Den sämsta bosstriden du upplevt?

Medlem

Skulle vilja säga Farcray (de flesta beronde på hur man definierar slutboss). Men då jag inte tycker denhar någoy slutboss säger jag Rage den var patetisk speciellt för att vara ID.

Medlem
Citat:

Jag förstår inte riktigt din logik, hur kan jag vara för dålig när jag spöar en boss på första försöket? Det är klart att det finns roliga första försöket-bossar, annars hade jag knappast spelat spel, men rent generellt brukar jag dra en suck när jag knappast behöver parera, memorera attack-patterns, använda potions eller något sånt.

Vilka bossar är det du har besegrat så enkelt där du knappt måste parera, memorera mm på hard?

Medlem

Som redan nämnts så är hela Deus Ex bossarna rent ut sagt skämmiga; mycket i det ligger i spelets natur att ge dig typ 30 skott om du stealth pacifierar alla ondningar i hela kvarteret; fullt utrustade soldater med typ 5 skott i magasinet...

Inaktiv

Kom på en till. Sista Valkyrian i nya God of war. Fy fan för den. Mest pga att heöa spelet var ganska enkelt i svårighetsgrad och stegrades löjligt mycket just där. Hade inte brytt mig om att göra rustningar och knappt hållit på med runor alls före jag började med Valkyrier. Men det är just attacken när hon griper tag i en som fick mig att hata just den bossen. Fick den till slut iallafall.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Kan vara dags att göra en uppdatering i den här tråden då den känns aktuell med flera spelsläpp senaste åren.

Får ge min röst till Diablo 4 och den tillspetsade versionen av Lilith, Echo of Lilith som man får försöka sig på när man lämpligen nått max level 100. En sämre implementerad, buggig och ofärdig slutboss har jag nog inte stött på under mina spelår som gamer under ett par decennier.

Känns som Activision Blizzard inte riktigt har speltestat denna boss, och framförallt inte på konsol. Denna slutboss i Diablo 4 är plågsam att försöka sig på med all lagg på konsol, bossens inkonsistens med sina attacker och animeringar, konstiga hit boxes m.m. Känns som Activision Blizzard har stressat sig igenom implementeringen och tummat på kvalitén/implementeringen. Nä, denna boss tar ett riktigt kalkonpris till sämsta implementerade/designade spelboss. En riktig jävla skitkalkon är vad Echo of Lilith är.

Har inte haft några problem med Diablo 3 och deras bossar även på hardcore och högre svårighetsgrader när spelet begav sig för tio år sedan. Att kunna spela offline var helt i sin ordning på den tiden men inte nu har Activision Blizzard fått för sig. Har nött ett par spel från From software, tagit platinum i några och även platinum i senaste God of War spelen på högsta svårighetsgrad men där var det ett nöje att försöka om och om igen med samtliga slutbossar, även samtliga Valkyrior.

Medlem

Som gammal WOW-spelare så finns det ju massor av riktigt usla bossar genom åren, Patchwerk i Naxx var väl okej i Vanilla men när vi sedan fick samma raid i början av WOTLK var den ju ett stort skämt mer eller mindre. Jag gillade Ulduar väldigt mycket men Flame Leviathan var ju ett skämt, inte ens på HM blev den fighten jobbig.

När det kommer till andra spel så minns jag att jag verkligen hatade fighten mot Trevelyan i Goldeneye: 007 Reloaded....Bulletsponge deluxe och hela fighten var som jag minns det oerhört kaotisk.

Även sista bossen i Bramble kan få ett hedersomnämnande här då hitboxen på min karaktär kändes oerhört svajig, ibland lyckades man hoppa undan för att sedan göra på precis samma sätt och åka dit på det. Jag är helt fine med svåra bossar, men när man gör rätt och ända blir straffad blir jag galen.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Sista draken i Skyrim. Inte ens den var scriptad eller på något sätt given mer kärlek än en random genererad drake.

Var skit hypad för den fighten, slutar med att man står bakom en klippa i en speciell vinkel där jag kunde kasta magi men draken inte attackera mig, stod och klickade musen i två minuter sen vad det över... (jag tycker i övrigt Skryim kan vara det mest överhypade spel någonsin)

Håller med om allt


signatur

Allätare

Skribent
Skrivet av Popski:

Det hela var kanske mitt eget fel. Jag spelade Kingdom Come: Deliverence och mötte banditen som spöat mig i början av spelet. Jag var dock kanske lite väl överlevlad och hade ett rejält bra svärd. Jag såg direkt att han inte satte på sig någon hjälm och fintade därför en stöt mot benen innan jag satta svärdet i plytet på honom. Han dog på en gång. Det var ett rejält antiklimax.

Har för mig jag backade och sköt honom med en pilbåge i skallen 🤣


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Liquid Ocelot i MGS4 var ett riktigt antiklimax. Actionspäckade filmsekvenser bara för att stå och gubbkramas uppe på ett tak. Antingen det eller valfri boss i Elden Ring.

