Wasteland 3 når ännu högre betyg än Wasteland 2: "Det Fallout vi suktat efter"

Robot
Wasteland 3 når ännu högre betyg än Wasteland 2: "Det Fallout vi suktat efter"

Optimistiska första betyg.

#wasteland-3


Medlem

Spännande.
Har på senaste blivigt väldigt sugen på detta spel.
Ser lite xcom ut över striderna eller misstar jag mig?
Skaffade aldrig 2an (kändes för "indie") och 1an uppskattade jag inte på den tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fick hem min fina samlarutgåva i veckan.

Spelat igenom 1:an (med guide dock, det spelet är obarmhärtigt!) och 2:an, mycket bra spel.

Har dock precis använt semestern till Baldurs Gate 1 & 2 samt Pillars of Eternity 1&2 så jag är ganska mätt på Isometriska rollspel för ett tag.
Men när känslan infinner sig så skall jag dra på mig vinterjackan och ut och skipa rättvisa i Colorado.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag spelade Wasteland 1 när det begav sig, vad var det, 1914? När man startar det nu blir man inte riktigt blown away av presentationen. Kör nog trean istället!

FM-guru
F.d. Sisyr

Såg att Brian Fargo skrev på Twitter att han hade fått indikationer på att recensenterna gillar trean, verkar stämma.

SoL
Medlem

Trevligt, blir att skaffa på fredag. Hade mycket roligt med wasteland 2, lite problematiskt med kontrollerna då jag spelar på ps4, hoppas dom optimerat lite bättre med 3an

Medlem

2:an var väl ganska buggig osv vid release? Därmed blev det först uppnådd potential vid Director's Cut således, som hade väldigt bra betyg.

Å andra sidan betvivlar jag inte att Inxile har tagit några steg fram från föregångaren också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

För mig blir detta det riktiga Fallout 3 är försiktigt hypead

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Såg att Brian Fargo skrev på Twitter att han hade fått indikationer på att recensenterna gillar trean, verkar stämma.

Jag utesluter inte att Brian och Jocke haft kontakt. Man såg ju i senaste fredagsmagasinet att Jocke ville prata om spelet hela tiden, fast han inte fick pga embargot...

Medlem

Och det bästa av allt är. Finns dag 1 i Game Pass.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

2:an var väl ganska buggig osv vid release? Därmed blev det först uppnådd potential vid Director's Cut således, som hade väldigt bra betyg.

Å andra sidan betvivlar jag inte att Inxile har tagit några steg fram från föregångaren också.

"Ganska" Är en underdrift, andra akten av spelet var totaltrasig för mig med quests (inkl. mainquest om jag inte minns fel) som låste sig etc. Vid Director's Cut var det dock riktigt trevligt.

Medlem

Tyckte 2an va pisstråkigt så hoppas 3an blir kul, speciellt coop.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Tyckte 2an va pisstråkigt så hoppas 3an blir kul, speciellt coop.

Vad var det som var tråkigt med 2an? Har nämligen Directors Cut i backloggen.

Medlem

Det lär bli ett köp, jag spelade tvåan väldigt mycket och tyckte om det. Sedan är jag ett stort fan av de två första Falloutspelen. Så tråkigt att jag jobbar i princip hela helgen.

Medlem

yes! oändliga backloggen ökar ytterligare


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Det lär bli ett köp, jag spelade tvåan väldigt mycket och tyckte om det. Sedan är jag ett stort fan av de två första Falloutspelen. Så tråkigt att jag jobbar i princip hela helgen.

Har du lirat Wasteland 1? (eller iofs, kanske man måste vara uppvuxen med den för att uppskatta spelet. Själv älskar jag 1:an)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Efter Baldur's Gate III så är det det här jag längtat allra mest efter.. ACG-recensioner lovar gott. Mums!


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

Synd att spelet är party baserat. Att man måste ha 3 till 5 medföljare efter sig. Jag gillar att spela Lone Wolf. Att hantera flera olika personer och skillpoints är inget för mig. Blir för komplicerat tyvärr


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Tvärkoma med Turnbased.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Roligt! Hoppas nu bara att det inte blir slut på den här stilen av spel från studion nu när Phille står för pengarna och inte vi backare.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

"Ganska" Är en underdrift, andra akten av spelet var totaltrasig för mig med quests (inkl. mainquest om jag inte minns fel) som låste sig etc. Vid Director's Cut var det dock riktigt trevligt.

Aha, spelade själv bara DR, men har läst att det var en del problem tidigare.

Skrivet av Wille_3:

Roligt! Hoppas nu bara att det inte blir slut på den här stilen av spel från studion nu när Phille står för pengarna och inte vi backare.

Absolut, CRPG av bra kvalitet vill man fortsättningsvis ha .


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det verkar mycket lovande efter ha kollat in några recensioner. Jag gillade verkligen tvåan, och trean verkar bygga vidare på det som var bra


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Har du lirat Wasteland 1? (eller iofs, kanske man måste vara uppvuxen med den för att uppskatta spelet. Själv älskar jag 1:an)

Nej det har jag inte, som barn blev min första kontakt med spel ett Sega Megadrive 😊 Senare blev det en pc, tror det var 1999. Så man har ju gått miste om många spel.

Medlem

Så nu skaffade jag Gamepass, blir att börja spela imorgon


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Nej det har jag inte, som barn blev min första kontakt med spel ett Sega Megadrive 😊 Senare blev det en pc, tror det var 1999. Så man har ju gått miste om många spel.

Ahh ja då så. Kanske blir lite svårt att uppskatta 1:an då


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

MEG
Medlem

En av de få spel som jag har köpt innan det släpps, Inxile är ett företag som hittills har hållit vad de lovar.
Lite roligt var det att i och med tvåan så hade de lovat att inte släppa något dlc, spelet var klart som det var tänkt, det fanns dock en knapp i startmenyn där det stod dlc, om man klickade på den så kom det upp text om att det inte fanns något dlc, de hade lovat att det inte skulle komma någon dlc och det höll de (de ville inte mjölka pengar av sina fans).


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag tycker att det är ett väldigt stort kliv från Wasteland 2 till detta. Jag hade förväntat mig ett "Wasteland 2" med en annan story och lite upphottad grafik, men det här är ju ett helt annat spel, i positiv bemärkelse.
Mycket mer lore, mer att utforsk, bättre story samt gameplay. Allt är helt enkelt mycket bättre.

1
Skriv svar