Hon är spelbar i Marvels Avengers och jag tyckte hon var roligast att spela. Tyvärr gör man inget annat än att puckla på fiender i det spelet, men hennes krafter i strid och sätt att interagera med omgivningen skulle fungera fint i ett solospel.

Hon är ju med i ny Marvel Avengers spelet😍
Funderar på att köpa de enbart pga Ms.Marvel


signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem
Skrivet av Grukk:

Zorro är ju en av huvudinspirationerna till Batman.

Och det var tydligen inte bara serieskaparna som inspirerades av Zorro, utan även Batman själv.

"I den ursprungliga Batman-berättelsen blev Bruce Wayne, som Batman egentligen heter, själv inspirerad av Zorro. Hans föräldrar blev rånmördade då familjen var på väg hem efter att ha sett Zorros märke på bio."

Skrivet av Shadee:

Om ni absolut vill spela ett Zorrospel i väntan på att någon får tummen ur arslet och skapar ett

Haha, man tager vad man haver!

Svårt, är inte så insatt i superhjälteserier. Men ska jag dra till med något så tycker jag Teenage Mutant Ninja Turtles och X-Men är i behov av ett genombrott av samma magnitud som Arkham-serien/Spiderman. Förvaltade av fans, inte bara billig smörja av senaste, aktuella licensen.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Är Zorro en superhjälte? Isf tror jag ett spel med Zorro hade varit coolt!

Men för att välja en mer klassiska superhjälte eller superskurken så hade det varit väldigt intressant att få ställa till kaos med karaktären Jokern!

Finns redan, spelade genom det när jag var ung.


signatur

I drank what?

Medlem

@Espresso_Bengt: Ny och ny han har funnits i några år nu.

Skulle vilja ha ett spel med flera olika hjältar och skurkar att välja mellan och sen ha en hel stad att slåss i med väldigt mycket förstörelse. Att kasta din motståndare igenom flera byggnader hade varit kul.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Å jag med! Vill även ha en film med Fantis. Spelet ska vara som Thiefspelen på stereoider och i filmen vill man att han ska få Gunvald att låta som en flickscout när han får blodet att isas i skurkarna han håller i.

Billy Zane i pyjamas.. kom igen FFS det är INTE Fantomen!! Det ska vara mörkt som i The dark knight! Plzzz ge mig!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Putte83:

Hon är ju med i ny Marvel Avengers spelet😍
Funderar på att köpa de enbart pga Ms.Marvel

Jo, jag skrev det.

Var på väg att skriva ett till inlägg om varför hon förtjänar ett eget spel - men det gjorde jag ju redan som du svarade på

I alla fall. Problemet med Marvels Avengers är att man bara slår på massa fiender, inte mycket utforskande och annat spännande jag tror hon skulle kunna göra sig bra till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar