Resident Evil gör "en Witcher", live action-serie på väg till Netflix

Robot
Resident Evil gör "en Witcher", live action-serie på väg till Netflix

Handlar om New Raccoon City och två Wesker-syskon.

#netflix, #resident-evil


Medlem

Så länge de håller sig långt borta från action späckade versionerna med Milla Jovovich så är jag nöjd.

Hade dock hellre sett en 3d animerad version.

Medlem

Kan ju inte bli sämre än filmerna så Go for it!

På tal om nya serier, har inte hört något nytt om den animerade Diablo serien de håller på med sedan februari, om den blir lika bra som Castlevania är jag nöjd.

Medlem

Låter ju som skit utifrån det ni skrivit i artikeln.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Låter ju som skit utifrån det ni skrivit i artikeln.

Hurså? Tyckte det verkar vara en sjysst plot.

Medlem

Precis som @Winzi skriver så kan det ju faktiskt inte bli sämre.
Jag är försiktigt nyfiken.

Medlem

Ah haha.. ska vi få ta del av Umbrella igen då kanske.
Företaget som inte har någon annan uppgift än att vara onda. Det är märkligt att världens regeringar inte fängslat varenda kotte som har med Umbrella o göra vid det här laget haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Netflix är verkligen moderna straight to VHS


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

@B-itta: Finns redan 3 st bra animerade RE filmer som är värd o see.

Resident Evil: Degeneration
Resident Evil: Damnation
Resident Evil: Vendetta

Alla 3 jävligt bra.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@B-itta: Finns redan 3 st bra animerade RE filmer som är värd o see.

Resident Evil: Degeneration
Resident Evil: Damnation
Resident Evil: Vendetta

Alla 3 jävligt bra.

Absolut, har sett två av dem. Men stoppar mig inte från att vela se fler

Personlig preferens att spelbaserad media bör göras animerad.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Netflix är verkligen moderna straight to VHS

Inte helt rättvis jämförelse va?

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Inte helt rättvis jämförelse va?

Jo. Agree to disagree


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Jo. Agree to disagree

Haha. ”OK” !

Medlem

@B-itta: Oja jag vill see mer jag med älskar dom animerade filmerna. Jo animerade spel filmer kan oftast göra mycket bättre då man kan göra saker dom du kanske ej kan i live action och jag menar hitta en skådis som ser ut som Leon eller Jill osv.

Tittar man också på animerat vs live action spel filmer så skulle jag vilja fråga nämn någon live action som varigt bra och halt sig till soruce material. Typ alla live action spel filmer jag sätt har mer varigt hej vi hittar på någe eget skumt skit och det enda vi som är taget från spelen är typ namn.

Men visst animerade spel filmer kan vara dålig som Final fantasy spirit within den var bara hel skum och kände som den hade inget med final fantasy att göra förutom massa namn. Men sedan fick vi en underbar spel film med Advent children.

Men av alla dåliga animerade spel filmer och live action filmer har jag lärt mig en sak dom håller sig aldrig till soruce material och det känns som dom aldrig spelat spelen. Men också har jag lärt mig vissa spel går inte göra filmer på som med Doom filmen eller filmen battleships som var tänkt dey skulle vara en film baserat på sänka skepp.

Medlem

Hade funkat om det blev animerat

Medlem

Hoppas det blir skräckfokuserat och inte en massa jäkla löjliga gun & run scener med akrobatik som i filmerna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Serien verkar bli helt fristående från spelen eftersom Albert aldrig har haft några barn med de namnen.

Avstängd
Skrivet av SunShine:

Ah haha.. ska vi få ta del av Umbrella igen då kanske.
Företaget som inte har någon annan uppgift än att vara onda. Det är märkligt att världens regeringar inte fängslat varenda kotte som har med Umbrella o göra vid det här laget haha.

De kan väl jämföras vid Nestlé som gör oerhört mycket skit men klarar sig undan på grund av pengar och duktiga advokater. Plus att gemene man inte bryr sig ett skit.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

De kan väl jämföras vid Nestlé som gör oerhört mycket skit men klarar sig undan på grund av pengar och duktiga advokater. Plus att gemene man inte bryr sig ett skit.

haha ja Nestlé är tusan världens Umbrella corporation.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar