Första gameplayet från VR-spelet Medal of Honor: Above and Beyond är här

Robot
Första gameplayet från VR-spelet Medal of Honor: Above and Beyond är här

Upplev krigets hemskheter på ett mer levande sätt än någonsin.

#Medal-of-honor-above-and-beyond, #Respawn-entertainment


Medlem

Sjukt taggad! Har inte spelat nåt vr spel sen mästerliga HL Alyx och längtar efter nåt bra.

Medlem

Ser riktigt jävla fett ut, men seriöst att det är Oculus Exklusivt...

Medlem
Skrivet av heady89:

Ser riktigt jävla fett ut, men seriöst att det är Oculus Exklusivt...

Spelar det någon roll? Fungerar inte Revive längre? Jag har inte hängt med.

Medlem

Det här ser man fram emot.
Var rädd att det inte skulle komma, har verkligen varit tyst om det.

Stämningen och känslan verkar dom pricka perfekt. Gillar spel där man kan använda sina skjutvapen även som melee vapen (enda negativa med HL alyx som saknade det).

Tycker det är bra att det inte skett nån form av parallel utveckling PC/Quest, hade garanterat resulterat i en sämre PC version.
Se bara skräck exemplet Onward på PC när det skulle anpassas för att kunna crossplay med Quest.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hullken:

Spelar det någon roll? Fungerar inte Revive längre? Jag har inte hängt med.

Jo det fungerar.
Du behöver dock Oculus/Facebook konto


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hela presentationen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag vet inte, det ser lite förlegat ut?
Animeringarna och även ansiktsuttrycken såg riktigt illa ut.
Förhoppningsvis hinner dom finputsa det till release.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Spelar det någon roll? Fungerar inte Revive längre? Jag har inte hängt med.

Klart det gör om man tänkt köpa något annat, jag har inte satt mig in i det men hade planerat en Index till hösten..

Medlem

Hörde jag Johnny Knoxville där i mitten??


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av heady89:

Klart det gör om man tänkt köpa något annat, jag har inte satt mig in i det men hade planerat en Index till hösten..

Visst Revive fungerar, men inte helt smärt fritt. Hade en Oculus Quest sen bytte jag upp mig till Index. Vissa spel fungerar utan problem medan vissa spel krånglar: tex inte kompatibla med index kontrollerna, spel som kraschar och vissa som inte gick igång alls.

Flesta nya spel måste du dessutom vänta in senaste Revive uppdatering. För att få igång "Face your fears" var jag istället tvungen att gå tillbaka nån patch tidigare.

Men har man bara tålamod så kan man få igång flesta spelen.

Medlem
Skrivet av heady89:

Ser riktigt jävla fett ut, men seriöst att det är Oculus Exklusivt...

Oculus har pyntat rejäla pengar för att spelet ska bli till, annars hade det inte blivit något alls

Medlem

Jag vet att det kan vara känsligt att prata grafik ("not that there is anything wrong with it.") men varför är grafiken så USEL!? Är det ett krav för att det ska fungera i VR?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag vet att det kan vara känsligt att prata grafik ("not that there is anything wrong with it.") men varför är grafiken så USEL!? Är det ett krav för att det ska fungera i VR?

VR är förhållandevis tungdrivet. Tänk att det är 2 separata bilder (var sitt öga) som ska drivas. Det är ingen spegling mao.
Spelen får heller inte hacka / hoppande FPS.

Dock spelar det inte så jätte stor roll när man väl har headsetet på sig.
Man lever ju in på ett helt annat sätt än på en 2d skärm så att spel med pixlig Minecraft grafik blir tom inlevelserikt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Jag vet att det kan vara känsligt att prata grafik ("not that there is anything wrong with it.") men varför är grafiken så USEL!? Är det ett krav för att det ska fungera i VR?

VR är i sig själv väldigt krävande på grund av kravet på hög upplösning och FPS. Förhoppningsvis kan VR-spel ta igen en hel del när headsets med ögonspårning och foveated rendering (där man bara renderar bilden i hög upplösning precis där spelaren tittar) börjar komma. Tekniker som DLSS lär också kunna vara till ordentlig hjälp för att få bättre prestanda.

Medlem
Skrivet av Molotov:

VR är förhållandevis tungdrivet. Tänk att det är 2 separata bilder (var sitt öga) som ska drivas. Det är ingen spegling mao.
Spelen får heller inte hacka / hoppande FPS.

Dock spelar det inte så jätte stor roll när man väl har headsetet på sig.
Man lever ju in på ett helt annat sätt än på en 2d skärm så att spel med pixlig Minecraft grafik blir tom inlevelserikt

Skrivet av Jonny Myrén:

VR är i sig själv väldigt krävande på grund av kravet på hög upplösning och FPS. Förhoppningsvis kan VR-spel ta igen en hel del när headsets med ögonspårning och foveated rendering (där man bara renderar bilden i hög upplösning precis där spelaren tittar) börjar komma. Tekniker som DLSS lär också kunna vara till ordentlig hjälp för att få bättre prestanda.

Ja men det är nog så att om jag någon gång kan testa riktigt bra VR så är det inte grafiken jag fastnar på.
När jag tittar på denna trailer känns det lite som ett mobilspel som är några år gammalt jämfört med att se trailern till Battlefield V.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ja men det är nog så att om jag någon gång kan testa riktigt bra VR så är det inte grafiken jag fastnar på.
När jag tittar på denna trailer känns det lite som ett mobilspel som är några år gammalt jämfört med att se trailern till Battlefield V.

