De inledande 45 minuterna av Mafia-remaken har fångats på video

Robot
De inledande 45 minuterna av Mafia-remaken har fångats på video

På med den kritstrecksrandiga kostymen och fram med din tommy gun.

#Hangar-13, #Mafia-definitive-edition


Medlem

Permitterings TV!

Tack för den titten. Det ser ju väldigt lovande ut. Det blir den här titeln inför CP2077. Kul!

Medlem

Snyggt, men önskar de kunde ta det lugnt med musiken. Behöver inte stråkar och tubor i varenda scen!

Medlem

Hoppas man kan stänga av de flesta nya "features".

Eller kan någon här förklara för mig vad som är roligt med att bara följa efter en kompass? Som automatiskt hittar allt åt dig, markerar allt med itemshimmer och questmarkers.

Var ligger utmaningen och nöjet i att ta ut alla fiender genom att gömma sig bakom en vägg? Eller att kasta en granat när man exakt ser hur den kommer landa genom en markör?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hoppas man kan stänga av de flesta nya "features".

Eller kan någon här förklara för mig vad som är roligt med att bara följa efter en kompass? Som automatiskt hittar allt åt dig, markerar allt med itemshimmer och questmarkers.

Var ligger utmaningen och nöjet i att ta ut alla fiender genom att gömma sig bakom en vägg? Eller att kasta en granat när man exakt ser hur den kommer landa genom en markör?

Ja, kidshelp hoppas jag att vi kan stänga av....

Medlem

Vad det bara jag som blev lite ledsen att han som visade detta inte hade spelat Mafia 1?

Och att han inte slog av aim assist helt och hållet och ändrade bilfysiken till simulation istället (om den nu finns)

En annan sak som slog mig var att dom där "chase breakersen" inte fanns i originalet. Och att där var betydligt fler bilar denna gången. Man fick i originalet helt enkelt försöka prejja fienderna in i betong pelare, järn fundament, andra medtrafikanter eller gatlyktor för att överleva.

I originalet så kunde man ibland ha ganska otur om fiendera under taxijakt scenen sköt hål på bränsletanken (vilket gjorde att soppan började sippra ut) eller om dom knäckte en av hjulen / axlarna eller gjorde punka på en av däcken, då var man ganska rökt.

En annan sorglig sak är att "mise 02 ulicka" (vet inte vad den riktiga låten heter, visar sig att den heter Latcho Drom - La Verdine) inte spelas när Tommy jagas av gangsterna i gränderna. Väldigt fräck solo låt med dragspel.

Youtube video som jämför karaktärerna från originalet med remaken:

https://www.youtube.com/watch?v=N2zxafYuCoo

"Mise 02 ulicka" Latcho Drom - La Verdine låten som spelas under grändjakten i originalet:

https://www.youtube.com/watch?v=KDkVBW8lunk

Medlem

Det ser snyggt ut och lite mer levande än originalet, vilket inte är så konstigt visserligen.
Men som flera andra skriver i tråden så verkar det följa samma koncept som de flesta spel nu för tiden, förenkling med kompasser och lysande föremål etc.

Dessutom hade jag hoppats på lite bättre krockfysik, kör man in i sidan på en annan bil i den hastighet på bron så borde det bli annat än lite småbucklor samtidigt som bilen voltar ett par varv.
Men jag tror att det kommer bli ett köp, förhoppningsvis lär det komma en del spännande mods också.

Medlem

Många har redan pekat ut saker som jag håller med om. Bort med väg byggen för att få bort fiender, sätt på simulator bilfysik och bort med aim assist. Att preja en bil borde bara knuffa undan den och ge några rejäla bucklor, inte att den flyger upp i luften som om en lastbil med en ramp körde på den.

Något som jag stör mig mycket på är att Sam och Paulies röster är mycket mer nasala och gnisslande än ursprungliga spelet. Känns som de kollat på massor med gangster filmer och inspirerats av den mest irriterande karaktären från varje film.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

KoP
Medlem

Simulator bilfysiken lär vara det första jag stänger av (om det går). Maken till sirap har jag aldrig varit med om när jag spelade originalet.

