Spana in första trailern för Rocksteadys Suicide Squad: Kill the Justice League

Moderator | Testpilot
Skrivet av jehuty:

All information är läckt information som vi inte skulle veta. Man kan inte utgå från sån information. Sen tar det tid att utveckla spel. Det visar ju bara hur dedikerade dom är om spenderar 7 år på ett spel.

Sen vet inte heller om spelet har varit under utveckling under alla åren. Rocksteady kan ju ha hjälpt andra studios innan dom började med SS. Vi vet inte.

Informationen vi har är att ett Suicide Squad-spel, som då var under utveckling hos WB Montreal, blev nedlagt 2016-2017 - varpå Rocksteady måste ha börjat under 2017 eller 2018. Läckan för Rocksteadys-spel började 2018.

Läckor har ju även visat att de i alla fall verkade ha planer på att det skulle bli en GaaS-titel, med raids och diverse annat och skulle utannonserats 2019. Antingen var de ganska färdiga med spelet eller ville visa upp det tidigt.

2-3 år verkar de ha fått om inte annat. Givetvis svårt att säga hur andra ska göra saker, men det gör mig inte mindre besviken att vi inte fick något gameplay då det är det mest intressanta för ett spel, inte en CGI-trailer. Helst när vi väntat så länge på att få se något från studion också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

3-4 år minst, om man går efter information som media har fått.

Mycket besviken personligen. Flera år av väntan ger oss en CGI-trailer och att vi måste vänta ungefär två år till.

Det är väl såhär PR-kanonen brukar skjutas? Först en CGI-trailer (som alla klagar på är Chi), senare en kort gameplay-trailer (som alla senare säger är snyggare än spelet) och därefter med in depth-videor (som faktiskt säger något om spelet).

Tror också det är klokt. Börjar de visa mycket gameplay nu hinner man tröttna innan 2022. Därtill lär mycket ändrad de kommande två åren, vilket skulle leda till gnäll från spelarbasen.

(Off Topic hör jag på mitt inlägg att jag är en riktigt bitter gubbe som ogillar hur mkt gamers gnäller (ej riktat mot dig herr uber!))


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nomman:

Det är väl såhär PR-kanonen brukar skjutas? Först en CGI-trailer (som alla klagar på är Chi), senare en kort gameplay-trailer (som alla senare säger är snyggare än spelet) och därefter med in depth-videor (som faktiskt säger något om spelet).

Tror också det är klokt. Börjar de visa mycket gameplay nu hinner man tröttna innan 2022. Därtill lär mycket ändrad de kommande två åren, vilket skulle leda till gnäll från spelarbasen.

(Off Topic hör jag på mitt inlägg att jag är en riktigt bitter gubbe som ogillar hur mkt gamers gnäller (ej riktat mot dig herr uber!))

Du har ju givetvis inte fel. Jag har tyckt om när man börjat annonsera ett spel inte långt ifrån release. Oavsett vad standarden är så gillar jag inte när vi får en (I mitt tycke) tråkig CGI-trailer och sedan måste vänta 2 år innan vi får spela spelet. Gameplay kanske vi får se idag (då det skulle vara mer Suicide Squad-snack. Kanske är för filmen?) eller senare, men det gör ju mig inte mindre besviken just nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant att båda nya DC-spelen kör på multipla karaktärer, med coop-fokus. Lite väl lika karaktärer eller? En närstrid (Robin/Harley), en pangpang, en teleportertjomme, etc.

Kände också att det var lite konstigt. Det blir ju som att de konkurrerar med sig själva.

Medlem
Skrivet av takaii:

Förutom arkham knight absolut sämsta spelet i serien. Det spelet har inte bra omdömen på metacritic och det med all rätt.

Håller verkligen inte med. Tyckte personligen det var det bästa i serien, på alla sätt. Gameplay, grafiskt och story.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av takaii:

Förutom arkham knight absolut sämsta spelet i serien. Det spelet har inte bra omdömen på metacritic och det med all rätt.

Vet inte om jag skulle klassa '86' som ett dåligt betyg, både på Metacritic och Opencritic. Du har kanske tittat på betyget för PC-versionen som landade på 70, eftersom portningen var så ruskigt instabil.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Hoppas inte dessa 2 co-op från WB Games (inkl. RockSteady) spel blir som Marvel's Avengers som kändes riktigt slappt tillverkat. Sorgligt att Square Enix har serier som Deus Ex, Thief och Tomb Raider vilande för detta spel. Testade betan igår kväll och blev verkligen inte nöjd.

Fast jag har såklart större tro på RockSteady och WB Montreal som har gjort superhjältespel tidigare. Crystal Dynamics är inne på nytt vatten med sitt Avengers spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Meh, ytterligare ett co-op spel. Sen att det lanseras 2022 trodde jag inte, men då är det iallafall ett "renodlat" nextgen-spel. Jag har iallafall störst förhoppningar på detta lir då det är Rocksteady, men återstår att se, kan bli skräp.

