Jo, Age of Empires III: Definitive Edition kan definitivt vara (mycket?) nära

Robot
Jo, Age of Empires III: Definitive Edition kan definitivt vara (mycket?) nära

Någonting sker på Gamescom senare i veckan.

#age-of-empires-iii


Medlem

Taggad och även lite nervös gällande kvalitén på Definitive Edition av just AoE3. Hela serien är en big deal för mig, spelat allihopa i någon form. 3an likaväl så! Hoppas det blir bra, men jag tror jag håller andan mer till 4an.

Men spännande ändå.

Medlem

Är inte grafiken på trean rätt bra? Eller vad innebär definitive edition? Tycker det känns lite onödigt

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Är inte grafiken på trean rätt bra? Eller vad innebär definitive edition? Tycker det känns lite onödigt

Inga DE versioner har inte haft bara grafikuppdateringar. AoE2:DE hade massor med gameplay, QoL, multiplayer ändringar, vilket gav spelet ett helt nytt liv. Utöver det kom även mycket nytt content.

Troligtvis kommer det samma i AoE3:DE, förbättra saker som kunde varit bättre. Det är lätt att glömma bort att Asian Dynasties släpptes 2007. Det finns gott om saker de skulle kunna jobba nytt på. Ligger det i samma prisklass som AoE2:DE, är det inte ens en kostnad att tala om, beroende på skick och kvalité.

Medlem

Sög inte trean😁

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Är inte grafiken på trean rätt bra? Eller vad innebär definitive edition? Tycker det känns lite onödigt

Njae...känns ganska gammalt och fult numera. Får hoppas på en fin uppgradering på samma sätt som AoE2

Medlem
Skrivet av aholman:

Sög inte trean😁

Nej, det var mysigt.

Medlem

Nog fan går det väl att spela Age of Empires 3 helt ok nuförtin? Gå och lägg er!

Överdrivet nostalgirunk är inte nyttigt för själen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Nog fan går det väl att spela Age of Empires 3 helt ok nuförtin? Gå och lägg er!

Överdrivet nostalgirunk är inte nyttigt för själen.

Tydligen suger clienten snutt och det är besvärligt att spela multiplayer. Sen ser inte spelet jätte bra ut ärligt talat även om folk i tråden verkar tro motsatsen.

Medlem
Skrivet av aholman:

Sög inte trean😁

Ne, spelet har bra recensioner.

Medlem

Jag lirade betan och tyckte det var en väldigt blandad giv. Dels var det väldigt mycket av samma - AI:n var störigt kass t.ex. - men det var också bättre överskådlighet, lite snyggare UI osv. Betan lämnade dock en smak av "mjölkning" snarare än att ge ett ordentligt mervärde i nyversionen. Är inte helt hundra på att jag kommer lägga kosing på detta eftersom orginalet fortfarande håller och liras online.

Medlem

AI:en var smärtsamt dålig vid belägringar.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Är inte grafiken på trean rätt bra? Eller vad innebär definitive edition? Tycker det känns lite onödigt

Kollar man på de andra nyversionerna av Age of Empires-spelen så lär det utöver uppdaterad grafik innebära förbättrat UI, tweakad spelmekanik, balansering och modern multiplayer-lösning.

1
Skriv svar