Apple har tagit bort Epics utvecklarkonto i App Store

Robot
Apple har tagit bort Epics utvecklarkonto i App Store

Inga Epic-spel kan därmed laddas ned längre, även om du haft dem tidigare.

#Apple, #Epic-games, #Fortnite, #nyhetstips


Medlem

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Följer man inte riktlinjerna så blir man av med sitt konto (vilket jag skrivit om innan som få har läst/förstår), Apple är stora nog behandla epic som vilken annan utvecklare som helst. Detta har alltså inget att göra med att Apple vill ge igen på epic utan de följer bara sina riktlinjer och avtal som epic har accepterat en gång i tiden.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Rätt åt dem kan jag tycka. Gillar varken Apple eller Epic (som själva håller på med "monopol" med sina exklusiva spel). Följer man intr riktlinjerna får man stå sitt kast. Epic får för all del göra ett eget operativsystem och egna mobiler där de själva bestämmer. Inget hindrar dem.

Medlem

Jag kan ju inte påstå att Tim Sweeney stiger i mina ögon. Det där svars-tweetet låter ju som ett "men du'rå!" i "come back"-termer. Likt ett litet barn, påkommet med handen i kakburken, som tjurande försöker försvara sig själv med: "du skulle ju inte ha sett ju, det är inte mitt fel!"

Pinsamt.

Medlem

Ojoj stackars apples support, nerringd av sura föräldrar som måste hantera att deras barn inte kan spela fortnite längre. Medans android-baserade telefonföretag skrattar hela vägen till banken


signatur

IDKFA

eld
Medlem
Skrivet av Ender:

Jag kan ju inte påstå att Tim Sweeney stiger i mina ögon. Det där svars-tweetet låter ju som ett "men du'rå!" i "come back"-termer. Likt ett litet barn, påkommet med handen i kakburken, som tjurande försöker försvara sig själv med: "du skulle ju inte ha sett ju, det är inte mitt fel!"

Pinsamt.

en comeback?

Han poängterar detaljer i apples uttalande.

Att de inte är tvingade att göra detta, att de väljer att göra detta.

Att det inte stämmer att epic släppt massa uppdateringar gjorda för att bryta mot apples regler, de släppte en uppdatering som gjorde detta, resten var vanliga uppdateringar.

Nu vet jag att många avskyr epic, men om dessa två giganter ska slåss till döds så tjänar väl alla på om epic vinner?

Medlem
Skrivet av eld:

en comeback?

Han poängterar detaljer i apples uttalande.

Att de inte är tvingade att göra detta, att de väljer att göra detta.

Att det inte stämmer att epic släppt massa uppdateringar gjorda för att bryta mot apples regler, de släppte en uppdatering som gjorde detta, resten var vanliga uppdateringar.

Nu vet jag att många avskyr epic, men om dessa två giganter ska slåss till döds så tjänar väl alla på om epic vinner?

Ja, en comeback. Det Apple säger är att de inte vill göra detta egentligen, men då Epic fortsätter att bryta Apples regler så har de ju inte så mycket val, eller hur? Vad är det som får Epic att fortsätta bryta mot Apples regler...det är väl fri vilja eller? Apple säger "repeatedly submit Fortnite updates" vilket Sweeny översätter till "spam" men som jag översätter till "upprepade", och uppdateringar som inte rättar till villkorsbrottet mot App Store är uppenbarligen "designed to violate the guidelines".

Att folk "tjänar på att Epic vinner" känns i sammanhanget som att alla skulle tjäna på att piratkopiering skulle bli tillåtet/lagligt. Vad är det som får dig att tro att konsumenterna skulle tjäna något alls på att Epic tjänar mer pengar förresten? I slutänden kommer bara pengarna att byta ägare, men konsumenten lär inte vara den utvalde.

Medlem
Skrivet av eld:

en comeback?

Han poängterar detaljer i apples uttalande.

Att de inte är tvingade att göra detta, att de väljer att göra detta.

Att det inte stämmer att epic släppt massa uppdateringar gjorda för att bryta mot apples regler, de släppte en uppdatering som gjorde detta, resten var vanliga uppdateringar.

Nu vet jag att många avskyr epic, men om dessa två giganter ska slåss till döds så tjänar väl alla på om epic vinner?

Nej. Jag ville spela Metro Exodus och Borderlands 3 via Steam vid release. Ett av dessa företag lät mig göra detta, det andra inte. Jag är inget fan av Apple, kör Android privat och har en iPhone av äldre modell via jobb men hade nog inte valt en själv. Känner oavsett varken hat eller kärlek till något specifikt telefon-OS eller deras utvecklare men däremot ogillar jag starkt vad Epic pysslat med på senare tid då de enbart infört begränsningar kring var och hur jag kan införskaffa mina PC-spel.

Medlem

Gooood.....Gooooood....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hmm, det var ju nyligen en nyhet om hur en domare sagt att Apple INTE får blockera deras utvecklarverktyg för att andra företag inte skall ta skada av denna dispyt. Domstolstrots från Apple? Ni som förespråkar att Apple gör rätt som kastar ut Epic för de inte följer regler, borde ni inte vara emot att Apple i detta fall går emot ett domstolsbeslut? Om jag nu minns den tidigare nyheten korrekt, sitter på mobilen så orkar inte leta upp den och länka.

Medlem
Skrivet av WargH:

Hmm, det var ju nyligen en nyhet om hur en domare sagt att Apple INTE får blockera deras utvecklarverktyg för att andra företag inte skall ta skada av denna dispyt. Domstolstrots från Apple? Ni som förespråkar att Apple gör rätt som kastar ut Epic för de inte följer regler, borde ni inte vara emot att Apple i detta fall går emot ett domstolsbeslut? Om jag nu minns den tidigare nyheten korrekt, sitter på mobilen så orkar inte leta upp den och länka.

Bryr mig inte om potentiella domstolsbrott så länge det skadar Epic.

Medlem

Ender är ju den största fanboyen till Apple, aldrig sett någon försvara ett företag så mycket som honom.

eld
Medlem
Skrivet av Ender:

Ja, en comeback. Det Apple säger är att de inte vill göra detta egentligen, men då Epic fortsätter att bryta Apples regler så har de ju inte så mycket val, eller hur? Vad är det som får Epic att fortsätta bryta mot Apples regler...det är väl fri vilja eller? Apple säger "repeatedly submit Fortnite updates" vilket Sweeny översätter till "spam" men som jag översätter till "upprepade", och uppdateringar som inte rättar till villkorsbrottet mot App Store är uppenbarligen "designed to violate the guidelines".

Att folk "tjänar på att Epic vinner" känns i sammanhanget som att alla skulle tjäna på att piratkopiering skulle bli tillåtet/lagligt. Vad är det som får dig att tro att konsumenterna skulle tjäna något alls på att Epic tjänar mer pengar förresten? I slutänden kommer bara pengarna att byta ägare, men konsumenten lär inte vara den utvalde.

Majoriteten av utvecklare är små utvecklare, en förändring av den antika 30 / 70 regeln skulle ge mer möjlighet för små utvecklare att överleva, och därmed mer spel åt konsumenterna.

Tycker man att det är något negativt så vet jag inte vad längre.

Alla argument verkar hänga på att epic ljuger och att de tänker nöja sig när de fått som de vill utan att någon annan ska få nyttja bättre revshare.

Epic är redan stenrika, de kan strunta i allt detta och göra vad de vill.

eld
Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Nej. Jag ville spela Metro Exodus och Borderlands 3 via Steam vid release. Ett av dessa företag lät mig göra detta, det andra inte. Jag är inget fan av Apple, kör Android privat och har en iPhone av äldre modell via jobb men hade nog inte valt en själv. Känner oavsett varken hat eller kärlek till något specifikt telefon-OS eller deras utvecklare men däremot ogillar jag starkt vad Epic pysslat med på senare tid då de enbart infört begränsningar kring var och hur jag kan införskaffa mina PC-spel.

Du är så arg över vad de gör med tidsexklusiva titlar att du gärna hade sett 70 / 30 revshare fortsätta så länge epic inte får som de vill.

Hurvida de vinner eller förlorar mot apple kommer inte påverka hur de kommer släppa eller betala för spel.

Medlem
Skrivet av WargH:

Hmm, det var ju nyligen en nyhet om hur en domare sagt att Apple INTE får blockera deras utvecklarverktyg för att andra företag inte skall ta skada av denna dispyt. Domstolstrots från Apple? Ni som förespråkar att Apple gör rätt som kastar ut Epic för de inte följer regler, borde ni inte vara emot att Apple i detta fall går emot ett domstolsbeslut? Om jag nu minns den tidigare nyheten korrekt, sitter på mobilen så orkar inte leta upp den och länka.

Nja, Apple tänkte från början blockera Unreal Engine och allt vad det innebär vilket påverkade flera utvecklare som använder de verktygen, nu blockerade de ju bara Epics personliga konto. Allt annat är kvar och tillgängligt för de andra.

Medlem

hoppas epic bojkottar apple nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bryr mig inte om potentiella domstolsbrott så länge det skadar Epic.

Medlem

Blir ännu roligare när alla UE spel försvinner 🤪 skönt att veta att man aldrig kommer äga en Apple produkt. Fortnite försvinner väl dessutom på alla Mac då de använder samma store.

