End of Dragons är den nya Guild Wars 2-expansionen

Robot
End of Dragons är den nya Guild Wars 2-expansionen

Och spelet ska dessutom släppas på Steam.

#Arenanet, #Guild-wars-2, #nyhetstips


Geeks Gaming

Fortfarande mitt go2 MMO spel. Så himla taggad på nya expansionen. Och väldigt nice att de kommer till steam. Även om det är många som spelar så är det alltid kul med nytt folk

Och grundspelet är gratis så bara in och spela

Medlem

Kul att se att det fortfarande lever. Bara goda minnen från detta spel.

Medlem

"MMO-pärla" känns överdrivet, minns inget som var särskilt speciellt eller bra med GW2.

Kul att se utvecklare som inte ger upp däremot, och fortsätter försöka, antar jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det ända mmo som har mounts som är kul att använda.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Geeks Gaming
Skrivet av Dunder:

"MMO-pärla" känns överdrivet, minns inget som var särskilt speciellt eller bra med GW2.

Kul att se utvecklare som inte ger upp däremot, och fortsätter försöka, antar jag.

Då har du inte spelat de sen de släpptes då?

Medlem

Holy hell. Det var längesen man hörde nåt om gamla guild wars alltså

Medlem

Alltid försökt gilla guild wars 2, men det är något som hindrar mig och kan inte riktigt sätta fingret på vad. Kanske är det för att det är en alldeles för casual inställning när det kommer till pve? det saknar ''continuation''. Jag använder samma abilities sen 2012, när det släpptes. Och samma gear sen ascended kom. Min gubbe blir aldrig starkare :/


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Inte hört nått om detta spel på flera år. Trodde nästan att det va "dött" och att bara vissa "hardcore" guilds va kvar.
Kanske man ska ta o hoppa in igen o se vad spelet har att erbjuda 🤔

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Då har du inte spelat de sen de släpptes då?

Spelade väl någon månad när det släpptes, men tappade intresset ganska snabbt då varken PvE eller PvP var mycket att ha.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Minns när jag spelade spelet för första gången och insåg att man var tvungen att ladda mellan varje zon. Avinstallerade spelt så snabbt.

Medlem

Det var inte igår man hörde något om GW2. Kommer ihåg att jag faktiskt hade ganska kul i spelet. Spelade till och med HoT sen fick det räcka.

Medlem

Plockade upp GW2 igen för ett par veckor sedan och tycker det är aslajbans att lira, så det var välkomna nyheter


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Fastnade aldrig för GW2 för det va så avsevärt mycket sämre spel än GW1 som var och är ett mästerverk.

Medlem

Kan inflika att man just nu kan köpa Guild Wars 2: Path of Fire för halva priset, som dessutom inkluderar föregående expansionen Heart of Thorns. Med andra ord kan du köpa det kompletta spelet för ynka 150:-.

https://buy.guildwars2.com/store/gw2/en_IE/html/pbPage.pathof...
(Använd ANNIVERSARY50 som kod för 50% avdrag)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av dTexN:

Alltid försökt gilla guild wars 2, men det är något som hindrar mig och kan inte riktigt sätta fingret på vad. Kanske är det för att det är en alldeles för casual inställning när det kommer till pve? det saknar ''continuation''. Jag använder samma abilities sen 2012, när det släpptes. Och samma gear sen ascended kom. Min gubbe blir aldrig starkare :/

Som med alla andra MMO som kom efter WoW så fick de mig enbart att längta tillbaka till WoW med sina dåliga kopior av Blizzards överlägsna mmo.

Väntar fortfarande på ett bättre mmo. Finns inte.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Som med alla andra MMO som kom efter WoW så fick de mig enbart att längta tillbaka till WoW med sina dåliga kopior av Blizzards överlägsna mmo.

Väntar fortfarande på ett bättre mmo. Finns inte.

Tyvärr blev ju WOW också en blek kopia av WOW. Jag slutade i WOTLK för att det började dummas ner. Loggar jag in nu med trial så blir jag spy färdig. Inte ett rollspel längre.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Som med alla andra MMO som kom efter WoW så fick de mig enbart att längta tillbaka till WoW med sina dåliga kopior av Blizzards överlägsna mmo.

Väntar fortfarande på ett bättre mmo. Finns inte.

Inget bra mmorpg har släppts efter EQ, daoc och AO. Allt efter dem har bara varit skit. Ner fördummat så barn kan förstå sig på spelen.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Tyvärr blev ju WOW också en blek kopia av WOW. Jag slutade i WOTLK för att det började dummas ner. Loggar jag in nu med trial så blir jag spy färdig. Inte ett rollspel längre.

