Vad tycks om dessa (spelrelaterade) företag?

Inaktiv
Vad tycks om dessa (spelrelaterade) företag?

Hej! Blev nyfiken på vad användarna här på FZ tycker om olika företag på en skala 1-5. Detta är en helt "privat undersökning". Man läser ju alltid i kommentarsfältet på artiklar att folk tycker si och så om företag X så skulle vara kul att göra en omröstning

Medlem

Det ska bli intressant att se resultatet på
Röstade ganska högt på både MS och Sony, just för att båda har börjat satsa mer på PC.

Medlem

Vad har valve gjort de senaste decenniet mer än att hämta hem pengarna .

Medlem

Jag brukar alltid ignorera folks åsikter om företag då det mesta är gnäll grundat på sårade känslor och allmän bitterhet.

Ofta bara gnäll för gnällandets skull och helt utan substans.

Skrivet av pacc:

Vad har valve gjort de senaste decenniet mer än att hämta hem pengarna .

Case in point! 😅

Bara i år släppte de Half Life: Alyx.
Förra året släppte de sitt egna VR-headset.

För att nämna två ganska stora grejer senaste två åren.

Medlem
Skrivet av pacc:

Vad har valve gjort de senaste decenniet mer än att hämta hem pengarna .

Steam har betytt ganska mycket för spelmarknaden och underlättat enormt för oss konsumenter. Och även om de tar en måhända lite för stor del av kakan från utvecklare så får de via plattformen snabbt marknadsföra sitt spel till en enorm mängd spelare/användare/potentiella kunder. Det i sig måste ju vara värt en hel del.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av pacc:

Vad har valve gjort de senaste decenniet mer än att hämta hem pengarna .

Portal 2
Alien swarm
Cs:go
Dota 2
The lab
Artifact
Dota underlords
Half life alyx

Förutom det har man tagit fram olika initiativ som greenlight, Early access mm till steam, utvecklat sitt vr-kit mm

Men valve har ju blivit lite som ”micro$oft” och Epic, coolt och populärt att hata

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Portal 2
Alien swarm
Cs:go
Dota 2
The lab
Artifact
Dota underlords
Half life alyx

Förutom det har man tagit fram olika initiativ som greenlight, Early access mm till steam, utvecklat sitt vr-kit mm

Men valve har ju blivit lite som ”micro$oft” och Epic, coolt och populärt att hata

Skulle inte säga att det är mycket av det där som har haft nån stor betydelse för PC-marknaden. Vissa grejer har varit fiaskon och andra rena försämringar. Steams halvmonopol är inget positivt. Även om dom har förenklat en del saker för konsumenter har vissa saker varit skadligt också.

Geeks Gaming
Skrivet av Loxus:

Skulle inte säga att det är mycket av det där som har haft nån stor betydelse för PC-marknaden. Vissa grejer har varit fiaskon och andra rena försämringar. Steams halvmonopol är inget positivt. Även om dom har förenklat en del saker för konsumenter har vissa saker varit skadligt också.

Huh? Jag har inte sagt att deras halvmonopol är positivt, inte heller huruvida sakerna varit bra eller ej.
Oavsett vad man tycker om produkterna/tjänsterna så är detta vad man gjort de senaste 10 åren

Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Huh? Jag har inte sagt att deras halvmonopol är positivt, inte heller huruvida sakerna varit bra eller ej.
Oavsett vad man tycker om produkterna/tjänsterna så är detta vad man gjort de senaste 10 åren

Håller med. Säga vad man vill om Valve men det är inte jätteilla pinkat att stå för två av de största e-sports spelen samt allt det gjort för VR.

Medlem

Enda jag ser med positiva ögon på är väl cdpr och sony


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv

Valve borde hamna i "arkiv 13".

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Huh? Jag har inte sagt att deras halvmonopol är positivt, inte heller huruvida sakerna varit bra eller ej.
Oavsett vad man tycker om produkterna/tjänsterna så är detta vad man gjort de senaste 10 åren

Skulle även lägga till Steam Workshop som gjort moddning mer tillgängligt, stabilare och enklare än någonsin.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Enda jag ser med positiva ögon på är väl cdpr och sony

Sony har väl ändå något fler skandaler än de flesta andra på listan.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Huh? Jag har inte sagt att deras halvmonopol är positivt, inte heller huruvida sakerna varit bra eller ej.
Oavsett vad man tycker om produkterna/tjänsterna så är detta vad man gjort de senaste 10 åren

Men det är ju "coolt och populärt att hata" 🙄

Geeks Gaming
Skrivet av Loxus:

Men det är ju "coolt och populärt att hata" 🙄

Hehe sant. Jag menade mer att folk tenderar att hoppa på ”hat-tåget” av fel anledningar och helt lägga det objektiva tänkandet åt sidan. Tyvärr så ryker (oftast) även möjligheterna till en konstruktiv diskussion om det i samma vända, vilket är synd.

Den ursprungliga kommentaren om Valve som jag svarade på är ett sådant exempel

Medlem

Jag tänkte, vilka av spelföretagen har bidragit till fantastiska spelstunder för min del sedan 80/90-talet och framåt?

De flesta faktiskt så det blev överlag bra betyg från mig till nästan samtliga.

Medlem
Skrivet av pacc:

Vad har valve gjort de senaste decenniet mer än att hämta hem pengarna .

Ja bara i år släppte man förmodligen ett "game of the year" med Half life alyx och då finns det väll bara ca 3 miljoner SteamVR användare totalt.
Inte illa pinkat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja bara igår släppte man förmodligen ett "game of the year" iForm av Half life alyx och då finns det väll bara ca 3 miljoner SteamVR användare totalt.
Inte illa pinkat.

Är VR värt det? Har inte testat ännu!

Medlem
Skrivet av erikofdoom:

Är VR värt det? Har inte testat ännu!

Svårt att svara på.
Det är ett måste spel om man har VR, om det är värt att skaffa VR bara för det är svårare att svara på.
Hade det bara funnits det spelet som var bra hade jag sagt nej men jag gillar fler spel och själva upplevelsen av att spela VR så då säger jag ja


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Saknade Bethesda på listan. Antagligen kommer de bli kapade vid fötterna pga FO76, men jag tycker fortfarande har otrolig potential.


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar