Medlem

Som ett stort fan av Arkham-spelen skulle jag vilja att det görs filmer med de lite mer okända skurkarna. I Spelen får man bekanta sig med många "okända" figurer som man aldrig sett i filmer utan som bara förekommer i serietidningarna.

Visst är många av skurkarna "overkliga" så jag kan på ett sätt ändå förstå att man väljer Joker, Pingvinen, Riddler och Catwoman som är mer mänskliga. Jag hade exempelvis gärna sett Clayface, Killer Croc eller Firefly.

Oavsett så tycker jag den här filmen verkar intressant, har alltid varit svag för Batman och en film där han är ny och oerfaren kan bli bra.

Medlem
Skrivet av hunden:

Som ett stort fan av Arkham-spelen skulle jag vilja att det görs filmer med de lite mer okända skurkarna. I Spelen får man bekanta sig med många "okända" figurer som man aldrig sett i filmer utan som bara förekommer i serietidningarna.

Visst är många av skurkarna "overkliga" så jag kan på ett sätt ändå förstå att man väljer Joker, Pingvinen, Riddler och Catwoman som är mer mänskliga. Jag hade exempelvis gärna sett Clayface, Killer Croc eller Firefly.

Oavsett så tycker jag den här filmen verkar intressant, har alltid varit svag för Batman och en film där han är ny och oerfaren kan bli bra.

Därför jag ser fram emot nya suicide squat filmen kommer många nya intressanta karaktärer där i.

Medlem

Batman? Fuck yes.
Robert Pattinson? Fuck no.

Så jag är kluven som fan.


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Batman? Fuck yes.
Robert Pattinson? Fuck no.

Så jag är kluven som fan.

Varför inte? Han är en fantastisk skådis. Lighthouse är en av hans bästa verk hittills.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför inte? Han är en fantastisk skådis. Lighthouse är en av hans bästa verk hittills.

Har skytt honom som pesten sedan Twilight. Har inte sett något annat alster med honom.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har skytt honom som pesten sedan Twilight. Har inte sett något annat alster med honom.

Haha snacka om att vara långsint. Han var inte ens dålig skådis i twilight heller

Edit: Läste att Batmanfilmen blir försenad då Pattinson fått coronaviruset

https://www.bbc.com/news/uk-54022220

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Har skytt honom som pesten sedan Twilight. Har inte sett något annat alster med honom.

Är väl inte hans fel att de filmerna är kassa direkt. Han gillar dem ju inte ens själv, men de gav bra med deg. Gjort många fina roller sen dess. Utöver ovan nämnda The Lighthouse är Good Time och The Rover några andra rullar där både han och filmerna själva levererar.

Inaktiv

Ogillar en stor del av skådisarna som medverkar i den så haft noll förväntningar. Nu efter att man sett trailern så ser det ut att kunna bli den bästa Läderlappen hittills.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Har skytt honom som pesten sedan Twilight. Har inte sett något annat alster med honom.

Synd. Du borde ge honom en annan chans! Han är fantastisk i många filmer han gjort efter Twilight


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har skytt honom som pesten sedan Twilight. Har inte sett något annat alster med honom.

Haha lite kul att du hängt upp dig på en filmserie. Trauma for life det dära XD

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har skytt honom som pesten sedan Twilight. Har inte sett något annat alster med honom.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ny trailer släppt:

THE BATMAN – Main Trailer


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har skytt honom som pesten sedan Twilight. Har inte sett något annat alster med honom.

Så minns jag många som tänkte ang Leo Dicaprio efter Titanic också, något jag tror de flesta släpps sedan dess så han nog är en av de bästa storskådisar vi har just nu! (Enligt mig, såklart)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jösses, Robert Pattison var 22 år ung när han medverkade i första Twilight filmen. Det var 13 år sedan. Nu har jag inte sett någon av Twilight-filmerna men hade dem varit bra om någon annan än honom medverkat? Tror inte det, spontan känsla. Alla filmer jag sett med honom efter den eran har han varit bra i. Inte minst The Lighthouse och Good Time.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ny trailer släppt:

THE BATMAN – Main Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=mqqft2x_Aa4

Är det bara för mig som trailern ser ut som en uppskalad 360p video med låg bitrate till 1080p?

Medlem

Trailern ser bra ut, men jag är jävligt intresserad av flera rollerna, Colin Farell, Paul Dano och Jeffrey Wright. Mina förvätningar är höga. Denna är den DC-film jag tror kommer bli bra (sen sista Batman-triologin).

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Är det bara för mig som trailern ser ut som en uppskalad 360p video med låg bitrate till 1080p?

Här finns den på vimeo med bättre kvalité: https://vimeo.com/633805668

Skribent
Skrivet av Dajvan:

Jösses, Robert Pattison var 22 år ung när han medverkade i första Twilight filmen. Det var 13 år sedan. Nu har jag inte sett någon av Twilight-filmerna men hade dem varit bra om någon annan än honom medverkat? Tror inte det, spontan känsla. Alla filmer jag sett med honom efter den eran har han varit bra i. Inte minst The Lighthouse och Good Time.

Skulle säga att det är mer fel på dialogen och manus i Twilight-filmerna än Pattison. Stewart är ju till och med hon bättre skådis än hon fick visa i Twilight, dock långt ifrån samma klass som Pattison. The Lighthouse är förövrigt en briljant film.