Ja det är lite nackdelen men VR trailers.
Ingen som listat ut hur man ska göra dom så det blir riktigt bra på en 2d skärm. bäst är kanske om man gör nån form av mixed reality trailer som vissa gör.
Men det kanske inte fungerar i ett spel som Moh


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hullken:

Spelar det någon roll? Fungerar inte Revive längre? Jag har inte hängt med.

Revive påverka också prestandarden. Det är inte gratis att översätta mellan apier.

Medlem

Måste säga att jag saknar det där "infiltra tyska slott och ubåtsbaser som spion under WW2"-känslan lite. Nåt tips på moderna spel med sånt fokus?

Såg väldigt underhållande ut förövrigt, synd att jag inte har någon VR-utrustning. Tyckte inte grafiken var så illa för VR heller jämfört med annat man sett, men jag har förvisso inte spelat så många nya spel med top-notch grafik.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Spelar det någon roll? Fungerar inte Revive längre? Jag har inte hängt med.

Brukar det inte alltid vara lite problem att köra via tredjeparts grejer. Saker går sönder vid uppdateringar. Kontroller som inte är perfekt osv osv.

Inaktiv

Tycker jag ser en andra världskrigskänsla som jag inte sett på länge i spel.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag vet att det kan vara känsligt att prata grafik ("not that there is anything wrong with it.") men varför är grafiken så USEL!? Är det ett krav för att det ska fungera i VR?

Snarare ett krav för att det ska fungera för så många som möjligt. Trots allt generellt högre krav än pannkaksspel. Det sagt är grafiken bara bonus. VR som medium räcker. På samma sätt kan jag säga: varför måste pannkaksspel se så jävla platta och endimensionella ut?

Medlem

Fast exklusiva som det här är ganska ointressanta. Stödjer inte sånt här skit. Känns lite som att dom förstör för sig själva. Facebook/oculus kommer nog inte hålla i längder som dom håller på tror jag.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Fast exklusiva som det här är ganska ointressanta. Stödjer inte sånt här skit. Känns lite som att dom förstör för sig själva. Facebook/oculus kommer nog inte hålla i längder som dom håller på tror jag.

Återigen, Oculus har spenderat tiotals miljoner dollar på att få spelet gjort - annars hade det inte blivit till alls. Det finns ingen lönsamhet i att göra ett AAA-spel för en marknad på drygt 3 miljoner pers. Detta är i slutändan något bra eftersom det kommer runt hönan och ägget-problemet med att konsumenter inte skaffar VR-spel för att det inte finns spel, och spelen inte skapas för att det inte finns kunder. När marknaden är tillräckligt stor om ett par år så kommer det här inte behövas längre, men just nu är det exakt vad marknaden behöver.

Medlem

ser fett ut, exklusiva titlar hör dock inte hemma på vr plattformen imo.
Tror ingen, inklusive mig själv, kommer köpa en oculus för ett spel när dom äger en index tex.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

ser fett ut, exklusiva titlar hör dock inte hemma på vr plattformen imo.
Tror ingen, inklusive mig själv, kommer köpa en oculus för ett spel när dom äger en index tex.

Jodå, det finns en marknad för revive

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag vet att det kan vara känsligt att prata grafik ("not that there is anything wrong with it.") men varför är grafiken så USEL!? Är det ett krav för att det ska fungera i VR?

VR innebär att spelet renderas separat för varje öga och kräver därmed dubbelt så mycket av din dator som ett vanligt spel. Det ska dock tilläggas att det inte ser lika 'uselt' ut i VR som det gör på en plattskärm eftersom det extra djupet gör att du ser allt på ett annat sätt.

Medlem

Hur bra är det att göra exklusiva VR spel till just ett märke. Kan ju inte vara bra då inte så många verkar äga VR headsets överhuvudtaget. Å sedan förminska köpspridningen till ett format i ett redan litet format/område..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hur bra är det att göra exklusiva VR spel till just ett märke. Kan ju inte vara bra då inte så många verkar äga VR headsets överhuvudtaget. Å sedan förminska köpspridningen till ett format i ett redan litet format/område..

Det är just för att folk ska välja oculus.
Samma situation som Epic store


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är just för att folk ska välja oculus.
Samma situation som Epic store

Jo jag förstår fast det känns crazy i detta läget då man måste äga ett dyrt VR-headset. Försäljningen av det exklusiva Oculus spelet måste begränsas nå fruktansvärt tänker jag.
::::EDiT::: Visste inte att Oculus låg bakom det.

Skrivet av Gesturr:

Återigen, Oculus har spenderat tiotals miljoner dollar på att få spelet gjort - annars hade det inte blivit till alls. Det finns ingen lönsamhet i att göra ett AAA-spel för en marknad på drygt 3 miljoner pers. Detta är i slutändan något bra eftersom det kommer runt hönan och ägget-problemet med att konsumenter inte skaffar VR-spel för att det inte finns spel, och spelen inte skapas för att det inte finns kunder. När marknaden är tillräckligt stor om ett par år så kommer det här inte behövas längre, men just nu är det exakt vad marknaden behöver.

Läste denna text nu och visste inte att Oculus låg bakom det. Då fattar jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

12
Skriv svar