Diskutera – Vilket blir höstens bästa spel?

Robot
Diskutera – Vilket blir höstens bästa spel?

Berätta vad du hoppas på.

#diskutera


Medlem

Wasteland 3
Baldurs gate 3
Cyberpunk 2077

Medlem

Vill hoppas på Squadrons men tror att det blir en besvikelse. Annars ser jag bara fram emot Crash Bandicoot 4 och Cold War, resten ser ganska skräpigt ut.

Medlem

1. Cyberpunk 2077
n+1: resten

Jag ser väldigt mycket framemot Mafia definitve edition eftersom Mafia 1 har en av mina favorit storys inom all media! Och att kunna se den storyn med bättre voice acting och grafik ser jag väldigt mycket framemot


signatur

"Ice Is Nice"

Knack 2 - 2017

Medlem

Cyberpunk ska självklart bli roligt, även om jag har svårt att tro att det kommer leva upp till den skyhöga hypen.

Annars känns Bravely Default II som att det kommer bli skitmysigt i höstmörkret. Jag blev helt kär i demot och känner att det vore rätt najs att sänka hundra timmar till i det gameplayet.

Sedan lever jag på hoppet att resten av Yakuza-serien dyker upp på PC snart, annars får det bli en vända till i Kiwami 2 på Legend Difficulty.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det vankas fram och tillbaka i tålmod efter CP2077.
Men ser mycket fram emot Mafia 1 samt Kingdoms of Amalur rereckoning. Två spel jag inte har spelat.

Har torka just nu. Vet ej vad som skall spelas denna höst tills dessa släpp. Klockan går lååååångsamt.

Medlem

Cyberpunk blir nog tveklöst det bästa i år. Men många andra guldkorn finns att se fram emot. Mafia ska bli kul att uppleva igen, hoppas att de lyckas bra med att fånga allt som gjorde det första så bra.

Medlem

Har redan massvis att spela men ser fram emot uppföljaren till Amnesia och den omgjorda versionen av Forgotten City (Skyrim modd). Baldo ser också extremt lovande ut.

Medlem

För egen del tror jag Call of Duty Black Ops: Cold War, samt Star Wars: Squadrons.

Nuvarande Call of Duty: Modern Warfare är lika roligt nu som när det släpptes, betalmodellen fungerar riktigt bra, och allting bara klickar perfekt i spelet. Allt detta, samtidigt som Cold War ser väldigt intressant och lovande ut gör mig väldigt intresserad och taggad att kunna ta min positiva upplevelse in i nästa installation i spelserien.

Vad gäller Star Wars: Squadrons är jag ohälsosamt svag för ljudeffekterna i Star Wars; bara ljuden från trailern får mina knän att ge vika. Sedan ser det väldigt snyggt och inlevelserikt ut med förstapersonsvy i cockpitar och med fokus på dogfights, samt både singleplayer story och multiplayer. Sist vill jag också nämna att jag spenderade otaliga timmar i Rogue Squadron till Nintendo 64, och Rogue Squadron II till Gamecube. Detta blir på något sätt en fortsättning på den spelupplevelsen för mig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Det vankas fram och tillbaka i tålmod efter CP2077.
Men ser mycket fram emot Mafia 1 samt Kingdoms of Amalur rereckoning. Två spel jag inte har spelat.

Har torka just nu. Vet ej vad som skall spelas denna höst tills dessa släpp. Klockan går lååååångsamt.

exakt de 3 jag ser fram emot också... Amalur, Mafia 1 och CP2077

Medlem

Wastelands 3 är en god kandidat (spelar i detta nu), sedan har man siktet inställt på Cyberpunk 2077 och i viss mån även Baldurs Gate III.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Cyberpunk2077 tillsammans med Assasins creed.

Tänk er själva att sitta i ett mörkt rum när det är riktigt mörkt utanför och höstregnet knastrar på rutan. Mmmmm.

Medlem

Cyberpunk blir nog ett trevligt spel, men är inte sådär jättehypad i ärlighetens namn. Jag kanske blir mer hypad när jag väl spelar spelet. Men det är väl detta jag ser fram emot mest som man vet ska släppas i år(inb4 ytterligare försening).

Det finns bara 2 spel jag verkligen ser framemot just nu och det är Elden Ring samt Hollow Knight: Silksong.