Nu har jag tid att ta mig igenom Arkham Knight iallafall, vilket jag nu måste om jag nu kommer lira Suicide Squad då det är en direkt uppföljare till Arkham Knight.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av InsaneSharky:

Musiken i trailern sög verkligen.

Mm, tyvärr det jag kommer ihåg mest efter att ha sett trailern är hur pass malplacerad musiken kändes.

Undrar om det blir halvöppen värld och story hela vägen igenom eller om det är lite som Left 4 Dead med olika scenarion och uppdrag o.s.v.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Meh, ytterligare ett co-op spel. Sen att det lanseras 2022 trodde jag inte, men då är det iallafall ett "renodlat" nextgen-spel. Jag har iallafall störst förhoppningar på detta lir då det är Rocksteady, men återstår att se, kan bli skräp.

Nu har jag tid att ta mig igenom Arkham Knight iallafall, vilket jag nu måste om jag nu kommer lira Suicide Squad då det är en direkt uppföljare till Arkham Knight.

Jasså, är det så? Jag slutade spela Arkham Knight typ 35-40 % in i spelet. Kommer inte ihåg riktigt varför dock, något med att det inte kändes om Batman något mer och det var massa skumma "bilåkaruppdrag" och försvara platser o.s.v.

Medlem
Skrivet av tisse:

Man får hoppas att Iron Galaxy Studios inte ligger bakom PC-versionen för de misslyckades totalt med Arkham Knight.

Efter att Rocksteady själva fick gå in och fixa PC versionen så tror jag inte att Iron Galaxy har något förtroendekapital hos WB eller Rocksteady.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jasså, är det så? Jag slutade spela Arkham Knight typ 35-40 % in i spelet. Kommer inte ihåg riktigt varför dock, något med att det inte kändes om Batman något mer och det var massa skumma "bilåkaruppdrag" och försvara platser o.s.v.

Yes, tydligen en direkt uppföljare, frågan är hur stor påverkan det har på story osv.

Jag har inte ens påbörjat Arkham Knight, jag blev ganska mättad efter att ha lirat Asylum, Origins och City relativt tätt inpå varandra. Men nu har jag tagit ett långt uppehåll så känner lite sug att spela Läderlappen igen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skrivet av takaii:

Förutom arkham knight absolut sämsta spelet i serien. Det spelet har inte bra omdömen på metacritic och det med all rätt.

Vadå det var ju bara PC porten som fick ta skit, och den hade de ju inte ens gjort själva. Spelet i sig är lika bra som de andra två minus massa muppande med bilen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vill se gameplay

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilken besvikelse, jag trodde man skulle få spela som ond. Nu verkar det vara så att det är omvända roller

Det borde man iof. inse så fort man inser vad som är ursprungsmaterialet..

Skrivet av takaii:

Förutom arkham knight absolut sämsta spelet i serien. Det spelet har inte bra omdömen på metacritic och det med all rätt.

Orsaken varför Arkham Knight fick dåliga reviews hade ytterst lite med story eller gameplay att göra utan berodde mycket på dålig prestanda i och med deras PC port.. som dessutom inte gjordes inhouse.

Medlem

Blev orolig när jag läste att det skulle vara "rpg" element i det kommande Batman spelet. "Rpg elements" översätts till "We've designed the game to be somewhat insufferable, however, you can choose to pay a small fee in order to save hours of your life." Likt AssCreeds timesaver packs, likt orcerna i Shadow of War, likt den där jäkla scavenger boten i Dead Space. Man kan säkert lista ett par hundra grejer till.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Vet inte om jag skulle klassa '86' som ett dåligt betyg, både på Metacritic och Opencritic. Du har kanske tittat på betyget för PC-versionen som landade på 70, eftersom portningen var så ruskigt instabil.

Kan vara för PC och användar betyg 3.4 bara där jag spelat det med..

Medlem

Personligen själv varför jag tyckte arkham Knight inte riktigt var en höjdare var att det var för mycket med biluppdragen som gjorde det tråkigt. Jag tänkte först fy vad kul få köra batmobilen men sen blev det är detta ett stridstankspel i framtiden. Kändes inte riktigt batman.

Medlem

Haha så det var fler som fick Sunset overdrive-vibbar.

Helt galet men hade hoppats på något liknande Arkham asylum. Fast med betydligt mycket mera åt skräckhållet.
Är försiktigt negativ.
Och lite, lite bitter.

Medlem

Ser fram emot spelet.
Arkham spelen var riktigt bra allihopa, spelade alla utom knight till Xbox 360 men sen köpte jag Knight till PC och fick även alla tidigare spel till PC också. Spelen var bättre på PC och Knight var fixat vid det laget jag spelade det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar