Uppgifter: "Nya" Nintendo Switch kan komma med 4K-upplösning

Robot
Uppgifter: "Nya" Nintendo Switch kan komma med 4K-upplösning
Medlem

Jag är sugen på att uppgradera, men känner samtidigt att det får kvitta om de inte löst drift-problemet med kontrollerna.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Det är så många som har haft rätt förut och sen har de fel ändå, så det betyder inget för mig längre.
Men det skulle inte förvåna mig om det kommer en kraftfullare konsol tillslut, precis som en med dubbla skärmar som också har ryktats om.

Medlem

Det finns väl ett Tegra x chip som är typ lika som det som sitter i switch men som är starkare?

Flakmonkey

Rätt mig gärna om jag har fel, men kvittar inte 4K rätt hårt när det är en såpass liten skärm? Nu kan konsolen förstås dockas, men det känns ju ändå som att mest fokus den sista tiden legat på den bärbara aspekten med tanke på liten. Missförstå mig rätt nu, jag spelar främst dockat så kan jag få 4K ur en switch till TVn så är ju det alla tiders, men känns lite udda prioriterat, om det nu är prioriterat.

Medlem

Är det inte bättre att de släpper lite nya spel? När kom det senast ett storspel värt namnet till switch som inte var en remake eller ett nysläpp av ett Wii U spel? Har det kommit något sedan mario odyssey?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Rätt mig gärna om jag har fel, men kvittar inte 4K rätt hårt när det är en såpass liten skärm? Nu kan konsolen förstås dockas, men det känns ju ändå som att mest fokus den sista tiden legat på den bärbara aspekten med tanke på liten. Missförstå mig rätt nu, jag spelar främst dockat så kan jag få 4K ur en switch till TVn så är ju det alla tiders, men känns lite udda prioriterat, om det nu är prioriterat.

4K är ett försäljningsargument som konsumenter ”förstår” oavsett om det är relevant eller inte. Erbjuder konkurrenterna 4K och du saknar möjligheten ligger du steget bakom. Lite som att alla trodde att mängden Megapixlar på en kamera var facit för om kamera X var bättre än kamera Y.

Medlem

men nintendo har ju alltid kört sin egen grej o inte satsat på starkast hårdvara ? förstår inte... kolla hur dyr vanliga switch redan är.

Medlem

Skippa 4k. Mer prestanda, 720p, bärbart, mer spel möjliga på konsollen allt blir bra.

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför 4K är så viktigt. Ser hellre bättre prestanda än högre upplösning.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av lars_kongo:

Är det inte bättre att de släpper lite nya spel? När kom det senast ett storspel värt namnet till switch som inte var en remake eller ett nysläpp av ett Wii U spel? Har det kommit något sedan mario odyssey?

Skulle säga att Paper Mario: Origami King tillhör den skaran. Gillar det bättre än Odyssey! Ska tilläggas att 3D-Mario inte är en favorit medan Paper Mario verkligen är min melodi.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Backloggens befriare

4K 4FPS?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Jag förstår inte riktigt varför 4K är så viktigt. Ser hellre bättre prestanda än högre upplösning.

Förhoppningsvis så kommer det gå att välja mellan 1080p60 och 4K30, precis som det oftast går att göra på One X och PS4 Pro.

Medlem
Skrivet av Querth:

Skippa 4k. Mer prestanda, 720p, bärbart, mer spel möjliga på konsollen allt blir bra.

Skulle skriva lite samma.
Skippa UHD och kör på FHD istället handheld och på TV.
Sen bara lite mer kräm, nyare SOC så den klarar detta och bättre batteri.

Hoppas den blir riktigt bra men UHD känns helt klart överdrivet.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Missförstå mig inte nu, jag gillar verkligen min Switch, men samtidigt är jag inte ett dugg intresserad av att köpa nytt.

Jag bryr mig inte direkt om prestandan när det gäller Switch. Använder den i stort sett bara till Tetris 99 och lokala multiplayerspel framför TVn som Mario Party och Mario Kart och ingen har någonsin klagat på att det hackar. Att köpa ny hårdvara och nästa version av återkommande spel som Mario Party och Mario Kart igen känns helt meningslöst. Det är bra nu, det räcker, jag är nöjd med det jag har.

Samtidigt så får jag väl äta upp dom här orden när ett kommande Zelda inte släpps till Switch utan på nästa maskin.

Medlem

tror inte det berör sig om native 4k, mer att den kan skala upp och ha bättre stöd för 4k tv.
borde ju komma en kraftfullare konsol ifall dom fortfarande vill ha stöd från utvecklare som förbereder sig för nästa generation osv.

Medlem

4K känns väldigt onödigt om det inte är stationärt.

Viktigast är kraftfullare CPU/GPU och bättre batteritid.

