Ubisoft tar bort fysiska skivor från flera samlarutgåvor till Xbox

Robot
Ubisoft tar bort fysiska skivor från flera samlarutgåvor till Xbox

Köpare av Assassin’s Creed Valhalla, Far Cry 6 & Watch Dogs: Legion på Xbox får nöja sig med en kod.

#Assassins-creed-valhalla, #Far-cry-6, #Ubisoft, #Watch-dogs-legion


Fragtjuv

För min del hade det inte spelat någon roll alls. Jag har bara köpt digitalt de senaste åren. Däremot så kan jag tänka mig att många som köper samlarutgåvor förväntar sig att få med en skiva i ett sådant paket.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

NuZ
Testpilot

Hmm jag är väldigt imot förbokningar men de som samlar på prylarna man får med kanske blir besvikna nu. Ja troligen har det med smart delivery funktionen att göra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det känns som sagt fel att inte få spelet om man beställer en fysisk specialutgåva...

Medlem

Jag köper oftast Collectors edition och då tycker man att man ska få skiva. Detta är riktigt jäkla blää! Microsoft gjorde detta på Halo 5 med men då fick man skicka in sin kod för att få skiva. Hatade det faktiskt för det var inte lätt heller...

Medlem

Då kan det vara billigare med, att få en bit papper med en kod är jävligt snålt när man köper fysiskt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så länge som jag får gratis uppgradering från PS4 till PS5 version så bryr jag mig inte.


signatur

I drank what?

Medlem

Blir det att man köper leksaker istället för själva spelet?

Medlem

Mer digitalt gillar jag. Har tyckt tom innan den massiva digitaliseringen att det bara är jobbigt att ha massa skivor och fodral som ligger och skräpar. Förstår att folk ändå vill ha alternativet att köpa fysiskt men för mig gör det inget.

Medlem

Köper bara spel fysisk numera om det är collectors edition av något ja vill ha, främst då konsoll eftersom pc alltid låses in i någon butik.

Aldrig köpt om inte spelet är med eller på skiva. Ännu mer snålt när man inte ens fåt spelet alls.

Blivit mer och mer köp av CEs från bakåt i tiden istället.

Medlem

Troligen är det samma regel från MS som gör att det inte kommer ut några utgåvor av indie-spel i små, begränsade fysiska utgåvor till Xbox som orsakar detta. För att få släppa fysiskt på Xbox måste en utgåva tillverkas i minst 50000 ex eller något liknande.

Nu när digitala köp ökat rejält så är man kanske inte säkra på att kunna sälja så många ex av dyra specialutgåvor längre.

Medlem

Finns väldigt få utgåvor som jag skulle köpt utan att få med spelet på skiva, kan på rak arm bara nämna The Last Guardian. Känns som ett ganska löjligt beslut.

It's not a lake, it's an ocean

Detta är framtiden, tyvärr.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ganska säker på att detta har att göra med att du inte kommer att behöva skiva när du spelar den uppgraderade Xbox X versionen, alt att du endast kan uppgradera en gång. Båda skulle innebära att någon kan luras att köpa versionen med skiva begagnat som inte fungerar att spela.

Inte helt bra men jag kan förstå det

Medlem

ruttet.
Om något hade de kunnat skicka med en kod i utgåvan + en fysisk version av spelet. Då digital nedladdningar ändå bara är en kopia av en fil på en server.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Skönt att slippa en skiva för oss som byter mellan spel ett par gånger per kväll. Fenomenalt att även vi kan åtnjuta samlarutgåvor och förhoppningsvis allra helst även på helt digitala versioner av våra favoritkonsoler framgent

Ion
Medlem

Har folk fortfarande skivspelare i datorn? Jag har inte haft det på mina två senaste datorer, inkl. jobbdatorn.

Medlem

Kan de inte bara skicka med en dummyskiva. När man stoppar i den so startas steam

Inaktiv

Får ju verkligen hoppas de gått ut med det i mail till dom som bokat. Skulle vara lagom förbannad om jag bokat ett fysiskt spel på skiva och får hem ett fodral med en jävla DLC kod i.

Medlem

Allt för att spara pengar
De som köper collector's editions vill gärna ha skivor.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ion:

Har folk fortfarande skivspelare i datorn? Jag har inte haft det på mina två senaste datorer, inkl. jobbdatorn.

Vad sparar man på att inte ha skivläsare i datorn, egentligen? Det är i regel bättre att ha en än att vara utan kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Mer digitalt gillar jag. Har tyckt tom innan den massiva digitaliseringen att det bara är jobbigt att ha massa skivor och fodral som ligger och skräpar. Förstår att folk ändå vill ha alternativet att köpa fysiskt men för mig gör det inget.

Fysiskt kan man sälja. Det här är ett stort minus för oss som köper och säljer begagnat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av justhitx:

Vad sparar man på att inte ha skivläsare i datorn, egentligen? Det är i regel bättre att ha en än att vara utan kan jag tycka.

Man sparar en massa plats i chassit och kan få bättre luftflöde. Speciellt om man kör med lite mindre chassi eller laptop. Jag köpte en extern Bluray iställetsom jag kan koppla in vid behov. Så istället för att ha 4 läsare hemma har vi nu bara 1. Och den används till 99% till att rippa Bluray filmer.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Fysiskt kan man sälja. Det här är ett stort minus för oss som köper och säljer begagnat.

Det om något är ju ett bra argument för utvecklarna / utgivarna. De får ingenting när Gamestop säljer begagnade spel för i princip nypris.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Det om något är ju ett bra argument för utvecklarna / utgivarna. De får ingenting när Gamestop säljer begagnade spel för i princip nypris.

Precis

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Det om något är ju ett bra argument för utvecklarna / utgivarna. De får ingenting när Gamestop säljer begagnade spel för i princip nypris.

Gamestop är väll nedlagt och utvecklarna har redan fått betalt för produkten av förstagångsköparen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det känns som sagt fel att inte få spelet om man beställer en fysisk specialutgåva...

Nog för att jag brukar vara lite gammalmodig... men vad har man egentligen för nytta av den där lilla runda plastskivan idag?

Om man nu mot förmodan fortfarande har en CD/DVD-läsare i sin dator så tar det mycket längre tid att installera spelet ifrån skiva jämfört med den digitala nedladdningen.

Dessutom så behöver man ju i de flesta fallen ladda ned en stor uppdatering innan man startar spelet iallafall numera.

Nej jag tycker gott man kan skippa alla skivor.

Medlem

Riktigt uselt och tråkigt för oss samlare.
Det jag mest finner märkligt när det kommer till PC som alltid legat i framkant och är uppgraderingsbar så är det fortfarande DVD som används vid fysiska släpp.
Hade det blivit en övergång till BR även här så tror jag inte den digitala marknaden hade varit lika stor som den nu är.

Medlem

Förväntat och rimligt. Roterande mekaniska komponenter är fossilt. Men som en symbolisk gest och med tanke på prisklass kunde skivan ersatts med en USB-sticka. Men sen är väl inte Ubi regerande mästare på goodwill heller.

1
Skriv svar