Vilka ska teckna Disney+?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

TJänar och tjänar. Man sparar en hundring jämfört med årspriset, som redan det är en rabatt på hur mycket från månadspriset? Som nämnt är det bra mycket billigare än liknande tjänster. Men utbudet kan ju vara sådär det med.

Blev fel ord helt enkelt. Använde ”spara” i mina tidigare inlägg.

Jag säger inget överhuvudtaget om månadskostnaden och huruvida det är ett bra pris.
Det enda jag reagerade på var att det skulle vara en bra deal att spara 8 spänn i månaden.

Skitsamma. Var inte tänkt att det skulle bli så långdraget

Medlem

Utöver priset då. Vad tror ni om chanserna för ens gamla favoritserier med svensk dubbning? Jag tänker på duck tales med fler.

Medlem

Skaffade ett år direkt nu.
Familjen är Disney tokiga så detta kommer bli kanon.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Bra deal känns lite krystat.
Man sparar 99kr på 12 månader.
Det är 8 kronor i månaden...

Helt rätt.

Och dessutom sparar man 590 kr på att inte skriva något alls. Det finns inget lättare sätt att lura sig själv.

59 • 12 = 708 kr
69 • 12 = 828 kr

Se vad mycket pengar som går att spara!

Man ska alltid passa sig för köpa något som man tror att man kommer behöva om några månader.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Fragtjuv

Ja. Kommer absolut att skaffa det!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Dör hellre än supportar Disney

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Utöver priset då. Vad tror ni om chanserna för ens gamla favoritserier med svensk dubbning? Jag tänker på duck tales med fler.

Det vore ju jävligt häftigt. Riktigt tveksam om det finns med dock, men det är ju exakt sådant här man vill veta innan man tecknar upp sig.

Skägg.
10 Chambers

Kommer nog köra månadsvis. Funkar bra för Netflix och HBO.


signatur
Medlem

Kommer prova så småningom, sonen är bara 1½ än så länge plus att man vill gärna ha de klassiska serierna som visades på Disneydags. kommer absolut inte binda mig ett år.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Bra deal känns lite krystat.
Man sparar 99kr på 12 månader.
Det är 8 kronor i månaden...

Jag menade inte ev. rabatt utan mer vad jag får för mina nästan 600kr, kunde varit lite mer tydlig kanske. För mitt hushåll är det en bra deal.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Dör hellre än supportar Disney

Finns det nog ingen som tror på.

Frilansare

Sugen, men har satt gräns på 2 abonnemang. Just nu Amazon och Netflix. Kanske byta ut Amazon...

Medlem

Är öppen för det pga Star Wars, sedan har jag planer på att dra familjen till Disney World i Florida om 3år så de kan vara bra att grunda med Disney.

Sen kollar vi lite Disney som redan finns (filmerna på Viaplay). Så de ser ut som att man fixar de OM det finns som app på TVn

Inaktiv

Har redan alla Disney och Pixar på DVD/Bluray så ser ingen större ide att skaffa det. NG och Marvel har jag inget intresse av alls. Star wars fastnade jag aldrig för som liten heller.

Medlem

Här har ni hela utbudet vid lansering i Holland tidigare i sommar:
https://www.finder.com/nl/complete-list-disney-plus-movies-tv...

Många sidor att scrolla igenom. Man kan anta att vi får samma utbud i Sverige.

Medlem

Någon som vet om alla de äldre kortfilmer med mickey mouse, donald duck, pluto och silly syphonies etc finns med på disney+?

Medlem

Gamla Disneyfilmer jag kollade som barn är jag inte intresserad av. Om jag skaffar det så blir det för Star Wars och Marvel. Mandalorian verkar intressant och den ska enligt mina vänner vara sevärd.

Hur som helst så är det en rimlig månadskostnad dom har satt nu i början. Dealen med ett år för 560ish kr är ju bra!

Inaktiv

Jag trodde att Disney+ redan fanns eftersom det ryktades om det för flera år sedan. Så blev väldigt förvånad när jag såg att det skulle släppas nu i september.

Jag vet dock inte om jag kommer skaffa det eller ej. Troligtvis inte eftersom jag redan har haft så dålig koll på det.

Medlem

Signat för ett år

Skribent
Skrivet av Tratt:

Någon som vet om alla de äldre kortfilmer med mickey mouse, donald duck, pluto och silly syphonies etc finns med på disney+?

Ser ut som det. Om du kikar i inlägget ovan ditt så finns en länk där du kan sortera det förmodade innehållet efter år. T.ex, så fanns Steamboat Willie från 1928 med.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ser ut som det. Om du kikar i inlägget ovan ditt så finns en länk där du kan sortera det förmodade innehållet efter år. T.ex, så fanns Steamboat Willie från 1928 med.

Ser ju ut att stämma. Tack för hjälpen.

Signat för ett år här med!

Aki
Medlem

Har en son som snart fyller två och ett annat barn i ugnen.

Har signat ett år.

Klart de ska lära sig vad bra tecknat är för något! Sedan tycker jag att alla Marvel-filmer hittills har varit sevärda och riktigt bra. Älskar att se karaktärerna livas upp på duken. Prenumererade på Mega Marvel och Spider-Man/Spindel-mannen och X-men när jag var yngre. Min bror som bodde i USA köpte Deadpool och introducerade fler coola Marvel-serietidningar för mig. Det var tider det!

Ook
Bibliotekarie (UU)

Det blev trots allt ett månadsabonnemang (osäker på att binda upp mig på helår) och hittills verkar navigeringen för Apple ios och utbudet helt i sin ordning. Visst de har inte de obskyra Star Wars titlarna (Star Wars Holiday special och sidofilmer med Ewoks) men man kan inte få allt här i världen. Vad är era intryck?

Nu blir det till att sitta och titta på Simpsons, Bumbibjörnarna (Gummi bears som man måste söka på) och lite National Geographics under veckan. Kanske står upp och tittar då jag har en del tvätt att stryka så jag får placera strykbrädan i närheten av tv:n.

Medlem

Tycker appen fungerar bra, det var jag lite orolig för. Finns mycket nostalgi. Får se det nyare ikväll som The Mandalorian och så. I morse han jag kolla in Räddningspatrullen och Duck tales. Har inte testat det på android TV än så det får jag också testa ikväll.

Månadskostnaden var alltså 69 kr i månaden. 828 kr om du låter det löpa ett år. Sparade alltså ca 230 kr jämfört med det.

Inaktiv

Kommentarsfält när ämnet är Disney, EA, Star Wars, sjukt underhållande. Älskar att folk orkar

Skägg.
10 Chambers

De gör alltså bara 2 Mandalorian-avsnitt tillgängliga från start. Och släpper ett i veckan.

Argt brev-arg.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_328494:

Kommentarsfält när ämnet är Disney, EA, Star Wars, sjukt underhållande. Älskar att folk orkar

Orkar kolla Disney? Eller kommentera här? Utveckla gärna.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

De gör alltså bara 2 Mandalorian-avsnitt tillgängliga från start. Och släpper ett i veckan.

Argt brev-arg.

Förmodligen för att de inte vill att man säger upp tjänsten på en gång efter att man sett den. Smart.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ribcage:

Orkar kolla Disney? Eller kommentera här? Utveckla gärna.

Förmodligen för att de inte vill att man säger upp tjänsten på en gång efter att man sett den. Smart.

jag förstår Suits-anledningen, men det är ju helt befängt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Ribcage:

Orkar kolla Disney? Eller kommentera här? Utveckla gärna.

Förmodligen för att de inte vill att man säger upp tjänsten på en gång efter att man sett den. Smart.

Orkar gnälla oavsett vad för att man har en redan klar åsikt om ett företag sedan flera år tillbaks och aldrig skulle ändra sig. Det är humor för mig och trådarna ger härliga skratt

Skriv svar