Sony undersöker att släppa fler Playstation-exklusiva spel till pc

Robot
Sony undersöker att släppa fler Playstation-exklusiva spel till pc

Om inte pc-spelarna kan komma till Sony, får Sony komma till pc-spelarna.

#playstation, #playstation-5, #ps5, #sony


Medlem

Took them long enough.

Medlem

Bloodborne?? Hoppas

Quake-konnässsör

Bloodborne, plixorz, som kidsen brukar säga.

Vet inte om de har börjat experimenterat med det ännu, några källor säger det, andra motbevisar att de gör. Skulle vara skönt och sitta och spela Bloodborne igen med högre än 30fps.

Geeks Gaming

God of war hade jag gärna sett. Vill gärna spela klart det (togs bort på psnow 😩)

Medlem

Hur vet man vilka spelare det är då? Det känns bara att dom har insett att dom måste göra som Microsoft, "fast ändå inte".

Aja, bra att det händer. Hoppas det inte bara blir kassa portar bara, då kan det lika gärna kvitta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Oj, det blir många jättebra spel som kommer bli superkassa för att de kommer släppas på PC.

Medlem

Roligt för en sådan som mig att de börjar resonera så, skaffade PS3 en gång i tiden endast för God of War.
Så där här ni det. Kanske en allt för profilerad titel dock, är väldigt förknippad med allt vad heter Playstation och de kanske vill fortsättningsvis ha det så?!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Bloodborne?? Hoppas

det får gärna komma till pc så jag kan fuska med god mode gav nämligen upp det spelet till ps4 så förbannat svårt jösses...

NuZ
Testpilot

Kul för PC folket! En del bra 3e personspel i toppklass som skulle passa fint på PC. Undrar om Sony kommer göra på samma sätt också, köp på en plattform, spela på båda?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Nice Har snart spelat klart Horizon Zero Dawn på pc efter det äntligen portades dit. Riktigt kul spel! Får hoppas på fler man missat

Inaktiv

Låter väl väldigt smart. Och eftersom man vill behålla fokus på sin konsol är väl ett år efter konsolrelease ganska rimligt. Då får PC-folket fina spel men vill man köra det direkt måste man skaffa konsolen.

Eller så släpps det samtidigt överallt, svårt att veta vilka siffror det handlar om. Man vill sälja sina spel men också konsolen.

Man kan spekulera om tid för release men huvudsaken är väl att fler får spela roliga spel

Mycket trevligt. Vill gärna ha Uncharted-spelen till PC.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bloodborne 60 plus fps. Mumma

ELF
Medlem

Jag är ganska lättflörtad när de släpper sina spel drm fria till pc. Då blir det köp direkt. Dreglar efter flera PS exklusiva titlar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hoppas de släpper GoW till PC, det enda PS-spel jag har känt att jag verkligen vill spela. Jag har inga vänner med PS, och jag har inte haft en konsol sedan SNES, så att de släpper det till PC är min enda möjlighet.

Medlem

Jag hoppas de släpper det PC då och inte enbart EPIC... med tanke på att de köpt andelar i EPIC...

Medlem

Tror tyvärr inte att Bloodborne är värt för dom att släppa på PC om inte en tvåa till PS5 är på G. Tanken är väl att få folk hookade så att dom sedan köper en konsol för att spela uppföljaren.

Medlem

Finns en hel del PS4-titlar som skulle gå bra att flytta över till PC för att promota PS5 ytterligare. Men ingen studio kommer förväntas bygga sina spel mot en lägre gemensam nämnare än PS5 fortsättningsvis, utan det handlar såklart bara om gamla spel som portas.

För det dröjer många år innnan PC-marknaden kommit ikapp PS5 till den grad att det lönar sig att sälja utvalda spel där. GPU:n och CPU:n är high-end idag och specialbyggd I/O med SuperSSD har inga system idag och väldigt få har korrekt stöd för 3D-ljud, för att inte tala om kontrollen. Blir svårt att överföra feedbacken från en spänd pilbåge till tng/mus, för att ta ett exempel.

Räkna med vissa utvalda PS5-titlar till PC i samband med att Sony börjar prata om PS6. Finns ingen ekonomi att sälja spel tidigare än så när inte ens 0,1 promille av PC-marknaden klarar minimumkraven. Men PS4 har riktigt fina spel att bjuda på som lätt kan få en liten boost på PC.

Medlem

Då kanske man kan säga "varför ska man köpa en ps5a för när man har en dator? Den kommentaren har ju följt med xbox one sen den släpptes och fortsätter med släppet av series x. Detta leder ju förr eller senare till konsolernas död.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kanshira:

Då kanske man kan säga "varför ska man köpa en ps5a för när man har en dator? Den kommentaren har ju följt med xbox one sen den släpptes och fortsätter med släppet av series x. Detta leder ju förr eller senare till konsolernas död.

