Gameplay-demo från nya Ratchet & Clank till PS5 under Gamescoms öppningsshow

Robot
Gameplay-demo från nya Ratchet & Clank till PS5 under Gamescoms öppningsshow
Medlem

Coolt, trailern såg awesome ut.

Medlem

Fable på PS5:ans event? Den var lite otippad...

Nevermind, missade att det var GamesCon

Medlem

Vi har ju redan sett "skarpt gameplay" från Ratchet & Clank. Jag antar att det är ny gameplay som menas?

Medlem

Denna passar som vanligt vid varje ny konferens/event/stream -


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Får hoppas på några riktigt starka lanseringstitlar till ps5 så är jag all in


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Margy:

Vi har ju redan sett "skarpt gameplay" från Ratchet & Clank. Jag antar att det är ny gameplay som menas?

Handlar ju trots allt om Sony så skulle inte bli förvånad om föregående "gameplay" var rent påhitt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Handlar ju trots allt om Sony så skulle inte bli förvånad om föregående "gameplay" var rent påhitt.

Du kan inte på allvar mena att denna gameplay var "påhitt"?

Medlem
Skrivet av Margy:

Du kan inte på allvar mena att denna gameplay var "påhitt"?

https://youtu.be/U-1D9XcOk8g

Var inte heller vad jag skrev. Sony är ökända för att presentera förrenderat material som gameplay, det skulle inte förvåna mig om så var fallet även nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Var inte heller vad jag skrev. Sony är ökända för att presentera förrenderat material som gameplay, det skulle inte förvåna mig om så var fallet även nu.

Om du måste gå till 2005 för exempel kanske det inte är helt aktuellt? Dessutom såg ju det färdiga Killzone 2 bättre ut än den videon.

Då du skrev att DU inte skulle vara förvånad om det är påhitt måste du ju tyckt att det varit något konstigt med det gameplay som visades, eller?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Var inte heller vad jag skrev. Sony är ökända för att presentera förrenderat material som gameplay, det skulle inte förvåna mig om så var fallet även nu.

Sony är "ökända"? Utveckla gärna den tesen med fler exempel än de två 15 år gamla trailers du hänvisade till.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Sony är "ökända"? Utveckla gärna den tesen med fler exempel än de två 15 år gamla trailers du hänvisade till.

"Ökända" för att i princip alla deras exklusiviteter visas upp med grafik som är ren fantasi. Är det inte förrenderat är det enorma nedgraderingar.

Spider-Man, 2018:

Ghost of Tsushima, 2020:

Days Gone, 2019:

God of War, 2018:

Last of Us: Part II, 2020:

Medlem

Intressanta exempel du tar med där, med påpekandet att spelen ifråga hade enorma nedgraderingar jämfört med e3. Exempelvis har Digital Foundry tidigare bekräftat att retail versionen av Spiderman i det stora hela var överlägsen E3 versionen, förutom tekniken som visar vattenpölar (https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-marvel...).

Har vad jag vet varit hårfina skillnader i de andra exemplen, dvs inga ”enorma” nedgraderingar.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Nån är visst lite bitter över halo infinite.... 🤗

Medlem

@kebbe: Dina exempel här är ju rent fjantiga. Jag tror ingen förväntar sig att ett spel som först visas upp ska se EXAKT likadant ut ett par år senare när det kommer ut. Några av dina exempel ser ju bättre ut i färdig version.

Medlem
Skrivet av Margy:

@kebbe: Dina exempel här är ju rent fjantiga. Jag tror ingen förväntar sig att ett spel som först visas upp ska se EXAKT likadant ut ett par år senare när det kommer ut. Några av dina exempel ser ju bättre ut i färdig version.

Måste kännas bra att som konsument lägga sig helt och tycka att det är acceptabelt att det man får se bara är falsk marknadsföring och lögner. Förväntar mig inte att det ska se exakt likadant ut, förväntar mig att det ska se likadant ut eller bättre. Man får nå nya höjder att att plocka russin ur kakan för att något av de länkade exemplen skall anses "bättre i färdig version", man hamnar i en situation där det inte spelar någon roll att "Spider-Man" ser ut som ett spel sent i PS3-generationen bara för att texturerna på dräkten är marginellt skarpare än i material fångat från en stream (snarare än direkt från spelet).

Medlem
Skrivet av kebbe:

Måste kännas bra att som konsument lägga sig helt och tycka att det är acceptabelt att det man får se bara är falsk marknadsföring och lögner. Förväntar mig inte att det ska se exakt likadant ut, förväntar mig att det ska se likadant ut eller bättre. Man får nå nya höjder att att plocka russin ur kakan för att något av de länkade exemplen skall anses "bättre i färdig version", man hamnar i en situation där det inte spelar någon roll att "Spider-Man" ser ut som ett spel sent i PS3-generationen bara för att texturerna på dräkten är marginellt skarpare än i material fångat från en stream (snarare än direkt från spelet).

Lugn och fin nu, det kommer säkert några hyffsade spel till xbox också så småningom.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Måste kännas bra att som konsument lägga sig helt och tycka att det är acceptabelt att det man får se bara är falsk marknadsföring och lögner.

Du får ju ta och försöka hitta någon lämplig nivå i din "kamp" mot konsoler. Det ser ju bara barnsligt ut.

Skribent

Snälla presentera Ratchet & Clank som ett releasespel till PS5.

NuZ
Testpilot

Får hoppas de är ett release spel för gillar Ratchet spelen och skulle vara perfekt att lira igenom med grabben. Sedan Fable lockar mig något fruktansvärt! Hoppas vi ser något från spelet!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av kebbe:

Handlar ju trots allt om Sony så skulle inte bli förvånad om föregående "gameplay" var rent påhitt.

Tänkte direkt på E3 2005 och just Motorstorm och Killzone 2. Så blåögd man (jag) var på den tiden. Och så besviken jag blev på hur spelen såg ut när man väl fick spela dem. Ok Killzone 2 såg ju häftigt ut men inte alls på samma sätt som i trailern.

1
Skriv svar