Recension – Spiritfarer

Robot
Recension – Spiritfarer

Spiritfarer handlar om döden och är kanske därför det mest levande du kan spela.

#spiritfarer, #thunder-lotus-games


NuZ
Testpilot

Såg en stream igår med detta litegrann. Blev mycket sugen att spela det och med denna recension så blev det ett måste. Köper det direkt efter jobbet. Tack för en bra recension!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Spelade ett par timmar på release men sen har jag haft fullt upp. Hoppas få tid att köra lite mer ikväll , helmysigt hittills

Medlem

Finns på Xbox game pass.

jbx
Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Finns på Xbox game pass.

även på PC gamepass.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Blir ett köp på Switch!

Redaktör
Ponny

@NuZ: Tack själv för dina ord!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ytterligare en höjdare till Game Pass som jag inte hade skaffat annars. Bara spelat början än så länge. Men det är slående vackert.

Medlem

Verkar vara ett ypperligt spel för Nintendo Switch, dock finns det på Game Pass, och det vore inte ekonomiskt försvarbart att inhandla det på annat håll då.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Citat:

Soff-co-op finns men då spelare två tar kontroll över perserkatten Daffodil kan denna inte göra allt som Stella kan.

Fast här tycker jag du bör förtydliga lite. Spelare 2 kan i stort sett göra allting som Stella kan. Enda denne inte kan göra är mindre saker (as in, saker man inte gör så ofta), som att prata med någon på ens båt angående ett quest och därmed föra det questet vidare frammåt. Men allt annat, odla, vattna, såga träd, weava tråd, hugga sten, plocka upp skattkistor, mata de på båten och krama de etc. kan man göra.

Så vill slå ett slag för hur "bra" coopen är, utan att det blir överväldigande för min icke-gamer tjej medan vi spelar det ihop.

...sedan måste jag bara tygla mig lite när jag i van metroidvania vana rusar fram bland klippavsattser och liknande inne i grottor så hon inte blir för stressad av att försöka hänga med Grymt spel, blir lite lätt enformigt med fetchquest liknande och alla små sysslor, men väl värt pengarna.

It's not a lake, it's an ocean

Såg det på Game Pass, blev lite sugen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hade jag inte köpt FFXII nyligen till switch så hade jag säkert köpt det här spelet. Tror att det passar bäst på switchen. På ps4an vill jag gärna spela "riktiga" spel. Och dom tar all tid jag har. Men jag har lyckats lura systemet så jag kan spela switch samtidigt som ps4an och sista timmen på kvällen innan jag kollapsar.

Redaktör
Ponny

@Tamazin: Jo, men precis, du har rätt. Förtydligar! Allt "work-work" kan spelare två göra, men snickersnacka och sånt går inte (och inte heller att fatta edit-beslut för skeppet), men det är enormt skönt för allt dagligt kneg att få hjälp. Jag gillar co-op-biten också rent mekaniskt, MEN vill ändå ha den här upplevelsen "ifred, om du förstår vad jag menar".


signatur

En Bamseponny av folket

NuZ
Testpilot
Skrivet av Alienshade:

Hade jag inte köpt FFXII nyligen till switch så hade jag säkert köpt det här spelet. Tror att det passar bäst på switchen. På ps4an vill jag gärna spela "riktiga" spel. Och dom tar all tid jag har. Men jag har lyckats lura systemet så jag kan spela switch samtidigt som ps4an och sista timmen på kvällen innan jag kollapsar.

Förklara gärna vad ett ”riktigt” spel är kontra ett spel som handlar om döden och själars sista önskan?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Förklara gärna vad ett ”riktigt” spel är kontra ett spel som handlar om döden och själars sista önskan?

Tror hen menar AAA kontra indie. En väldigt begränsad syn på spel.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Fast här tycker jag du bör förtydliga lite. Spelare 2 kan i stort sett göra allting som Stella kan. Enda denne inte kan göra är mindre saker (as in, saker man inte gör så ofta), som att prata med någon på ens båt angående ett quest och därmed föra det questet vidare frammåt. Men allt annat, odla, vattna, såga träd, weava tråd, hugga sten, plocka upp skattkistor, mata de på båten och krama de etc. kan man göra.

Så vill slå ett slag för hur "bra" coopen är, utan att det blir överväldigande för min icke-gamer tjej medan vi spelar det ihop.

...sedan måste jag bara tygla mig lite när jag i van metroidvania vana rusar fram bland klippavsattser och liknande inne i grottor så hon inte blir för stressad av att försöka hänga med Grymt spel, blir lite lätt enformigt med fetchquest liknande och alla små sysslor, men väl värt pengarna.

När jag läste detta försökte jag direkt övertala sambon. Hon är arbetslös för tillfället, och hennes rastlöshet har gått så långt (söker såklart jobb och utbildar sig på distans) har nått nya gränser när man dragit ingång Ps4:an för att roa sig lite. Just nu spelar hon introt till RDR2. Men då inlärningskurvan är lite väl brant när hon aldrig annars spelat... så detta spel hade nog passat oss bättre. Hoppas på ett inte för dyrt pris bara...

Tack även för en välskriven recension.

Medlem

Höjer ett varningens finger för att jag och vad det verkar många fler har problem med Saves som plötsligt försvinner. Jag var helt betuttad av det här och efter över 10h spelande försvann min save och det verkar bara som att det är att börja om. Verkar vara ett problem med Cloud Saves på Gamepass. (PC)

RmK
Medlem

Jag hade helt missat detta spelet men det ser ut att passa perfekt att spela tillsammans med min sambo, lär bli ett inköp till PS4 för att mysas med framför TV:n. Tack för en bra recension.

Medlem

Detta spelet måste flutit under radarn. Hittade spelet av en slump och inledningsvis trodde jag inte att man skulle tröttna ganska snabbt. Har nu efter 58 h klarat av det mesta vill jag påstå i spelet förutom en del recept och blueprints. Jädrans vad skoj det är att bli överraskad ibland

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

läser denna recension nu. jag håller på och spelar detta.. alltså, det är inte ett öga tort när jag spelar detta... herregud vad jag gråter när det är dags att lämna över dom.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

1
Skriv svar