Det som oroar mig mer med "The Batman" är alla problem som filmen kantats med, sådant brukar reflekteras i färdiga produkten.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Har skytt honom som pesten sedan Twilight. Har inte sett något annat alster med honom.

Jag var väl inte heller något stort fan av honom i början men tycker han är suverän nu. Tenet, The Lighthouse och The Devil all the Time för att nämna ett fåtal filmer han gör en suverän insats i.

Gör inte dig själv en otjänst för Twilight, det var jävligt längesen och det var inte ens Robert Pattisons skådespelarinsats man avskydde där utan hur fans beteende sig över hans karaktär.

It's not a lake, it's an ocean

Batman är den enda superhjälte jag kan se filmer med. Tycker att trailern var lovande. Men det är svårt att matcha castingen i Nolans trilogi. Ja, nästan omöjligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så minns jag många som tänkte ang Leo Dicaprio efter Titanic också, något jag tror de flesta släpps sedan dess så han nog är en av de bästa storskådisar vi har just nu! (Enligt mig, såklart)

Instämmer helt, grym skådis!

Skribent
Skrivet av Soulless:

Så minns jag många som tänkte ang Leo Dicaprio efter Titanic också, något jag tror de flesta släpps sedan dess så han nog är en av de bästa storskådisar vi har just nu! (Enligt mig, såklart)

För att inte tala om när Heath Ledger blev castad som Jokern, om han inte tagit sitt liv så är jag övertygad om att han blivit en riktigt stor skådis.

Var ju full out hate på Michael Keaton också när han blev castad som Batman. Internet fanns ju inte då, men filmbolaget fick ju massa hot och skit via snigelpost för castingen. Fram tills dess hade han ju i stort sätt bara gjort komedier.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är det här fortsättning på Dark knight filmerna eller är det en "reboot" igen ?
Är det Bruce Wayne bara ny skådis?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det här fortsättning på Dark knight filmerna eller är det en "reboot" igen ?
Är det Bruce Wayne bara ny skådis?

Detta är en film baserad på Batman: Year One, så det är en form av reboot. Baserad på en annan serietidning/värld än The Dark Knight från Nolans trilogi.
Precis som Spider-Man, Amazing Spider-Man, och Marvel's Spider-Man.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Är det här fortsättning på Dark knight filmerna eller är det en "reboot" igen ?
Är det Bruce Wayne bara ny skådis?

Filmen ska utspela sig på Earth 2, så det är i ett annat universum.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

För alla som inte står ut med Robert Pattinson pga. Twilight kan jag rekommendera att man kollar på en video som denna: https://www.youtube.com/watch?v=jr6SCArHwco
Och sen tittar på filmer som The Lighthouse och Good Time. Han är en bra skådis, och tack vare Twilight-filmerna misstänker jag att han har pengar nog att kunna välja filmer som verkligen är intressanta snarare än av ekonomiska intressen ett jäkla bra tag.
Om The Batman blir bra eller inte vettefasiken dock, misstänker att den blir lite "meh" men rätt välgjord, kanske.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så minns jag många som tänkte ang Leo Dicaprio efter Titanic också, något jag tror de flesta släpps sedan dess så han nog är en av de bästa storskådisar vi har just nu! (Enligt mig, såklart)

Leonardo Dicaprio är en utomordentligt bra skådis. Har väldigt svårt att tro att Pattinson en skulle komma i närheten av hans skicklighet.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Löfbergs lila:

Sen var Twilight målgruppen, både för böckerna och filmerna, småtjejer. Alla de vuxna män som blev arga (och fortsätter vara d) på att vampyrer glittrar i en barn/ungdomsserie är mera "fel" än manus nånsin var!

Det har du också 100% rätt i.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Såg filmen igår, och den var så långt över förväntan att jag knappt vet hur jag ska reagera.
Fy fan i skåpet vilken bra film, den var 3 timmar lång, men det märktes inte.

Dom har verkligen fokuserat på att göra det till en psykologisk thriller, mer mörk och smutsig, och lite nedtryckande (på samma sätt som Joker). Batman är verkligen en detektiv i första hand i denna filmen, och Pattison gör rollen så otroligt jäkla bra. Alla som bara tänker på Twilight när dom hör hans namn borde göra sig själva en tjänst och glömma de filmerna, då han är en otroligt bra skådespelare.

Vill inte säga mer om filmen än GÅ OCH SE DEN. Det är mycket möjligt årets bästa rulle.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Såg filmen igår, och den var så långt över förväntan att jag knappt vet hur jag ska reagera.
Fy fan i skåpet vilken bra film, den var 3 timmar lång, men det märktes inte.

Dom har verkligen fokuserat på att göra det till en psykologisk thriller, mer mörk och smutsig, och lite nedtryckande (på samma sätt som Joker). Batman är verkligen en detektiv i första hand i denna filmen, och Pattison gör rollen så otroligt jäkla bra. Alla som bara tänker på Twilight när dom hör hans namn borde göra sig själva en tjänst och glömma de filmerna, då han är en otroligt bra skådespelare.

Vill inte säga mer om filmen än GÅ OCH SE DEN. Det är mycket möjligt årets bästa rulle.

Kul att höra. Jag har varit sugen på att sen den sen första trailern. Förhoppningsvis kan jag se den under veckan.


signatur

PSN: OAKTHYR

123
Skriv svar