Ubisoft ser ut att döpa om Gods & Monsters till Immortals: Fenyx Rising

Robot
Ubisoft ser ut att döpa om Gods & Monsters till Immortals: Fenyx Rising
Medlem

Gods & Monsters är generiskt på ett coolt sätt, Immortals: Fenyx Rising är det inte. Sedan undrar man om Rising i huvud taget behöver vara där. Det är ganska underförstått att en Fenix återuppstår, det är trots allt hela grejen.

Medlem

Gods & Monsters låter billigt, nya är betydligt bättre.

Medlem

Gods & Monsters må vara generiskt, ja, men testa säg:
-Skall hem och lira lite Immortals: Fenyx Rising.

Rätt krångligt namn som inte flyter på bra.

Medlem

Diggar inte något namn överhuvudtaget som har semicolon som Remnant: from the ashes

Medlem

Gods & Monsters låter väldigt mycket som ett generiskt copy & paste mobilspel, Immortals: Fenyx Rising låter inte mycket bättre men det särskiljer sig i alla fall från mängden.

Medlem

Godawful & Nonsense

Anothercrappyubisoftgame: Landfill Rising

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Diggar inte något namn överhuvudtaget som har semicolon som Remnant: from the ashes

Håller med. Semicolon-titlar suger och borde vara exklusivt till prequels och remakes. Original-titlar som denna borde bara heta

Immortals
Immortal quest
The unsung song of the unkillable immortal

Inaktiv

Gods and monsters var ändå ett helt ok namn.
Immortals får mig direkt att tänka på spelet Immortal unchained som var en riktig dålig redd soppa.

Medlem

Bara 'immortals' hade varit bättre.

FM-guru
F.d. Sisyr

Uselt namn, men jag kan tänka mig att det kanske finns något varumärke registrerat kring originalnamnet?

Inaktiv

Gods & Monsters låter betydligt bättre än det nya i mina öron. Gods & Monsters får mig att tänka på Black & White

Medlem

Why? Gud & Moster hade precis börjat sätta sig

Medlem

"Fenyx"?

Djesus Krajst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gillade aldrig titeln Gods and monsters men jag föredrar nog det framför det nya. Men svårt att veta innan jag vet mer om spelet egentligen.


signatur

Ultrazine

Medlem

Ubisoft, här kommer ett namnförslag;
The Legend of Fenyx: Breath of the Immoral
Finns i "Ultimate" Edition med lite bling bling för enbart €119 (Ubisoft: vi kommer inte höja priset på spel till nya konsolerna, för det har vi redan gjort)

Medlem

Felstavningen av Phoenix får mitt nackhår att resa sig. Nya namnet suger getpung.


signatur

I drank what?

Medlem

Är jag knäpp eller, vad pratar folk om semikolon, det är ju en sådan -> ; ni menar väl vanligt kolon, som är en -> :


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Felstavningen av Phoenix får mitt nackhår att resa sig. Nya namnet suger getpung.

Du som stavar deras Fenyx fel


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du som stavar deras Fenyx fel

Vi får se om det är en eldfågel eller inte.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vi får se om det är en eldfågel eller inte.

Det är namnet på huvudkaraktären, vilket står i artikeln.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Det är namnet på huvudkaraktären, vilket står i artikeln.

Det är uppenbart ett spel på Phoenix. Kanske hade föräldrar som tycker namn som tex vill deras barn ska heta Cecilia men vara ovanliga och döper till Sesilia. Detta känns likadant, alla förstår det handlar om fågeln Fenix (som det heter på svenska), men i deras fall på engelska blir Phoenix. Dessutom "rising" så reser sig fågel Fenix ur askan.

Därav min irritation.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är uppenbart ett spel på Phoenix. Kanske hade föräldrar som tycker namn som tex vill deras barn ska heta Cecilia men vara ovanliga och döper till Sesilia. Detta känns likadant, alla förstår det handlar om fågeln Fenix (som det heter på svenska), men i deras fall på engelska blir Phoenix. Dessutom "rising" så reser sig fågel Fenix ur askan.

Därav min irritation.

Må så väl vara, jag svarade bara på din fråga att det är vad huvudkaraktären heter i spelet och om en eldfågel dyker upp i spelet eller ej får vi väl se. Fenix fågeln härstammar ju trots allt från den antika greklands mytologi så det är ingen omöjlighet.

1
Skriv svar