Ronald Reagan berättar hur det ligger till i introt till CoD Black Ops: Cold War

Robot
Ronald Reagan berättar hur det ligger till i introt till CoD Black Ops: Cold War
Medlem

Klart man har solglasögon i ett mörkt rum. Jag gillar sånt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

NuZ
Testpilot
Skrivet av Pretorian24:

Klart man har solglasögon i ett mörkt rum. Jag gillar sånt.

Framför allt när man pratar med ”Presidenten” och är ”militärt anställd”. Man har lixom ingen uppförandekod och reglementen alls då


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hoppas dom lyckas trycka in några av Reagans oneliners i spelet också


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Inte för att Call of Duty någonsin har varit något annat än amerikansk propaganda, men det kändes extra uppenbart den här gången. Ha med Ronald Reagan som bara försöker skydda den "fria världen" ger för lite gratis patriotismpoäng.

Medlem
Skrivet av Rhisk:

Inte för att Call of Duty någonsin har varit något annat än amerikansk propaganda, men det kändes extra uppenbart den här gången. Ha med Ronald Reagan som bara försöker skydda den "fria världen" ger för lite gratis patriotismpoäng.

Nja, kan nog inte hålla med där. Visst är det viss patriotism i spelen, men över lag så visar ju spelen ofta mycket av krigets vidrigheter och krigsförbrytelser utförda av bl.a. Amerikanare. Kan inte tänka mig de kommer visa Reagan i något speciellt positivt ljus, speciellt med tanke på att vi bokstavligt talat sett honom i ett dunkelt rum.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Hoppas dom lyckas trycka in några av Reagans oneliners i spelet också

Det får vi hoppas på, han är ju i en klass för sig själv på det området.
Realpolitiskt så är han den enskilt största anledningen till att Kalla Kriget tog slut för ca 30 år sedan.
Vänsterns nemesis.

Medlem

Kan vi inte få skjuta amerikaner istället, för omväxlingsskull.

Medlem
Skrivet av heady89:

Kan vi inte få skjuta amerikaner istället, för omväxlingsskull.

Medlem
Skrivet av heady89:

Kan vi inte få skjuta amerikaner istället, för omväxlingsskull.

Om du förväntar dig det från ett amerikanskt företag kommer du nog bli besviken. Tror inte att Vivendi kommer dö på den kullen heller för att klämma in det.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Om du förväntar dig det från ett amerikanskt företag kommer du nog bli besviken. Tror inte att Vivendi kommer dö på den kullen heller för att klämma in det.

Nä förväntar mig inte det på någon seriös nivå :), men man har väla önskat det ända sedan 2004~ och codds uppgång. Samma att det vore coolt med en episk tysk single player kampanj. Men om någon mot förmodan gör det kommer det ju aldrig vara Cod. Tiger-kampanjen i BFV var väl ganska mäh, alltså man måste hela tiden spela på tydligheten att det är fel.

Jag tänker mig något i stil med Band of Brothers fast som tysk eller Ryss, det behöver inte nödvändigtvis skyffla massa politisk ideologi utan mer bara en omväxling i stridigheterna, förhållandena och utgångspunkterna. Vore ju coolt att spela Operation Overlord från ett tyskt perspektiv tex, eller ja valfri Rysk händelse.

Bara lite tröttsamt att de ofta målar ut Ryssen som the pure bad och Amerikanen som pure goo, nästan alltid. Sen förstår jag att det skulle säkert bli massa tramsigt ramaskri i pressen om en trippel A titel gjorde det och det skulle vara en stor risk, men jag skulle vara sjukt intresserad och tror många mer än mig.

Nåväl, BO 2010 var riktigt skojj, hoppas detta blir det med

Medlem

@Heady89
Nej, jag trodde inte att du helt seriöst förväntade sig det i CoD heller. 😉
För övrigt är jag helt enig med vad du skriver, det hade varit fantastiskt intressant med perspektiv från "andra sidan" utan pekpinnar. Som Das Boot, fast i spelvärlden.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Väldigt cool och tuff trailer, den bokstavligen dröp av testosteron och manlighet. Skulle inte bli förvånad om ett uppdrag innehåller biljakt på röda torget, piss-paus utanför ingången till Kremlin och lustmord på över 1000 Spetsnaz soldater och säkerhetsvakter för att sedan bokstavligen sluta i smisk på stjärten på självaste Gorbachev och Chebrikov. Den fria världen är återigen räddad tack vare dom amerikanska specialstyrkorna som bär solglasögon oavsett väder eller plats.
Men av någon anledning så lär jag väl köpa det ändå. Suck...

Medlem

@stege99: "Mr Gorbatajov, BUY this game"

1
Skriv svar