Quiz - Christopher Nolan och nördarna

Robot
Quiz - Christopher Nolan och nördarna

Inför premiären av Christopher Nolans nya storfilm Tenet testar vi era kunskaper om hans tidigare filmer – får du alla rätt är du med och tävlar om biobiljetter.

#christopher-nolan, #quiz, #tenet


Medlem

Ett rätt och kunde inte svaret på den frågan heller. xD


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

9/10

Sista ångrade jag svaret på och gick från rätt till fel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

5/10.

Gick ju sådär...

Skribent

7/10 blev det här. Trodde jag kunde dra 10/10 för gillar verkligen Nolan men det var en del kluriga frågor :/

Medlem

5/10

Såg filmen igår, var cool!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Gen
Medlem

4/10 - Blir inga biljetter här inte.

1/10 borde bli : "Du är närmare Nolan än du tror ;)"

Medlem

Nä missade flera, kan inte Nolan så bra som jag trodde XD

Men ser verkligen fram emot Tenet, hinner förhoppningvis se den i helgen annars nästa vecka.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Frilansare

6/10, med ett slarvfel och en gissning. Hmm.

Medlem

5/10, enklaste biobiljetterna hittills!

Medlem

5/10 Korrekta svar!


signatur

I drank what?

Medlem

4/10 Korrekta svar!
Du gillar Nolans filmer men behöver en Youtube-förklaring till det mesta som händer. lol


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Kan jag göra om den har btw bara sett the dark knight

Skägg.
10 Chambers

Vad tyckte ni om ett filmquiz? Vi kände att det finns överlappning till spelvärlden och att det finns gott om nörderi i Nolans filmer.


signatur
Medlem

Ni får nog dela ut biljetterna på redaktionen, kul men otroligt klurigt! 5/10

Medlem

7/10. Nåja, biljetterna hade inte gällt på min lokala biograf ändå.

Medlem

Blir inga biljetter till mig i alla fall, lycka till ni andra!

Skribent

@Carl Johansson-Sundelius: Det var bra tycker jag, men lite skeptisk till Matrixfrågan bara. Den kändes lite krystad. Att koppla från en skådespelare i en av Nolans filmer till en annan film till ett MMO och fråga vilka som gjort det MMO:et. Bra fråga ur ett spelperspektiv, men kändes som sagt lite krystad för att vara i ett Nolanquiz.

edit: Tycker helt klart ni kan köra fler liknande quiz.

Medlem

Fråga två har två rätta svar, eller?

edit : Jag får nöja mig med 9/10 då jag valde fel rätt svar på fråga två

Medlem

10/10

Nolan nerd

Redaktör
Ponny

9 av 10! Exotiskt att vara på andra sidan quizzet för ovanlighetens skull.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Filmquiz kan vara roligt, särskilt när ni gör krystade kopplingar till spelvärlden som här. För ja, krystat är bra. Däremot tycker jag fokus på Nolan och Tener är lite trist. Nog för att Nolan är fantastisk, men det har redan skrivits så mycket om Tenet på interwebben att det känns väldigt uttjatat. Skulle gärna ha sett ett filmquiz på lite märkligare tema (även om det kanske inte skulle ha tilltalat sponsorerna på samma sätt).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

8/10. Men varför slösar ZImmer sin tid på menlösa FIFA är ju den stora frågan.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

1/10. Pinsamt.

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av Waliant:

8/10. Men varför slösar ZImmer sin tid på menlösa FIFA är ju den stora frågan.

Ja, tänk vad maffigt det skulle vara med Zim City.

Medlem

0/10. Jag vann biljetter va :)?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shadee:

@Carl Johansson-Sundelius: Det var bra tycker jag, men lite skeptisk till Matrixfrågan bara. Den kändes lite krystad. Att koppla från en skådespelare i en av Nolans filmer till en annan film till ett MMO och fråga vilka som gjort det MMO:et. Bra fråga ur ett spelperspektiv, men kändes som sagt lite krystad för att vara i ett Nolanquiz.

edit: Tycker helt klart ni kan köra fler liknande quiz.

Skrivet av Nomman:

@Carl Johansson-Sundelius: Filmquiz kan vara roligt, särskilt när ni gör krystade kopplingar till spelvärlden som här. För ja, krystat är bra. Däremot tycker jag fokus på Nolan och Tener är lite trist. Nog för att Nolan är fantastisk, men det har redan skrivits så mycket om Tenet på interwebben att det känns väldigt uttjatat. Skulle gärna ha sett ett filmquiz på lite märkligare tema (även om det kanske inte skulle ha tilltalat sponsorerna på samma sätt).

Bra feedback, tack!


signatur
Medlem

Quiz om en film på en spelsida, I see


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Godofcheese:

Quiz om en film på en spelsida, I see

Vad ser du? Överlappande intressen?


signatur
Medlem

Jag har nu sett "Tenet",

“TENƎꓕ.” - fyndigt namn!
"The film’s title is a palindrome."

Den var spännande och snyggt filmad, men jag behöver en förklaring.
Spoiler=

Jag fattade ingenting!


signatur

autograph

12
Skriv svar