Blott två titlar har fått mer Kickstarter-pengar än "nya Suikoden"

Robot
Blott två titlar har fått mer Kickstarter-pengar än "nya Suikoden"

Eiyuden Chronicle bara slaget av Shenmue III och Bloodstained.

#eiyuden-chronicle-hundred-heroes, #suikoden


Medlem

Blir väl att kika på det här spelet när det släpps om 4-5 år eller så


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

men damn jag missa kickstarten. Hade förmig att den sluta idag lol Q_Q

Inaktiv

Underskatta inte hur mycket pengar som vi äldre är villiga att bara kasta på gamla spelserier för att återuppleva sin ungdom

Medlem

Eh, star citizen då?

Medlem
Skrivet av Moraxus:

Eh, star citizen då?

Dom drog in ca 2mil Dollar på kickstarter resten på sin egen sida!
Se här: https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Skribent

Det blir två spel och inte bara ett, eller 1,5 spel kanske är mer sanning. Det sista stretchgoalet var ett spel till som kommer släppas innan huvudspelet släpps.

"It’s with great excitement that we announce our plans to partner with Natsume-Atari to create an Town Creation RPG. Natsume is known for the Harvest Moon series. Natsume Atari has done some great pixel based games like Ninja Warriors and Wild Guns.

So what is THIS? We are still very, very early in the planning stages so there is a lot we cannot commit to. However, these are the current thoughts:

It will release before the main game, which will hopefully hold you over during the excruciatingly long 2 and a half year wait.
It will feature a variety of different “lifestyle” mini-games that will allow you to gather a wide variety of different materials to build up your town/farm/house.
The goal is to allow these materials to transfer over to Eiyuden Chronicle allowing you a head-start at crafting some of the different items/armor/etc in the game.
You will get to meet a few of the characters that appear in Eiyuden Chronicle and get to know them a bit earlier.
There may be some kind of battle mechanic, but we are still talking it over."

https://www.kickstarter.com/projects/rabbitandbearstudios/eiy...

Skribent
Skrivet av Busko:

men damn jag missa kickstarten. Hade förmig att den sluta idag lol Q_Q

Synd :/
Jag gjorde en tråd här på forumet sista dagen för att försöka påminna folk för jag vet att jag är en sådan som själv glömmer bort sådant här. Det försvinner i mediavimlet om man inte slänger in en pledge direkt.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Synd :/
Jag gjorde en tråd här på forumet sista dagen för att försöka påminna folk för jag vet att jag är en sådan som själv glömmer bort sådant här. Det försvinner i mediavimlet om man inte slänger in en pledge direkt.

Ställ larm till dig själv i mobiltelefonens kalender så glömmer du inte *protip*

Backade spelet när det var cirka 10 timmar kvar efter ovanstående påminnelse.

Medlem

Trevliga nyheter, Suikoden-serien är lätt min favorit när det gäller JRPG, kanske till och med min favoritspelserie överhuvudtaget!

Medlem

Hoppas vi får fler Shenmue-spel.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Dom drog in ca 2mil Dollar på kickstarter resten på sin egen sida!
Se här: https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen

Jo, fast å andra sidan så närmar de sig nu nära 3 miljarder i gräsrotsfinansiering av spelutveckling.

Samtidigt borde de både sitta på rekordet om den längsta crowdfundingen samt den största crowdfundingen någonsin för ett spel. Jag tror inte ens det finns något ickespel som haft lika stor crowdfunding, och den vägrar ju sakta ned utan tvärtom ökar tillströmningen av nya spelare som vill finansiera spelet i större takt ju längre det går.
Kickstartern som aldrig tog slut


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag är super hypad för detta spel och då är jag svårt hypad fan jag är inte ens hypad för Cyberpunk så. Men det jag finner lite roligt är att dom hade med Koji Igarashi i sin kickstarter video. Jag undrar tanke på Koji Igarashi har skapat egen spel studio så kanske han vill publicera spelet.

1
Skriv svar