Vilken superhjälte/skurk borde få ett eget spel?

Medlem

Har aldrig ens övervägt ett spel med Zorro, men det skulle nog vara riktigt gött!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Jag hade velat se ett Red Hood spel med riktiga skjutningar, hade varit fräckt!


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Medlem

Aquaman tror jag att man skulle kunna bygga ett schysst spel kring. Kanske inte den mest omtyckta superhjälten men just att man isåfall kunde bygga storyn på både land och i vatten. Det vore fräscht!

Medlem
Skrivet av c0rleone:

Aquaman tror jag att man skulle kunna bygga ett schysst spel kring. Kanske inte den mest omtyckta superhjälten men just att man isåfall kunde bygga storyn på både land och i vatten. Det vore fräscht!


signatur

I drank what?

NuZ
Testpilot

Stort fan av ”Antihjältar” så ett nytt spel med The Punisher vore episkt. NES spelet är så bra!

De halv gamla glömmer vi bort och gör en riktigt bra AAA produktion tack!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kejsaren från star wars.

Medlem

Fanns ett rätt bra Zorro-spel i min barndom... Bruce Lee var inte helt uruselt heller... Anyway...

Marvel -> X-men -> GAMBIT!
Var så besviken efter X-men Origins att Gambit inte "fick plats" i fler filmer. En av de coolaste karaktärerna som finns. Miss Hulk och Spider-woman är väl i och för sig rätt kul också. Får väl passa mig för att säga Spider-pig... Sunfire hade också varit intressant. Samtliga helt osannolika givetvis. Om de gör en reboot kanske Blade skulle funka.

Tyvärr lär vi nog aldrig se ett Superman-spel som "fungerar". Bland skurkarna skulle kanske Deadshot eller Morbius kan funka. Hyfsat populära med "komplicerad" bakgrund.

Hade gärna sett en revival för "Rymdens hjältar" (Legion of Super-Heroes). Realistiskt sett har ingen en chans. Spränga dödsstjärnan är statistiskt sett mer realistiskt. (Fasen, får nog installera Deadpool igen och spela Spider-man multiverse på PS3 i veckan.)

Medlem

Pingvinen ifrån Batman, något slags skurk/pingvin- management spel där man endast indirekt styr brottslingar och bygger upp sitt imperium, med Towern Defense mekanik för att hålla fladdermusen borta ifrån sitt gömställe

Medlem
Skrivet av NuZ:

Stort fan av ”Antihjältar” så ett nytt spel med The Punisher vore episkt. NES spelet är så bra!

De halv gamla glömmer vi bort och gör en riktigt bra AAA produktion tack!

Punisher från 2004 var ju riktigt bra, ser ingen anledning att glömma det utan skulle hellre se en ocensurerad version på Steam.

Medlem

Dr Strange kanske? Lite mighty magi osv.
Blade skulle vart nice med. Lite Star Wars Fallen order mekanik på det fast smidigare hade vart nice.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kebbe:

Punisher från 2004 var ju riktigt bra, ser ingen anledning att glömma det utan skulle hellre se en ocensurerad version på Steam.

Jag hade de till PS2 och bra o bra var väl att ta i?! Så det finns på steam utan tortyren då eller?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Generellt sett är jag inte särskilt förtjust i superhjältar, men Zorro hade kunnat bli riktigt bra. Föreställer mig ett RDR-liknande spel fast med ett raffinerat och tillfredsställande fäktningssystem. Gärna med möjligheten att Z-märka fiender mitt under pågående strid.

Red dead goes Ghost of Tsushima


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag skulle vilja säga Ms. Marvel när Kamala Khan har rollen.

Hon har elastiska krafter, inte helt olikt "Luffy" ifrån japanska "One Piece", eller "Elastigirl" ifrån "The Incredibles".

Du nämner "elastiska krafter" och namedroppar karaktärer som om Mr Fantastic inte fanns.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Marvels nya skurk Knull kanske? Kommentarer överflödiga.

https://filmtopp.imgix.net/media/2020/07/Symbiote-Origin-Rev...

LMFAO!!

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag hade de till PS2 och bra o bra var väl att ta i?! Så det finns på steam utan tortyren då eller?

Har inte spelat PS2-versionen, gillade PC-versionen skarpt. Spelet finns varken på Steam eller GOG, skulle gissa att licensen sedan länge bytt händer så det lär heller aldrig dyka upp. Men versionen vi hade tillgång till här (förutsatt att du inte importerade) var censurerad i form av de svartvita tortyrscenerna där kameran vändes bort, gör varken till eller från om man gillade eller ogillade spelet men tycker bara att det är för bökigt att få igång den ocensurerade patchen med CD-utgåvan.

