Hur ser er spelhörna ut?

Medlem
Skrivet av Beera:

Man tackar! 😀

Medlem

@Andersson: Din setup är drömmen!

Medlem
Skrivet av SunShine:

Hela sommarstugan är ett mancave. Inte illa hörru!

@dix_xib: Du har din LG monterad på väggen eller är det någon häftig fot den står på där som inte LG själva bidrar med?
Har själv en LG C9 som står här på tv-bänken och även om foten o så är väldigt snygg så skulle jag vilja få upp tv'n lite mer så man ev kan köpa sig en soundbar i framtiden o ha framför.

Jag var länge inne på att väggmontera, men frugan ville hålla det lite flexibelt ifall vi ville möblera om så att inte tapetseringen blev helt waste. Tur att någon är smart.

Så vi köpte en sån här
Har även en i sovrummet på en byrå för att få upp TVn där utan att borra upp saker. TV-bänken liksom står framför TVn istället och själva metallrören döljer kablarna.

Medlem
Skrivet av bond12:

Hur bäddar man in en bild i länk typ via imgur är det bara att klistra in länken dit?

Skrivet av cohletrain:

Ta själva grundlänken till bilden snarare än den länk du får av imgur när du laddat upp, högerklicka på bild och kopiera bildlänken. Sedan använder du ju bildfunktionen i meddelande-menyn här på FZ och lägger länken inom tagsen du får då

Alternativt kan du göra så här...

När muspekaren är ovanpå en uppladdad bild i Imgur så syns tre punkter uppe i hörnet.

Klicka på punkterna så visas menyn nedan. Klicka sedan på "Get share links":

Då visas dialogen nedan. Klicka på "Copy Link" som är inringad:

Klistra in i editorn på FZ med ctrl + v.

Klart.

Medlem

Fint ni har det.

Det ser helt cp ut hos mig, har en glasskiva som är repig pga klockan som dragits mot den i typ 12 år, sedan är mitt delltangentbord helt sönder för att jag trycker så hårt när jag skriver, W-knappen är nästan kluven, det är en dvi-kabel som bara ligger över bordet, den har legat där i ett par år nu, sedan går det en tejpbit över ena delen som var till för att mäta något för kanske 8 år sedan, men jag har glömt vad och nu får jag inte bort skiten på ett bra sätt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Shit vilka fina spelhörnor folk har här! Här är min "cave". Lite under construction än så länge men;

Medlem

Alla har så städat och snyggt. själv försöker jag att fylla rummet så de inte går att städa .

Medlem

De här med RGB och smart belysning är ruinerande grejer det...
Senaste inköpet var en led strip som går via USB bakom skärmen som varje diod är adresserbar, så jädra gött när man spelar på kvällen, slipper jag ha tänt vanliga lampor "bakom mig" (hatar ha mörker kring skärmen när jag spelar)

Men är inte mycket av en riktig gamer som samlar på grejer och har massa spelfigurer o sånt

Medlem

@totte1015: Tjusigt!

Vilken musmatta har du?

Medlem

@Gregermeister: Furu är underbart!


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Fantastiska krypin alla har! Jag väntar ivrigt på den dagen jag och sambon köper ett hus då jag ska få ha ett eget rum till alla mina prylar. Jag hade det för 2 år sen men sen fick vi barn och nu sitter jag i ett hörn medan rummet gjordes om till barnrum haha.

Har inga bilder att ladda upp här men gjorde ett blogginlägg med bilder på Gamereactor när det begav sig hur mitt nördrum då såg ut efter en renovering. Drömmen är väl samma nivå igen

https://www.gamereactor.se/blog/GhostofCain/1008833/Renoverad...

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Faustian:

Fantastiska krypin alla har! Jag väntar ivrigt på den dagen jag och sambon köper ett hus då jag ska få ha ett eget rum till alla mina prylar. Jag hade det för 2 år sen men sen fick vi barn och nu sitter jag i ett hörn medan rummet gjordes om till barnrum haha.

Har inga bilder att ladda upp här men gjorde ett blogginlägg med bilder på Gamereactor när det begav sig hur mitt nördrum då såg ut efter en renovering. Drömmen är väl samma nivå igen

https://www.gamereactor.se/blog/GhostofCain/1008833/Renoverad...