Medlem

Bland de senaste är nog sista bossen i Remnant 2, jeeez
...spelet i övrigt va dock bra

Medlem

Jag skulle vilja nominera ALLA bossar som kräver att man måste kolla en mellansekvens innan striden börjar. Kanon första gången. Inte lika kul på 25e försöket..

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag skulle vilja nominera ALLA bossar som kräver att man måste kolla en mellansekvens innan striden börjar. Kanon första gången. Inte lika kul på 25e försöket..

Det där är du inte ensam om. Hur tänker egentligen en speldesigner här? Tror de vi tycker att det är kul att se om samma klipp om och om igen. jrpg's har en tendens att drälla av det där.

Medlem

För mig är det alla bossar, aldrig riktigt förstått grejen med att ha bossar i ett spel. Tycker alltid dom förstör ett flow i spelen och känns alltid så onaturliga.

Medlem

Vet inte ifall sämsta, men adam smasher cp2077 var lite av en antiklimax

Mist noble i sekiro var alldeles för svår


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hade ett rejält tjaft med min boss idag om att jag inte gör ett skit på jobbet. Tja det är väl det jag får betalt för liksom. Skulle inte kalla det sämsta bossfighten, men definitivt inte den bästa heller. Helt okey.

Medlem
Skrivet av Loading:

Sista striden i Wolfenstein new collosus var fan mig svårt på svåraste. Så pass att jag sänkte svårighetsgraden med ett snäpp och klarade striden då.

Instämmer, fick falla till föga och göra samma 😵
Det tar alltid emot men tillslut orkade jag inte längre.

Chefredaktör
Skrivet av perihelion74:

Jag skulle vilja nominera ALLA bossar som kräver att man måste kolla en mellansekvens innan striden börjar. Kanon första gången. Inte lika kul på 25e försöket..

THIS!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Bland de senaste är nog sista bossen i Remnant 2, jeeez
...spelet i övrigt va dock bra

Håller med Annihilation var hemsk,främst fas 2 när man hoppar mellan dimensionerna(dataglitchar) o allt blinkar rött i nån konstig TRON variant det höll på o driva mig till vansinne. I övrigt 5/5 spel för mig,synd bara att FZ inte kom med recension. Gillade man 1an så älskar man 2an

Medlem
Skrivet av Fzoul76:

Håller med Annihilation var hemsk,främst fas 2 när man hoppar mellan dimensionerna(dataglitchar) o allt blinkar rött i nån konstig TRON variant det höll på o driva mig till vansinne. I övrigt 5/5 spel för mig,synd bara att FZ inte kom med recension. Gillade man 1an så älskar man 2an

Körde aldrig första, tycker du det är värt att gå tillbaka o köra första eller är det 2an så pass förbättrat att första skulle kännas dåligt?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Körde aldrig första, tycker du det är värt att gå tillbaka o köra första eller är det 2an så pass förbättrat att första skulle kännas dåligt?

Stort fan av bägge så absolut tycker jag du ska köra igenom första. Ett tag sen jag själv nötte första ,men är nog ett ändå ett bra spel trots att 2an förbättrat det mesta,främst själva smidigheten i kontrollen och även med olika skills/archetypes. Bara för lorens skull så är 1an lätt värd

Medlem
Skrivet av Gaara:

Körde aldrig första, tycker du det är värt att gå tillbaka o köra första eller är det 2an så pass förbättrat att första skulle kännas dåligt?

Personligen gillade jag det första mer än det andra, tog mig aldrig ens igenom uppföljaren.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har för mig jag backade och sköt honom med en pilbåge i skallen 🤣

Jag undrade först vad fan du svarade på eftersom jag inte mindes det jag skrivit. Såg sedan att du hade grävt fram ett tre år gammalt inlägg. 😃

Medlem

Kom att tänka på Raging Raven från MGS4.
Bland det sämsta skiten jag varit med om... utdragen och fruktansvärd. Även den sista var rentav vidrigt dålig.
Men så var ju spelet i övrigt inte mycket att hurra över heller... riktigt nedköp från MGS3.

Skribent
Skrivet av Popski:

Jag undrade först vad fan du svarade på eftersom jag inte mindes det jag skrivit. Såg sedan att du hade grävt fram ett tre år gammalt inlägg. 😃

hahaha jag tänkte tråden var ny! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Alla bossar i Dark Souls spelen, dvs. varje fiende som dyker upp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alla Allan Wake 2 bossar, no pun intended..i ett sådant spel vill man inte ha bosstrider som är svåra som fan på lättaste nivån. Inte därför man spelar ett sådant spel. Låt oss som vill, vi som bara vill uppleva storyn, bara hoppa över dem. Skulle absolut inte gjort det till ett sämre spel. Tvärtom för många.


signatur

7900XTX
7800X3D

123
Skriv svar