Medlem

Ett spel med Venom hade varit kul. Där man verkligen får härja loss och leva jävel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Du nämner "elastiska krafter" och namedroppar karaktärer som om Mr Fantastic inte fanns.

Inte då. Känner bara att det hade varit mer intressant med fokus på henne och en karaktär än Mr Fantastic. Lite biased med tanke på hans roll i tidningarna på senaste också, då han typ varit en gud.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kebbe:

Har inte spelat PS2-versionen, gillade PC-versionen skarpt. Spelet finns varken på Steam eller GOG, skulle gissa att licensen sedan länge bytt händer så det lär heller aldrig dyka upp. Men versionen vi hade tillgång till här (förutsatt att du inte importerade) var censurerad i form av de svartvita tortyrscenerna där kameran vändes bort, gör varken till eller från om man gillade eller ogillade spelet men tycker bara att det är för bökigt att få igång den ocensurerade patchen med CD-utgåvan.

Ahaa då var det censurerade jag spelade då. Det var långsamt och väldigt repetitivt vill jag minnas. Men ett nytt Punisher skulle sitta fint.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av kebbe:

Punisher från 2004 var ju riktigt bra, ser ingen anledning att glömma det utan skulle hellre se en ocensurerad version på Steam.

Detta kan inte upprepas ofta nog. Maffiabegravningsscenen var episk.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Knull kanske?

Absolut.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Skägg.
10 Chambers
Medlem

The Comedian! Hade blivit ett småmysigt och familjevänligt spel


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Skribent

Daredevil. Med gästspel av Luke Cage, Jessica Jones och resten av Defenders. (Kanske även Spiderman dyker upp?)


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Man-mannen!

Tänkte på denna direkt när jag läste:
https://www.youtube.com/watch?v=851BqHMCaeM

Medlem

Judge Dredd skulle göra sig väldigt bra i ett open world rpg eller fps.

Medlem

Green Lantern. Action-RPG single player i stuk med Mass Effect. Man spelar en ny GL som patrulerar galaxen med sina kollegor, lite buddy-cop stuk över det hela med dialog-system likt Mass Effect (paragon/renagade snarare än god/ond).

Medlem

Min prioritetslista vilket jag tycker man bör göra spel på först. Börjar längst ned.

10 . Punisher
Blir lite generiskt om man tänker efter - en story-skjutare? Är visserligen inte insatt i serien på djupet, men det är betydligt mer story än mekaniker, som tillför något till ett actionspel. Lägg spider-man och kanske wolverine som spelbara karaktärer, så har du något, kankse.

9. TMNT
Igen, ja. Kan väl göras riktigt bra som modernt action med valbar MP. Behöver inte vara retro - tänker mig det som de andra spelen på listan, som ett open world RPG likt cyberpunk, the witcher eller AC, fast detta med Coop då upp till 5 pers (4 turtles, en splinter)!

8. Usagi Yojimbo (ligger rätt i tiden ... kanske lite för mycket?)

7. The Preacher (serie-tidningen, inte tv-serien. Tänk dig 3 spelbara karaktärer med olika specialare ... om du inte känner till, gå och skaffa!)

6. Todd McFarlane's Spawn
(Så sköna krafter som skulle göra sig bra)

5. Judge Dredd
Tänk er Mega City One ... och de moraliska valen vid varje brott. Kanske något system för hur man dömmer som Dredd. Och så detektiv-cases likt Batman, men så mycket coolare setting än Gotham. Större potential än Cyberpunk? Art-stylen skiljer sig mycket - ger mervärde.

4. Tarzan
Tänk er settings både i djungeln och i NY, inte bara apor eller bara thugs - det är mixen som gör det.

3. Spider-Man 2099 + Ghost Rider 2099 + Hulk 2099
I eget spel, ja, och egen värld, NY 2099! Tåänk om man kunde göra det barnförbjudet med lagom gore och vad sägs om inslag av cosmic horror och helvetet.

2. Zorro (igen, ja. Ganska oslagbart)

1. Fantomen
Tänk er potentialen här! Djungel, afrika, voodoo, djungelpatrullen, gurran, krafterna - ringarna! Dödskallen! Hero! Devil! Och den försvunna diamanten FFS! Vadå, är den inte baserad på fantomen? Okejdå, men alla tidshopp man kan göra till förfäderna! Fantomenkrönikan liksom. Helt oslagbart.

Medlem

Det mer barnvänliga alternativet.

Darkwing Duck


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar