Marvel Avenger's kosmetiska butik är en röra - Alla karaktärer har ett eget battlepass

Medlem
Marvel Avenger's kosmetiska butik är en röra - Alla karaktärer har ett eget battlepass

Jag ska försöka förklara lite snabbt hur det ser ut. Ni kan klicka på länken för mer information men det är en hel del text för en... Nej två separata butiker.

Spelet har en butik som heter "Vendors" och är endast för SP. Butiken säljer kosmetiska saker som är:

-outfits där dom nämner specifikt att det bara är kosmetiskt för att undvika att det blir pay-to-win.
-Emotes
-Takedowns
-Nameplates, det visar din karaktärs "stats". Varför man vill köpa nya nameplats förstår jag inte. Behöver nog se för att förstå.

Vendors säljer också resurser, gears, patterns som ökar din fraktions nivå så att man kan få outfits och nameplats och units som är deras "mjuka" valuta som man spenderar i vendors.

Deras andra butik som heter Marketplace kan man köpa samma saker som i vendors men man kan köpa gears från olika nivåer (ni vet uncommon, rare etc etc) pay-to-win(?). Här kan du bara köpa med credits som är deras hårda valuta som man måste köpa med riktiga pengar. 500 credits är 5 dollar.

Varje karaktär kommer ha ett eget battlepass som dom kallar för Hero Challenge Cards, du utför olika challenges för att öppna upp olika saker som kosmetiska saker, gears, credits, units och annat. Vissa kallas för premium Hero Challenge Cards och dom måste man betala för att öppna upp så att du kan köra dom challenges så att du kan få din belöning.

Med andra ord kommer du behöva punga ut 10 dollar för att kunna köra alla challenges för varje karaktär för att kunna få ut allt man kan få och totalt blir det 60 dollar för varje säsong som kommer öka med varje ny karaktär dom lägger till. Man kan såklart betala för att skippa saker så att du kan få belöningen på direkten. Dom säger dock att du får totalt 12,500 credits om man utför alla challanges så det är ju alltid ett plus.

Vad tycker ni? Är det bara jag som känner att det är onödigt komplicerat eller kommer det bli lättare när man har spelet framför sig?

länk: https://avengers.square-enix-games.com/en-us/news/gearandcosm...

Medlem

Jim Sterling sa det bra i nån video efter han spelat nån demo/beta, nått i stil med "Det här är inte ett spel, det är en platform för Microtransactions"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Det låter nog mer komplicerat än det är.
Tycker det låter som en relativt bra plan, och det är ju bara cosmetics ändå så whatever, inget jag kommer lägga pengar på troligtvis.
Du får 1000 credits efter varje launch-hjältes premium challenge (som är gratis), som du sen kan spendera på att låsa upp de nya hjältarnas premium challenge cards.
Låser du upp en challenge så tjänar man tillbaka det sen när du klarat den. Så du kan alltså fortsätta låsa upp challenge cards så länge du sparar 1000 credits och inte köper massa skräp.

1
Skriv svar