Det är lite som min situation. Spelrummet kommer att bli barnrum (konsekvensen när man skaffar ett andra barn) om ett år eller så, så jag grunnar förtvivlat på lösningar. Jag vill inte flytta allt till vardagsrummet, det ska vara lite mer "neutralt".


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Beera:

@totte1015: Tjusigt!

Vilken musmatta har du?

Denna, https://www.inet.se/produkt/6100539/steelseries-qck-prism-xl

Införskaffade förra black friday, för 299kr, nöjd med köpet

Medlem

Vill inte lägga upp bilder, men tänk er ett avsnitt av "Hoarders" fast med tv-spel och datorer istället för skräp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

@totte1015: Vilket fynd! Den måste jag kirra

Medlem

Riktigt soft! Såna där blev jag med sugen på, ser mysigt af ut! Vilka köpte du? Vet inte ens vad jag ska leta efter

Skrivet av totte1015:

De här med RGB och smart belysning är ruinerande grejer det...
Senaste inköpet var en led strip som går via USB bakom skärmen som varje diod är adresserbar, så jädra gött när man spelar på kvällen, slipper jag ha tänt vanliga lampor "bakom mig" (hatar ha mörker kring skärmen när jag spelar)

Men är inte mycket av en riktig gamer som samlar på grejer och har massa spelfigurer o sånt
https://i.imgur.com/ZUXZI8k.jpg

Medlem

Vad kan det va, en 2-3 kvadratmeters klädkammare?
Det här är mitt Secret Lab!
- Bättre än inget rum alls, och skönt att kunna stänga ute barnsvammel och spring.
- brukar ha mindre stök och musmattan längre åt höger men men...

Är det någon mer som har ett extremt litet kontor eller gamerhörna?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent

Måste städa lite först så kan jag lägga upp en bild i helgen sen.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det är lite som min situation. Spelrummet kommer att bli barnrum (konsekvensen när man skaffar ett andra barn) om ett år eller så, så jag grunnar förtvivlat på lösningar. Jag vill inte flytta allt till vardagsrummet, det ska vara lite mer "neutralt".

Hade en stor klädkammare att ha min hörna men när det blev barn så fick jag flytta in i sovrummet i ett hörn. Nackdelen är att ja inte kan använda micken eller vara högljud, för då väcker jag frugan och barn nr 2🤣


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/Ydt557F/33708366-7635-4-CED-AA4-A-703276363...

Vad kan det va, en 2-3 kvadratmeters klädkammare?
Det här är mitt Secret Lab!
- Bättre än inget rum alls, och skönt att kunna stänga ute barnsvammel och spring.
- brukar ha mindre stök och musmattan längre åt höger men men...

Är det någon mer som har ett extremt litet kontor eller gamerhörna?

FEEL you. Också tryckt in mig i klädkammaren

Medlem
Skrivet av utemoewbel:

FEEL you. Också tryckt in mig i klädkammaren

https://i.imgur.com/fmj2WwV.jpg

Wardrobe warriors? körde ett liknande koncept när jag bodde på 31 kvadrat.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av utemoewbel:

FEEL you. Också tryckt in mig i klädkammaren

https://i.imgur.com/fmj2WwV.jpg

Skrivet av Gregermeister:

Wardrobe warriors? körde ett liknande koncept när jag bodde på 31 kvadrat.

Haha!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Medlem

Min lilla hörna för jobb (programmering) och spel (främst bil- och flyg-sim).

Medlem

@Naffi: WTF! Du får varna nästa gång! NSFW! Det där kallar jag teknikporr!

Medlem
Medlem

@Naffi: Ser riktigt nice ut Får man fråga vad du har för saker? Tänkte mest på dels skärmen och dels ratt+pedal+växelspak.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox:
Dator:

  • i7 7700K

  • Corsair H80 vattenkylning

  • 32GB RAM

  • 1st 1 TB 960 EVO M.2 SSD

  • 1st 2 TB 970 EVO M.2 SSD

  • 2st GTX 2080 Ti (SLI)

Skärm:

  • Samsung C49RG90

  • 49"

  • 32:9

  • 120Hz

  • QLED

  • Freesync

Övrigt:

  • Pimax 5K Plus VR headset

  • Thrustmaster T-GT ratt och pedaler

  • Thrustmaster TH8A växelspak

  • Arozzi Vernazza stol

  • Arozzi Velocita simrigg

Medlem

Vilken lycks spelhörna och snor dyra burkar.

Skriv svar