Medlem
Skrivet av lerb:

Är det bara jag som är fullständigt as-superduper-trött på att läsa om alla kommentarer varför "Apple bad" eller "Epic bad" eller "Epic>Steam" eller "Epic<Steam"?

Jag vet inte, det är bara så jäkla tråkigt att se communityn i stort tjafsa - en stor del av communityn sitter ju dessutom inte på förmågan att argumentera i sak, utan det ska slängas in massa halmgubbar och "whataboutism" hela jäkla tiden. Man blir ju bara trött och deprimerad?! Trist när allt är så förbannat svart-vitt på internet.

Förväntar mig svaret "ja men läs inte kommentarsfältet då"...

Läs inte kommentarsfältet då.... nejdå men personligen gillar jag att läsa debatter och olika diskussioner här på sidan. Visst det har varit mycket om just EPiC men jag tar det med en nypa lättsamhet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ender är ju den största fanboyen till Apple, aldrig sett någon försvara ett företag så mycket som honom.

Är det något slags...argument?

Nyheten och debatten handlar om att Epic bryter reglerna för Apple och Googles butiker och försöker utmåla sig som hjältar i allmänhetens ögon. Jag förklarar varför jag anser att de gör fel och att jag snarare tror att de gör det av girighet än något annat glorifierat ändamål. Nu drog de dessutom på sig offerkoftan och tog till Twitter i ett pinsamt försök att vända opinionen.
Jag skulle kunna rikta gott om kritik åt både Apple och Google, vilket jag gjort tidigare, samt nämna att Fortnite är kul och UE ett grymt utvecklarverktyg, men är det relevant?

Nej, inte mer än ditt inlägg.

Skrivet av eld:

Majoriteten av utvecklare är små utvecklare, en förändring av den antika 30 / 70 regeln skulle ge mer möjlighet för små utvecklare att överleva, och därmed mer spel åt konsumenterna.

Tycker man att det är något negativt så vet jag inte vad längre.

Alla argument verkar hänga på att epic ljuger och att de tänker nöja sig när de fått som de vill utan att någon annan ska få nyttja bättre revshare.

Epic är redan stenrika, de kan strunta i allt detta och göra vad de vill.

Självklart skulle alla utvecklare bli jätteglada ifall kostnaderna för att tjäna multum på Google och Apples mobila plattformar sjönk. 30% är mycket, men ingen är tvingad att utveckla produkter på den marknaden heller, och någonstans (trots att majoriteten bara är reklamfyllt MT-skräp) så är jag mest glad att vi idag har en mobil enhet där vi kan göra de saker vi kan.

PS. Jomen visst, Epic är stenrika...undrar hur mycket de redan dragit in på mobilmarknaden. Mycket vill ha mer va? Deras "göra vad de vill" är den enda förlusten för konsumenterna, inget annat.

Dex
Medlem
Skrivet av lerb:

Är det bara jag som är fullständigt as-superduper-trött på att läsa om alla kommentarer varför "Apple bad" eller "Epic bad" eller "Epic>Steam" eller "Epic<Steam"?

Jag vet inte, det är bara så jäkla tråkigt att se communityn i stort tjafsa - en stor del av communityn sitter ju dessutom inte på förmågan att argumentera i sak, utan det ska slängas in massa halmgubbar och "whataboutism" hela jäkla tiden. Man blir ju bara trött och deprimerad?! Trist när allt är så förbannat svart-vitt på internet.

Förväntar mig svaret "ja men läs inte kommentarsfältet då"...

Nä jag håller verkligen med. Diskussioner är för det mesta trevligt och kul, men tycker att även här på FZ på sistone har det gått långt ifrån att vara diskussioner till rent trollande och bara massa tjafs och annat. Har alltid gillat forumet här på FZ och gör det fortfarande, men nu när dom nya konsolerna närmar sig release och allt detta med Apple / Android mot Epic så har stämningen sjunkit rejält i vissa trådar tyvärr.

Av någon anledning är det alltid så svart eller vitt i diskussioner som handlar om detta. Är alltid antingen det ena eller det andra. Av någon anledning är det aldrig något mitt i mellan eller både och....
Det är så många personer som verkar ha sån rejäl hat / kärlek mot vissa av dom stora företagen och dom blir aldrig några trevliga diskussioner utan blir bara massa tjafsande tyvärr.

Medlem

Rättvist vore det väl om resten av utvecklare får samma villkor som Epic vilket såklart inte Apple vill 😂

Medlem
Skrivet av Ender:

Är det något slags...argument?