Skrivet av samukakauka:

Inget bra mmorpg har släppts efter EQ, daoc och AO. Allt efter dem har bara varit skit. Ner fördummat så barn kan förstå sig på spelen.

Agree to disagree

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Det ända mmo som har mounts som är kul att använda.

Ja, det har dom lyckats med. Animationerna 👌

Skrivet av dTexN:

Alltid försökt gilla guild wars 2, men det är något som hindrar mig och kan inte riktigt sätta fingret på vad. Kanske är det för att det är en alldeles för casual inställning när det kommer till pve? det saknar ''continuation''. Jag använder samma abilities sen 2012, när det släpptes. Och samma gear sen ascended kom. Min gubbe blir aldrig starkare :/

Fast så är det ju verkligen inte? Masteries o.d...

Skrivet av Caene:

Minns när jag spelade spelet för första gången och insåg att man var tvungen att ladda mellan varje zon. Avinstallerade spelt så snabbt.

Tycker det är ganska stora zoner jag. Låter på dig som att det är pytteområden?

Medlem

Installerar det as we speak. Inte spelat sen release, typ.. Vet inte ens vad jag har för gubbe/gubbar. Värt att spela bara bas ?
Någon insatt, vad behöver jag veta? =D

Geeks Gaming
Skrivet av bulleboss:

Installerar det as we speak. Inte spelat sen release, typ.. Vet inte ens vad jag har för gubbe/gubbar. Värt att spela bara bas ?
Någon insatt, vad behöver jag veta? =D

Beror på hur mycket du spela innan. Sen handlar det om vad du vill göra. PvE, PvP, WvW

Medlem
Skrivet av xdrive:

Tyvärr blev ju WOW också en blek kopia av WOW. Jag slutade i WOTLK för att det började dummas ner.

WoW har inte "dummats ner". Det är precis lika komplext/enkelt som det var under 00-talet. Den enda skillnaden som uppstått är att människorna som spelar spelet har blivit smartare och effektiviserat sin spelstil genom addons och andra tillägg.

Om något har det blivit mer komplext att spela WoW nuförtiden då basnivån för alla spelare har höjts något fruktansvärt jämför med förr i tiden.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Beror på hur mycket du spela innan. Sen handlar det om vad du vill göra. PvE, PvP, WvW

Pve mest.. kanske lite pvp? Om inte pvp e 99% svett förstås

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Som med alla andra MMO som kom efter WoW så fick de mig enbart att längta tillbaka till WoW med sina dåliga kopior av Blizzards överlägsna mmo.

Väntar fortfarande på ett bättre mmo. Finns inte.

WoW är skräp sedan länge och kommer förbli så i all framtid. Likaså de flesta MMOs som finns. MMO-spel är en förlorad marknad, det är ingen som vill spela MMOs längre. Battle Royale är hypen nu.

Geeks Gaming
Skrivet av bulleboss:

Pve mest.. kanske lite pvp? Om inte pvp e 99% svett förstås

Skulle säga bara spela till en början. Köra 100% av kartor. Köra story. World bossar. Sen kolla efter om man vill göra något mer specifikt. Meta events. Crafta. Fractals. Raids.
Hitta en bra guild där folk kör pve och hjälpa åt. Den guiden jag är med har varit extremt bra på att hjälpa varandra klara av svårare saker.

Medlem

Alltid trevligt att see gamla mmo spel få massa nytt kontent och bra för dom som gillar spelet. För en själv så är nog GW2 det tråkigaste mmo spel jag spelat i min 15 år som mmo spelare.

Medlem
Skrivet av Draconis:

WoW är skräp sedan länge och kommer förbli så i all framtid. Likaså de flesta MMOs som finns. MMO-spel är en förlorad marknad, det är ingen som vill spela MMOs längre. Battle Royale är hypen nu.

Tack för humorn. Satt på tåget och hade lite tråkigt!

Medlem

Haft mycket kul i detta spel.
Tappa det helt när expansionen kom och man skulle in i djungeln eller vad det nu var.

Medlem
Skrivet av Striva:

WoW har inte "dummats ner". Det är precis lika komplext/enkelt som det var under 00-talet. Den enda skillnaden som uppstått är att människorna som spelar spelet har blivit smartare och effektiviserat sin spelstil genom addons och andra tillägg.

Om något har det blivit mer komplext att spela WoW nuförtiden då basnivån för alla spelare har höjts något fruktansvärt jämför med förr i tiden.

Yeah right, kan inte ens spela hybrid ret / holy paladin osv längre. Allt små pyssel har tagit borts för att det ska gå smidigare. Du har väl typ bara en rustning för alla specar osv. Det kallar jag dumma ner. Men men, vi har nog olika uppfattningar om spelet

12
Skriv svar