Medlem

Kan det inte vara så att den eventuella konsolen får stöd för DLSS istället för nativ 4k?

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Kan det inte vara så att den eventuella konsolen får stöd för DLSS istället för nativ 4k?

haha hade exakt samma tanke, nyare tegra chippen använder tensor cores så skulle ju inte vara helt omöjligt.

av det jag sett från dlss, så verkar upscalingen vara rätt magiskt.

Medlem

4K bärbart? Är det möjligt?

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha hade exakt samma tanke, nyare tegra chippen använder tensor cores så skulle ju inte vara helt omöjligt.

av det jag sett från dlss, så verkar upscalingen vara rätt magiskt.

https://youtu.be/YWIKzRhYZm4?t=630

Ah, visste inte att de nya Tegra-chippen hade stöd för det. Tack!

Då ligger mitt stalltips på att det är Nintendos lösning

Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

4K bärbart? Är det möjligt?

Osannolikt att det kommer vara 4K på den bärbara skärmen. Tror mest att den är kraftfullare för använding på TVn men möjligt en mer högupplöst skärm, typ 1080p.

Medlem

Kraftfullare gpu
Bättre batteritid
OLED-skärm
Riktigt styrkors
BT för hörlurar

Där är min önskelista för en ”Switch pro” får jag tre av fem är jag nöjd.

Medlem

Jag tryckte "JA" på frågan; "Är du sugen på en kraftfullare Switch?" Men tänker efter lite, att jag har gett upp hoppet om Nintendo. Jag är inte rätt målgrupp. Det är för färgglada spel och jag söker lite mer vuxna spel med "vuxet innehåll" (16-18 års gräns) med realistisk grafik. Det enda jag uppskattar är väl Super Marios 3D plattformsäventyr men att slänga ut 3500 lax för det känns inte värt. Min maskin står bara o samlar damm tyvärr.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag tryckte "JA" på frågan; "Är du sugen på en kraftfullare Switch?" Men tänker efter lite, att jag har gett upp hoppet om Nintendo. Jag är inte rätt målgrupp. Det är för färgglada spel och jag söker lite mer vuxna spel med "vuxet innehåll" (16-18 års gräns) med realistisk grafik. Det enda jag uppskattar är väl Super Marios 3D plattformsäventyr men att slänga ut 3500 lax för det känns inte värt. Min maskin står bara o samlar damm tyvärr.

Lite i samma läge, jag vill nog ha typ 3 spel från deras bibliotek och jag har inget intresse av att spela portabelt.
Mario Kart, Zelda och Mario typ, resten är nog inget för mig.

Jag får nog skippa Nintendo tyvärr, jag är inte deras målgrupp :/

Kanske blir köp om någon eller några generationer för att spela igenom spelen man missat, men just nu så är det mest Zelda:BoTW och Mario:Odyssey som jag saknar.

När det kommer till prestandan så tycker jag nog att stabil 1080P60 skulle nog vara rätt lagom.

Medlem

Dwt enda jag vill ha är bättre batteritid. Annars älskar jag switch precis som den är ❤

Skribent
Skrivet av lars_kongo:

Är det inte bättre att de släpper lite nya spel? När kom det senast ett storspel värt namnet till switch som inte var en remake eller ett nysläpp av ett Wii U spel? Har det kommit något sedan mario odyssey?

Animal Crossing, Lugis Mansion 3, Paper Mario, Yoshi's Crafted world måste nog också räknas till skaran.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lite i samma läge, jag vill nog ha typ 3 spel från deras bibliotek och jag har inget intresse av att spela portabelt.
Mario Kart, Zelda och Mario typ, resten är nog inget för mig.

Jag får nog skippa Nintendo tyvärr, jag är inte deras målgrupp :/

Kanske blir köp om någon eller några generationer för att spela igenom spelen man missat, men just nu så är det mest Zelda:BoTW och Mario:Odyssey som jag saknar.

När det kommer till prestandan så tycker jag nog att stabil 1080P60 skulle nog vara rätt lagom.

*host*emulator*host*

Inaktiv

Ganska besviken spelmässigt på Switch så köper ingen Pro variant av den. WiiU remasters kan suga på något väl utvalt. Nu hamnar de ju ännu längre efter iom ps5/xb så tredjeparts lär ju dessutom bli färre när de blir svårare att konvertera.

Medlem

Låter idiotiskt och onödigt, särskilt med tanke på hur dålig den befintliga skärmen är. Hade velat ha en mycket bättre skärm och kontroller som är större, dvs. anpassade för vuxna händer, och som inte driftar.

Och gärna lite fler roliga spel också... Tycker konsolen har varit en enorm besvikelse i det området det senaste året. Om man inte gillar Pokémon eller Animal Crossing har det inte funnits mycket att hämta. Trist med tanke på hur många bra spel det kom i början.

12
Skriv svar