Simulering i all ära, men ett spel ska vara kul också.

Medlem
Skrivet av KoP:

Simulator bilfysiken lär vara det första jag stänger av (om det går). Maken till sirap har jag aldrig varit med om när jag spelade originalet.

Simulering i all ära, men ett spel ska vara kul också.

Simulering är kul

Jag hoppas det finns begränsat med bränsle som i originalet och uppdrag där man lirkar upp lås på bilar. Var mycket spännande vill jag minnas.

KoP
Medlem
Skrivet av Shinsen:

Simulering är kul

Jag hoppas det finns begränsat med bränsle som i originalet och uppdrag där man lirkar upp lås på bilar. Var mycket spännande vill jag minnas.

Mjo.. simulering kan vara kul om det handlar om ett renoldat simulatorspel. Men i Mafia som mixar action med simulering kändes det lite som man kom ner på jorden varje gång man blev tvungen att ratta en bil för att transportera sig själv. Minns det bara som segt och vädervärdigt.

Inaktiv
Skrivet av sandwich88:

En annan sorglig sak är att "mise 02 ulicka" (vet inte vad den riktiga låten heter) inte spelas när Tommy jagas av gangsterna i gränderna. Väldigt fräck solo låt med dragspel.

Saknade också den.

Kul att den gröna farmor anka mobilen finns kvar, det var den som ibland inte orkade upp för backar. Ser lite snabbare ut här.

Frilansare

Rackarns, jag minns det som snyggare. När jag såg remaken kändes det som om - hmm, har det verkligen hänt så mycket grafiskt?
Men jo...

Medlem
Skrivet av sandwich88:

Vad det bara jag som blev lite ledsen att han som visade detta inte hade spelat Mafia 1?

Och att han inte slog av aim assist helt och hållet och ändrade bilfysiken till simulation istället (om den nu finns)

En annan sak som slog mig var att dom där "chase breakersen" inte fanns i originalet. Och att där var betydligt fler bilar denna gången. Man fick i originalet helt enkelt försöka prejja fienderna in i betong pelare, järn fundament, andra medtrafikanter eller gatlyktor för att överleva.

I originalet så kunde man ibland ha ganska otur om fiendera under taxijakt scenen sköt hål på bränsletanken (vilket gjorde att soppan började sippra ut) eller om dom knäckte en av hjulen / axlarna eller gjorde punka på en av däcken, då var man ganska rökt.

En annan sorglig sak är att "mise 02 ulicka" (vet inte vad den riktiga låten heter) inte spelas när Tommy jagas av gangsterna i gränderna. Väldigt fräck solo låt med dragspel.

Du menar Latcho Drom - La Verdine. Bara en av alla drömlåtar från orginalspelet.

Kommer ihåg ett uppdrag där man åkte till en bensinmack eller liknande stopp längs med vägen långt ute på landsbygden för att sedan jaga ifatt någon med bil. Efter några misslyckade försök att hinna ikapp punkterade jag däcken på bilen som skulle jagas före jag gick in, före scenen, och då var det hur lätt som helst.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Nej jag kommer inte att spela igenom detta själv... ser hellre fortsättningen av denna walkthrough.

Minns när man spelade Mafia då det precis lanserats. Wow, det var ett fantastiskt spel. Fräscht och häftigt. Inget som man hade sett/upplevt tidigare.

Nu är det bara ett spel i mängden.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Rackarns, jag minns det som snyggare. När jag såg remaken kändes det som om - hmm, har det verkligen hänt så mycket grafiskt?
Men jo...

Hjärnan lurar en. Jag tänker med att Mafia 1 är sjukt snyggt men häääää inte idag.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Mafia 3 i ”Mafia 1-kostym”
Som förväntat med andra ord.

1
Skriv svar