Bokstavlig skyskrapa i Microsoft Flight Simulator visar sig vara en typo

Robot
Bokstavlig skyskrapa i Microsoft Flight Simulator visar sig vara en typo

När man råkar skriva 212 våningar istället för 2.

#i-can-see-my-house-from-here, #microsoft-flight-simulator


Medlem

it's not a bug. it's a feature

Medlem

FInns bara ett sätt att lösa det här...

Medlem

Tänk ifall flight simulator bara är ett manuellt bugghittarverktyg för maps? 🤔

Medlem

Jag gillar att de flesta hus finns med i Flight Simulator 2020 även om de inte är korrekt utritade, däremot saknar jag många kända landmärken i olika städer som borde ha funnits med.

Stadshuset och Kaknästornet i Sthlm borde tex ha funnits med.

Sen det där skumma tornet vid Gröna Lund borde tas bort! Det finns en hel det att jobba med för Microsoft.

Inaktiv
Skrivet av xverminator:

Jag gillar att de flesta hus finns med i Flight Simulator 2020 även om de inte är korrekt utritade, däremot saknar jag många kända landmärken i olika städer som borde ha funnits med.

Stadshuset och Kaknästornet i Sthlm borde tex ha funnits med.

Sen det där skumma tornet vid Gröna Lund borde tas bort! Det finns en hel det att jobba med för Microsoft.

Hur är det med Globen?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av xverminator:

Jag gillar att de flesta hus finns med i Flight Simulator 2020 även om de inte är korrekt utritade, däremot saknar jag många kända landmärken i olika städer som borde ha funnits med.

Stadshuset och Kaknästornet i Sthlm borde tex ha funnits med.

Sen det där skumma tornet vid Gröna Lund borde tas bort! Det finns en hel det att jobba med för Microsoft.

Kanske läggs dit sådant framöver? Känns väl inte som prio ett vid lansering direkt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kanske läggs dit sådant framöver? Känns väl inte som prio ett vid lansering direkt.

Ganska prio iaf utöver annat som behövs fixas.

Medlem

Lite småkul med buggar i ett nysläppt spel. Öresundsbron lämnar ju en del detaljer att önska och Turning Torso i Malmö existerar inte, samt Ullevi i Göteborg har halvt asfalterats igen Haha

Medlem
Skrivet av Acherryify:

Lite småkul med buggar i ett nysläppt spel. Öresundsbron lämnar ju en del detaljer att önska och Turning Torso i Malmö existerar inte, samt Ullevi i Göteborg har halvt asfalterats igen Haha

jaha så det var med realismen i det spelet.. vilket skämt...

Medlem

Det är mer än alpha just nu. Har provat det en hel del. Mycket konstiga saker som trafik på vissa flygplatser som på landningsbanan. Även att autopiloten får eget liv ibland. Saknas en en hel del saker. Även så kan man köpa ett litet enmotorigt propellerplan för 299kr om inte man tycker de som följer med räcker till. Alla vägar är gröna och sen borde de kanske använda sig av bingskarta när man väljer var man vill starta. Då satellitbilden är sjukt lågt upplöst så allt blir grönt när man zoomar in. Ingen replay som kan vara bra då man vill se hur man landade och vad man kunde göra bättre. Tror X-plane är bättre att köra om man tycker om flygsimulatorer. Grafiken är inte allt. Tror det skulle ha väntat och släppt detta 2022 istället och jobbat lite mer på det och låtit betatestare kört minst ett halvår eller mer innan de släppte det. För spelet är långt i från klart enligt mig.

Ps. Trött och orka inte korrekturläsa det jag skrev.. Zzzzz

Medlem

Förväntas det allvarligt att någon utvecklare ska sitta och skapa handmodellerade modeller av alla sevärdheter i alla världens städer? Då kommer det släppas 2030 om det ska hålla nivån där ingen kan klanka ner på att en färgnyans är fel i bergrum 5.

Det är bara hoppas på nya bättre bing kartor i Sverige så autogenereringen har ett lättare jobb. Få tillgång till 3D data gör mycket. I övrigt så är det något tredjepart får fokusera på.

Spelet känns då väldigt färdigt här även om VR patchen efterlängtas naturligtvis samt helikopter DLCt. Bättre jobba med det än skapa diverse modeller på obskyra svenska städer.

Bra prestanda sett till grafiken jag får ut och inga krascher alls. Airliners är basic men så har det ju alltid vart. De har ju en öppen marketplace så tredjepart kommer fylla det här hålet framöver för de som inte uppskattar VFR flygning

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jaha så det var med realismen i det spelet.. vilket skämt...

"Flight Simulator simulates the entire Earth using textures and topographical data from Bing Maps."

Åh nej, vissa delar av Sverige är inte 100% perfekt representerat från verklighet - vilket skämt till spel.
De borde såklart kontrollera att alla detaljer på hela planeten är exakt korrekt.

Hade ju bara tagit cirkus 400år för ett par tusen anställda att gå igenom manuellt liksom?

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

jaha så det var med realismen i det spelet.. vilket skämt...

Jag hoppas verkligen att du gör en medveten parodi av dig själv nu och inte är seriöst. Du kan ju inte tro att de manuellt lagt in varenda byggnad i världen?

Medlem
Skrivet av xverminator:

Ganska prio iaf utöver annat som behövs fixas.

Vet du hur många städer det finns i världen som har över en miljon invånare.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Shodan:

Förväntas det allvarligt att någon utvecklare ska sitta och skapa handmodellerade modeller av alla sevärdheter i alla världens städer? Då kommer det släppas 2030 om det ska hålla nivån där ingen kan klanka ner på att en färgnyans är fel i bergrum 5.

Det är bara hoppas på nya bättre bing kartor i Sverige så autogenereringen har ett lättare jobb. Få tillgång till 3D data gör mycket. I övrigt så är det något tredjepart får fokusera på.

Spelet känns då väldigt färdigt här även om VR patchen efterlängtas naturligtvis samt helikopter DLCt. Bättre jobba med det än skapa diverse modeller på obskyra svenska städer.

Bra prestanda sett till grafiken jag får ut och inga krascher alls. Airliners är basic men så har det ju alltid vart. De har ju en öppen marketplace så tredjepart kommer fylla det här hålet framöver för de som inte uppskattar VFR flygning

Håller helt med! Folk verkar inte förstå vilken revolution Flight Simulator 2020 faktist är för simulatorer. Det finns ingen annan simulator i världen som ger en möjligheten till riktig VFR flygning på global skala.

Medlem

Alltså om dom inte sätter alla vattentorn och byggnader i världen blir jag snorförbannad! I Sverige dessutom, hur kan man STRUNTA i vårat enorma land?

Kom igen, det är ju helgrymt att detta ens finns och man kan ju inte riktigt förvänta sig att allt ska vara perfekt över HELA VÄRLDEN vid release haha...

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vet du hur många städer det finns i världen som har över en miljon invånare.

Fortfarande inget argument ang välkända landmärken i stora städer, det är inte jättemånga i varje stad. Vet du hur många flygplatser som finns med och övriga byggnader som finns med som de redan klarat av att peta in?

Kan man lägga in Globen som de gjort borde kaknästornet och tex stadshuset kunnat läggas in samtidigt, det är inget 4K upplösta byggnader jag pratar om.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Fortfarande inget argument ang välkända landmärken i stora städer, det är inte jättemånga i varje stad. Vet du hur många flygplatser som finns med och övriga byggnader som finns med som de redan klarat av att peta in?

Kan man lägga in Globen som de gjort borde kaknästornet och tex stadshuset kunnat läggas in samtidigt, det är inget 4K upplösta byggnader jag pratar om.