Nyheten och debatten handlar om att Epic bryter reglerna för Apple och Googles butiker och försöker utmåla sig som hjältar i allmänhetens ögon. Jag förklarar varför jag anser att de gör fel och att jag snarare tror att de gör det av girighet än något annat glorifierat ändamål. Nu drog de dessutom på sig offerkoftan och tog till Twitter i ett pinsamt försök att vända opinionen.
Jag skulle kunna rikta gott om kritik åt både Apple och Google, vilket jag gjort tidigare, samt nämna att Fortnite är kul och UE ett grymt utvecklarverktyg, men är det relevant?

Nej, inte mer än ditt inlägg.

Självklart skulle alla utvecklare bli jätteglada ifall kostnaderna för att tjäna multum på Google och Apples mobila plattformar sjönk. 30% är mycket, men ingen är tvingad att utveckla produkter på den marknaden heller, och någonstans (trots att majoriteten bara är reklamfyllt MT-skräp) så är jag mest glad att vi idag har en mobil enhet där vi kan göra de saker vi kan.

PS. Jomen visst, Epic är stenrika...undrar hur mycket de redan dragit in på mobilmarknaden. Mycket vill ha mer va? Deras "göra vad de vill" är den enda förlusten för konsumenterna, inget annat.

10 % är i min värld en rimlig summa att ta från utvecklare. Apple och google får fortfarande in bra med pengar på det viset.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Rättvist vore det väl om resten av utvecklare får samma villkor som Epic vilket såklart inte Apple vill 😂

Om nu Epic lyckas i rätten (och inte förlikar med Apple för specialbehandling; inte särskilt troligt än på ett tag däremot) så är det precis vad som kan hända, i bästa fall öppnas iOS upp för konkurrens inom app-distribution och vem som helst kan sätta igång sin egen tjänst utan att vara låsta till Apples egna tjänster. Med andra ord, precis som på PC, helt öppen konkurrens. Apple har då inte längre järngrepp på plattformen och kan därmed inte hindra folk från att sätta vilka villkor som helst på sin affär.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Nej. Jag ville spela Metro Exodus och Borderlands 3 via Steam vid release. Ett av dessa företag lät mig göra detta, det andra inte.

Det är väldigt ofta som denna typen av kommentarer dyker upp, och lustigt nog verkar det bara vara Epic som är satans avkomma i dessa situationer. Varför är det ingen som ger en känga åt Deep silver som är utgivare för Metro Exodus? Eller kanske Gearbox och 2K Games som är ansvariga för Borderlands?

Är det verkligen rimligt att säga "Ett av dessa företag lät mig göra detta, det andra inte", det är ju helt och hållet spelens utgivare som bestämmer om de vill acceptera en säck med pengar för att göra sina spel exklusiva. Vore det kanske inte bättre att lägga fokus på utgivare som låter sig köpas, snarare än en aktör som försöker slå sig in på en, för deras del ny marknad?

Ps.
Jag är ingen Epic-vurmare, det är uppenbarligen viktigt att man påpekar det. Jag eftersträvar en mer rationell och nyanserad syn på diskussionen och rösterna som är militant för eller emot Epic och deras sätt att agera.
Ds.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Rättvist vore det väl om resten av utvecklare får samma villkor som Epic vilket såklart inte Apple vill 😂

Jag trodde det var just det de hade?

Skrivet av Kavakava83:

10 % är i min värld en rimlig summa att ta från utvecklare. Apple och google får fortfarande in bra med pengar på det viset.

Tycker det låter långt rimligare än 30% också, men jag har ju ingen aning om hur mycket Apple och Google redan investerat i sina plattformar eller vad underhåll av dessa kostar. Därför ställer jag mig rätt ödmjuk till rätten att kräva ett annat pris än det som är satt. Det känns som att folk inte vill se hur de som skapar appar till de mobila plattformarna är vinnare, att det är någonting nytt som har lett till ett helt nytt levebröd för galet många människor.
Ifall det hade varit en förlust affär i sig hade det aldrig funnits en marknad för det.

Medlem

hitman & shadowrun är gratis på epic store just nu om någon missat

Medlem

Jag tycker Microsoft ska börja ta betalt av steam och epic för dom ska få installera sin programvara på windows. Microsoft har lagt ner så mycket pengar och tid på att skapa den plattformen.

Medlem
Skrivet av Ender:

Vad är det som får dig att tro att konsumenterna skulle tjäna något alls på att Epic tjänar mer pengar förresten? I slutänden kommer bara pengarna att byta ägare, men konsumenten lär inte vara den utvalde.

Här handlar det inte om att tro. I detta specifika fall talar fakta för sig själv till konsumentens klara fördel. I uppdateringen som utlöste det hela var Epics in-app betalnigsalternativ billigare än Apple-alternativet.

Apple= $9.99
Epic= $7.99

123
Skriv svar