Det nalkas höst och vinter! Vad kommer du att spela?

Medlem
Det nalkas höst och vinter! Vad kommer du att spela?

Mina damer och herrar,

Känner ni höstvindarna? Innesittande, god dryck och tid för spelande!

För en RPG-nörd som mig så ser hösten extra mysig ut:
Wasteland 3
Baldurs Gate 3
Cyberpunk

Vad kommer ni att spela? Någon release ni ser fram emot extra mycket?

Medlem

Har dom 3 spelen du nämnt ovan samt mass effect 2 och serious Sam 4.....även kingpin reloaded på listan


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Snowrunner
Cyberpunk

Sen kanske Death stranding eller Horizon.
Men Wasteland 3 hade jag inte koll på när det släpptes är riktigt intressant så väljer helt klart det före

Sen kommer jag spela en del VR spel också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mafia 1 remaken : Xbox one

Flight simulator 2020: pc

något launch spel till antingen ps5 eller Xbox series x

Medlem

Har en handfull lir som kommer rulla varmt.

WoW: Shadowlands med polarna. Samtliga av oss har fastnat i WoW-träsket igen så det blir till att köra ihop.

Ska försöka sätta mig in i Civ IV för att se om det är en vettig uppföljare. Första intrycket lämnade en del att önska, men måste ge det några rundor innan jag kan bestämma mig.

NHL 21 för att ha ett gött sofflir och tävla lite med grabbgänget.

Sen får vi se om det hinns med ett storydrivet single player också, möjligt att AssCreed: Valhalla får fylla den platsen.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Oknytt kommer startas upp när det blir mörkt tidigare. En kopp te på det med! 😁


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Witcher 3 ska jag igenom igen i höst, delat med CK3 sen äre väl cyberpunk för hela slanten när det väl kommer!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Mafia-remaken blir det väl först, sen Cyberpunk. Baldurs Gate vill jag nog vänta med tills det är ur early access. Lite sugen på Wasteland 3 också. Control är jag bra sugen på också när det kommer till Steam.

Crusader Kings 3 fram tills Cyberpunk. I princip.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Wasteland 3 och Empire of Sin!

FM-guru
F.d. Sisyr

Närmast runt hörnet står Wasteland 3 och Crusader Kings 3 och väntar. Båda ingår ju i PC Game Pass som jag prenumererar på. Lite senare i år ser jag fram emot Cyberpunk 2077, Watch Dogs: Legion och Baldur's Gate 3 + säkerligen något mer spel jag glömt/missat.

It's not a lake, it's an ocean

Detta relativt svaga år för min egen del har gjort att jag kunnat beta av backloggen lite. Jag ska ge God of War en ny chans, därefter försöka gå i mål med Gears 5. Sedan blir det en bunt gamla Mega Drive-spel innan Cyberpunk 2077 anländer.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Jag har faktiskt en plan.:D

Sitter nu med Shadow of War och Shadow of the Tomb Raider. Sen på fredag blir det Super Mario Sunshine (lite of season). Sen följer vi upp det med Man of Medan och Plauge Tale.

Sen, lagom till Halloween så ska jag äntligen beta av Silent Hill 2 och 3. Kanske även Parasite Eve och Diablo 2. Har inte spelat något av de här spelen och de har legat på listan i 15 år nu. Har lovat mig själv att jag ska klar av dom innan jag fyller 30 (tillsammans med Suikoden 1 och 2 och Final Fantasy Tactics). Har även en varit sugen på Slaughter House till Ps3 ett tag nu. Sen har jag som en tradition att alltid spela igenom Heroes 3 med Nercopolis nån gång under october också.

Under november vet jag inte men i december förra året planerade jag att köra igenom Bannersaga trilogin men det blev aldrig av. Så jag planerar att göra det i år.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

jbx
Medlem

Watchdogs Legion, DiRT5, Mafia och Cyberpunk för min del, antagligen AC Valhalla också, behöver något och mata mitt framtida 3080 eller kanske 3090-kort med.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Kommer varva mellan vad jag alltid spelar.
Diablo 2
Minecraft

Ev. faktiskt köra klart Fallout 4 mainstory för en gångs skull.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Kommer inte på några nya spel som ser intressanta ut till hösten (med reservation för att alla PS5-datum inte är presenterade) men har tänk ge mig på Alan Wake nu under hösten. Sedan blir det nog en hel del PGA 2K21 och CS:GO vid sidan om.

Köpte Fallout: New Vegas ultimate edition tidigare i somras på GOG. Började spela igår kväll. Har aldrig lirat tidigare så det kommer nog hålla hela hösten/vintern.

Sen på helgerna blir det som vanligt NHL på PS4:an med gänget och bärs.

Edit: Om det visar sig att Demon's Souls blir releasspel nu på PS5 blir det nog svårt att hålla sig borta.

Medlem

Crusader Kings 3
WoW Shadowlands
Cyberpunk

Hösten är utstakad


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Enda givna nyinköpet är spelunky 2 som släpps till steam i slutet av september. Skaffade wasteland 3, men det var nog årets besvikelse.

Annars kanske crusader kings 3 eller cyberpunk, jag får se.

Annars tror jag ett hobbyindiespel som kallas Aurora 4x kommer att ha mig på kroken hela hösten! Det är nog det mest roliga / beroendeframkallande jag spelat på länge.

Medlem

mafia 1 remaken, sen blir det väl det där cyberpunk,

Medlem

Yakuza 7 och Cyberpunk. Försöker intala mig själv att jag ska beta av min backlogg, men det blir nog att ge Star Wars: Squadrons, Watch Dogs: Legion, och Assassin's Creed: Valhalla en chans via respektive prenumerationstjänst. Här köps inte om det går att komma undan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Valhalla, cyberpunk. Ja det är väl det.

Medlem

Cyberpunk och BG3. Blir en bra höst det här.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Oktober
Cloudpunk (PS4)

November
Cyberpunk 2077 (PS4)

December
Immortals: Fenyx Rising (PS4)
Collection of SaGa Final Fantasy Legend (Switch)

Inaktiv

Köpte Spelunky 2 direkt vid release inatt, spelade en timme innan sovadags. En timme till nu över lunch.

Känns helt galet bra, kontrollen är tight, mycket påminner om det första spelet men lite skarpare grafik, nya fiender, utrustning och annat att upptäcka.

Älskar känslan av infriade förväntningar

Medlem

Yakuza: Like a Dragon
Cyberpunk 2077
Bravely Default II
(om det inte blir försenat)

Sedan kanske jag plockar upp en PS5 nån gång i januari och kör igenom Ghost of Tsushima och en vända till i God of War, får se.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Inaktiv

Kommer nog mosa mycket robotar i Avengers om de lyckas få ordning på spelet.
Skrika mycket orders i micken på Hell Let Loose.
Annars CyberPunk som alla andra.

1
Skriv svar