För att en konsol är billigare och de tjänar mängder av pengar på att vara utgivare av spel på flera plattformar. Ska man väl vara glad över att de blir mer pengar i spelbudget?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av kanshira:

Då kanske man kan säga "varför ska man köpa en ps5a för när man har en dator? Den kommentaren har ju följt med xbox one sen den släpptes och fortsätter med släppet av series x. Detta leder ju förr eller senare till konsolernas död.

Nja inte nödvändigtvis. En kompetent spel-PC som ska köra de senaste spelen kommer alltid att kosta betydligt mer än vad en spelkonsol gör, såvida det inte sker rejäla förbättringar i tillverkning och liknande. Konsolen är ett fantastiskt alternativ till de som vill spela men som av olika anledningar har svårt att motivera ett köp av en PC.

Medlem

Det finns ju folk som fortfarande har tv så spelboxarna är ju bra och priset blir ju ett annat för en bra spelPC.
Detta med exlusiviteten av spel på olika plattformar är en sorglig historia för alla så hoppas dom slutar med det.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Finns en hel del PS4-titlar som skulle gå bra att flytta över till PC för att promota PS5 ytterligare. Men ingen studio kommer förväntas bygga sina spel mot en lägre gemensam nämnare än PS5 fortsättningsvis, utan det handlar såklart bara om gamla spel som portas.

För det dröjer många år innnan PC-marknaden kommit ikapp PS5 till den grad att det lönar sig att sälja utvalda spel där. GPU:n och CPU:n är high-end idag och specialbyggd I/O med SuperSSD har inga system idag och väldigt få har korrekt stöd för 3D-ljud, för att inte tala om kontrollen. Blir svårt att överföra feedbacken från en spänd pilbåge till tng/mus, för att ta ett exempel.

Räkna med vissa utvalda PS5-titlar till PC i samband med att Sony börjar prata om PS6. Finns ingen ekonomi att sälja spel tidigare än så när inte ens 0,1 promille av PC-marknaden klarar minimumkraven. Men PS4 har riktigt fina spel att bjuda på som lätt kan få en liten boost på PC.

Tryggt att veta att du har koll på vad som är möjligt och inte möjligt 👍👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det verkar som att det är bloodborne som många gamers vill ha.. Så om sony är ute efter lite mer cash! Då är Bloodborne ett säkert kort

Medlem

Kanon, släpp allt på PC så behöver man bara ha en konsol under TVn och det är en switch. Sen är det bara hoppas Nintendo gör samma om några år så behöver man bara en PC.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Tryggt att veta att du har koll på vad som är möjligt och inte möjligt 👍👍

Är bra att hen bekräftade att min Force feedback ratt bara är en dröm jag drömt och joy consen/steamcontrollern haptiska rumble bara också är en dröm. Sen gör dom spelen på dev.kitsen de vet väl alla. Bara lögn att de endast provkör kod på dem

Nej men seriöst. Kan vi inte bara sluta nu forumet. Jag starta tom. En tråd om tjafset mellan fanboys. Tycker det räcker nu. Som sagt. Nyheten handlar om att Sony vill tjäna mer pengar och då berättar för investerare att de tänker släppa mer spel till PC. Är väl bra det med mindre exclusiva saker!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Finns en hel del PS4-titlar som skulle gå bra att flytta över till PC för att promota PS5 ytterligare. Men ingen studio kommer förväntas bygga sina spel mot en lägre gemensam nämnare än PS5 fortsättningsvis, utan det handlar såklart bara om gamla spel som portas.

För det dröjer många år innnan PC-marknaden kommit ikapp PS5 till den grad att det lönar sig att sälja utvalda spel där. GPU:n och CPU:n är high-end idag och specialbyggd I/O med SuperSSD har inga system idag och väldigt få har korrekt stöd för 3D-ljud, för att inte tala om kontrollen. Blir svårt att överföra feedbacken från en spänd pilbåge till tng/mus, för att ta ett exempel.

Räkna med vissa utvalda PS5-titlar till PC i samband med att Sony börjar prata om PS6. Finns ingen ekonomi att sälja spel tidigare än så när inte ens 0,1 promille av PC-marknaden klarar minimumkraven. Men PS4 har riktigt fina spel att bjuda på som lätt kan få en liten boost på PC.

Antar spel som Star Citizen inte är lönsamt då?

Medlem

Uncharted och The Last of Us vore trevligt att lira på PC.. Enbart Kört ett av Uncharted-spelen på PS3 och inget The Last of Us än så länge..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av kanshira:

Då kanske man kan säga "varför ska man köpa en ps5a för när man har en dator? Den kommentaren har ju följt med xbox one sen den släpptes och fortsätter med släppet av series x. Detta leder ju förr eller senare till konsolernas död.

För att slippa vänta 3 år+ på spelet?

12
Skriv svar