Elden Ring vet vi inget om, och det verkar inte släppas i år heller för den delen, sorgligt nog.

Hollow Knight: Silksong har vi åtminstone fått sett gameplay på, men inget om något datum där heller. Ser även ut att bli ett 2021 spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Cyberpunk ser jag såklart fram emot.
Oväntat nog tyckte jag betan till Avengers-spelet var riktigt roligt, så blir nog att spendera lite tid att mosa robotar.

Medlem

Tror nog Cyberpunk 2077 blir höstens stora spel.
Personligen ser jag även fram emot Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. Originalet var riktigt bra men led lite av att vara ett ommöblerat MMO, förhoppningsvis har det nya lite bättre fokus.

Medlem

Längtar väldigt mycket efter Cyberpunk 2077. Har läst boken om spelvärlden och gillar spelvärlden väldigt mycket.

Hoppas även att Mafia blir riktigt bra. Litar dock inte riktigt på att Hangar 13 gör originalet rättvisa. Har jag fel så blir jag glad.

Fragtjuv

Jag tror verkligen att jag kommer att älska Cyberpunk. Det verkar erbjuda en väldigt intressant värld, spännande val och fantastiskt gameplay.

Annars så tycker jag att ”Twelve Minutes” ser väldigt intressant ut och hoppas att det släpps under hösten. Det spelet verkar vara väldigt originellt och får gärna överraska.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent

Tveklöst Cyberpunk 2077, även om jag på sätt och vis misstänker att jag kommer bli något besviken. Bra blir det utan tvekan, men hur bra?

Medlem

i min värld finns bara cyberpunk


signatur

//monster

Medlem

Jag tippar på Shadowlands-expansionen till WoW


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag ser främst fram emot remaken på Mafia efter det Cyberpunk.

Medlem

Cyberpunk såklart.
Mafia är jag optimistiskt till men efter gameplay som släpptes häromdagen så finns det saker som jag inte gillar som inte heller var med i ursprungliga spelet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Jag tror att cyberpunk blir höstens bästa spel. Men spelet jag ser fram emot mest är kingdoms of amalur.

Medlem

Cyberpunk 2077 anything else is less

inK
Medlem

THPS 2!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Remake av Champions of Krynn från Dragonlance världen. Hade varit toppen. (Önsketänkande)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Knepigt, som den stressade/rastlösa person jag är så har jag otroligt svårt för att spela stora öppna spel, jag blir lite överväldigad då jag känner att jag inte har tid. Linjära spel blir på så sätt mycket enklare att ta tag igen. Med det sagt hoppas jag ändå väldigt mycket på Cyberpunk, Assassins Creed samt Watch Dogs.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

I och med att jag aldrig riktigt kom in i The Witcher 3 och inte hörde talas om spelserien innan omnämnda spel, så är CD Projekt Red fortfarande mångt och mycket ett blankt blad för mig. Utöver det så var jag väldigt skeptisk till Cyberpunk 2077 i början när jag inte visste så mycket. Jag ser stor potential i sci-fi-genren, men det finns så många exempel på där det bara blir generiskt blaj. Många gånger finns det ett mycket litet utrymme för egenartade personligheter, utan istället handlar allt nitiskt om produktivitet. "Vad är mitt nästa uppdrag, kapten? Hur gör vi det här så effektivt och matematiskt korrekt som möjligt? In, ut, laserskjut, klart!" Det blir så lätt andefattigt.

Men ju mer jag ser av Cyberpunk desto mer inser jag hur fel jag hade, och hur mycket jag misstolkat genren. Här ser man individen, alla är inte stöpta i samma form som man så lätt kan känna i många andra titlar. Man belyser dessutom de olika samhällsskikten på ett förvånansvärt detaljerat sätt. De har personlighet, en egen kultur, ett eget sett att se världen på. Det är inte bara de här enhetliga och själlösa metallbarackerna i skepnad av olika geometriska figurer (sci-fi-genrens svar på funkis) och strama NPC:er. Det känns eftertänksamt.

Men, det återstår att se hur det känns med kontrollen i hand. I och med min icke-existerande relation till CD Projekt har jag åtminstone inte ödslat bort speciellt mycket tid på att fantisera om eller längta efter det, vilket är skönt.

Medlem

Cyberpunk 2077 eller Yakuza 7.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

12
Skriv svar