"Välkända landmärken"
Slår vad om att det finns massvisa välkända landmärken du inte känner till, samma med dom du pratar om. Gissar att dom är inte särskilt välkända


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tror det är nyttigt för svenskarna att förstå hur fantastiskt ointressant vårt gråa land är för andra människor. Bara en byggnad i hela landet har handmodellerats och Stockholm är täckt av ett grönt filter 😂

Medlem
Skrivet av xverminator:

Fortfarande inget argument ang välkända landmärken i stora städer, det är inte jättemånga i varje stad. Vet du hur många flygplatser som finns med och övriga byggnader som finns med som de redan klarat av att peta in?

Kan man lägga in Globen som de gjort borde kaknästornet och tex stadshuset kunnat läggas in samtidigt, det är inget 4K upplösta byggnader jag pratar om.

Är du alltid så här gnällig?

Medlem

Bings flygfoton är ju hopplöst gamla över Sverige också. Över min lilla by använder de flygfoton från runt 2012. Tyvärr hade zoom.earth inget exakt datum men definitivt foton före 2014 iaf. Över Stockholm verkar fotot vara från april 2018, vilket inte är en smickrande månad att fota landskapet i. Verkligen fyra nyanser av brunt.

Medlem

@rosski: Hörde på Major Nelsons Podcast där de intervjuade Jorg Neumann, Head of Micrsoft Flight Simulator. Jorg berättade att de håller på och uppdaterar kartorna över Norra Halvklotet nu.

Vi lär ju få se hur de uppdateras om det blir gratis uppdateringar eller någon form av paid DLC eller om det blir en kombination av båda dera.

Medlem
Skrivet av rosski:

Bings flygfoton är ju hopplöst gamla över Sverige också. Över min lilla by använder de flygfoton från runt 2012. Tyvärr hade zoom.earth inget exakt datum men definitivt foton före 2014 iaf. Över Stockholm verkar fotot vara från april 2018, vilket inte är en smickrande månad att fota landskapet i. Verkligen fyra nyanser av brunt.

Har du kollat Göteborg? Vilket år ser det ut att vara fotat?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

När man ska bygga ut vindsvåningen och råkar anlita konsulter som arbetade med Nya Karolinska.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Fortfarande inget argument ang välkända landmärken i stora städer, det är inte jättemånga i varje stad. Vet du hur många flygplatser som finns med och övriga byggnader som finns med som de redan klarat av att peta in?

Kan man lägga in Globen som de gjort borde kaknästornet och tex stadshuset kunnat läggas in samtidigt, det är inget 4K upplösta byggnader jag pratar om.

Gissar på att du är Stockholmare?

Jag fick googla din gamla betongmast, vad är så speciellt med den?

Vi kanske borde ta vattentornet i Trelleborg också, det gillar jag.....
Finns säkert en fin by någonstans med deras favoritskottkärra vi bör få in i spelet hmm....

Medlem

Säger som jag sagt tidigare:
Vill du ha en i nuläget väldigt buggad flygsimulator som kommer att bli något speciellt med tiden så länge du inte är super-hardcore simulator-flygare.. Köp...

Vill du "utforska världen".... Ladda ner Google Earth (VR). Gratis och du slipper bli besviken. Att konkurrenterna (Google, Sony osv) bör vara rädda som en hel del recensenter verkar ha blivit matade med.... Skulle inte tro det.

Men jag är glad för att MS verkar ha en långtgående plan för "spelet" för lång tid framöver. Tyvärr blir såna här spel alltid rätt dyra med tiden när man börjar köpa "bara det också, um, och det...och ja, ett paint job också... Och turning torso som jag kommer att flyga förbi exakt en gång.. och..."

Medlem
Skrivet av Allexz:

Gissar på att du är Stockholmare?

Jag fick googla din gamla betongmast, vad är så speciellt med den?

Vi kanske borde ta vattentornet i Trelleborg också, det gillar jag.....
Finns säkert en fin by någonstans med deras favoritskottkärra vi bör få in i spelet hmm....

Det är ett landmärke att navigera efter bla.

1
Skriv svar