Recension – Crusader Kings III

Robot
Recension – Crusader Kings III

Paradox visar var strategiskåpet ska stå!

#crusader-kings-iii


Medlem

Längtar tills imorgonkväll!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett Paradox-lir som släpps i polerat skick?! Det tror jag inte på förrän jag lagt labbarna på det själv!

Medlem

De senaste Paradox spelen har varit väldigt undermåliga. Blir till att avvakta och se. Håller mig till CK2 så länge.

Medlem

Tre mustiga strategirecensioner på samma dag! Det här lockar dock mest.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Ska köpas. Måste bara ordna så att jag har gott om tid först.

Skribent
Skrivet av Priapsi:

Tre mustiga strategirecensioner på samma dag! Det här lockar dock mest.

Jag hade förträngt Crusad3r Kings, när jag skrev min recension av Iron Harvest. Gör en tvärvändning och avinstallerar det till fördel för det här. SVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERIGE!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

@Johan Olander: Haha! Det här lär bli en tidstjuv av guds nåde, men nog lockar det rejält att spela Sverige på 800-talet. Men jag skulle ljuga om jag påstår att jag inte sneglat en hel del på Iron Harvest med


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent
Skrivet av Priapsi:

@Johan Olander: Haha! Det här lär bli en tidstjuv av guds nåde, men nog lockar det rejält att spela Sverige på 800-talet. Men jag skulle ljuga om jag påstår att jag inte sneglat en hel del på Iron Harvest med

Finns bara ett bot mot detta och det är aga! Samt invasion av Danmark.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nu blir det att autist-mysa in sig ordentligt i nya CK ) Ska bli så sjukt kul!

Medlem

Redan förbokat, ska bli gött att slå sig ned vid datorn imorrn.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ett Paradoxspel med bra tutorial? Det tror jag först när jag ser det. Stellaris var väl ok men kan ha varit en fluke.

Medlem

Microsofts gamepass är på en riktig segertur under dom senaste veckorna. Först Flight simulator som snittar 91 på opencritic, sen Wasteland 3 som snittar 86 och nu CK3 på 91. Gamepass kan vara den bästa dealen ngnsin, nu ska man bara ha tid att spela oxå


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Ser bra ut men det blir nog till att vänta ett par år så att resterande två tredjedelar av spelet har droppats ut genom DLC.

Medlem

@l0ranga:
Hur ställer sig 3an content-wise relativt till 2ans nuvarande skick?
Tvåan har en stor mängd DLCs, många som jag gissar på ej förekommer i trean, hur "färdigt" känns trean i jämförelse med den mängd content som tvåan har?

Skribent

@Gamer-Tompa: Håller helt med. Imperator: Rome kändes som ett tomt hölje vid release. Just därför kom CK3 som en positiv överraskning.

Skribent

@MrPeters: Jag tycker att de klarar balansen väl. Många saker som man hade misstänkt skulle hamna i expansioner finns med redan nu, som Vikinga-startdatum, möjligheten att spela som muslim och att man kan skapa en egen religion (eller utbrytarsekt, hur man nu ska se det). Självklart funderar man på saker som kan komma i framtida DLC, men det är inga självklara saker som de sparat på så att det sticker i ögonen.

Jaha, hejdå fritid...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Det ser riktigt fint ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så med andra ord hade total war aktigt stridande införts så hade spelet blivit det bästa medeltidsspelet någonsin?

Skribent
Medlem
Skrivet av l0ranga:

Kanske borde spelarna hinta och offra lite charlemagne's?

Medlem

Hur står sig detta emot Europa Universalis?

Har försökt att komma in in EUIV ett par ggr, men det har alltid känns som att "spela Excel"....

Skribent

@Landelusen: Det är helt klart en snarlik spelupplevelse, men möjligen kan Crusader Kings kännas lite mindre "excel-igt" av den enkla anledningen att det är människor med tillhörande ansikten som det mesta kretsar kring. Lagren av olika variabler och decimaler som påverkar varandra på mer eller mindre begripliga sätt kommer man dock inte undan.

Medlem

@l0ranga: Tack! Minns deras första spel (som jag känner till iaf) "Svea Rike", då var det ju lite EUIV blandat med HOMM - det var perfekt tyckte en annan. Kanske får bli ett köp om polarna hetsar framöver då

Medlem
Skrivet av sandwich88:

Kanske borde spelarna hinta och offra lite charlemagne's?

Känns dock som en spelomgång skulle ta runt 500 år med tanke på hur många strider det blir

Medlem

Tror spelet kostar lite mycket på Win Store

Medlem

@MrPeters: Microsoft vill bara underlätta ditt val


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Helvete, det började direkt.
Satte mig med ett par rostade mackor framför CK3 vid 18-tiden igår. Drog igång tutorial och efter att ha blivit lätt spöad av den klubbfotade kungen av Dublin så var klockan plötsligt 00.30. Jag hade inte ens hunnit äta upp den sista mackan...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tittade på klockan efter tutorialen en timme in för att sen titta på klockan igen 5 timmar senare. Fan.

12
Skriv svar