End of Dragons är den nya Guild Wars 2-expansionen

Medlem
Skrivet av Loxus:

Ja, det har dom lyckats med. Animationerna 👌

Fast så är det ju verkligen inte? Masteries o.d...

Tycker det är ganska stora zoner jag. Låter på dig som att det är pytteområden?

Tillräckligt små för att irritera mig, tyvärr. För mig är en öppen värld fruktansvärt viktigt - så en loading screen mellan varje zon förstör det för mig.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Yeah right, kan inte ens spela hybrid ret / holy paladin osv längre. Allt små pyssel har tagit borts för att det ska gå smidigare. Du har väl typ bara en rustning för alla specar osv. Det kallar jag dumma ner. Men men, vi har nog olika uppfattningar om spelet

Det där är ett bra exempel på en lögn som folk ibland drar upp. Nu för tiden konvergerar alla klasser till en specifik build just för att efter att man gjort tusentals simulationer och andra beräkningar funnit att den är bäst.
Förr i tiden var alla som spelade sjukt dåliga jämfört med vad man är idag. Titta bara på hur det är på WoW classic, att spela som en Ret pala i PvE ses ner på just för att alla vet att ret palas är fruktansvärt dåliga.

Det som du kallar "möjligheten för hybrid specs" är en illusion för den mediokra spelaren.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Kan inflika att man just nu kan köpa Guild Wars 2: Path of Fire för halva priset, som dessutom inkluderar föregående expansionen Heart of Thorns. Med andra ord kan du köpa det kompletta spelet för ynka 150:-.

https://buy.guildwars2.com/store/gw2/en_IE/html/pbPage.pathof...
(Använd ANNIVERSARY50 som kod för 50% avdrag)

Tack, blev ett köp för att komma tillbaks till spelet!

Medlem

Har någon en bra guide för en GW2 noob/wow spelare som vill testa något nytt?
Jag spelade under release och kom till runt level 25 kanske. Loggade in för några månader sen och blev överväldigad av att inte förstå någonting.
Fick hur många level boost som helst i min mail, ska jag använda dom? Hittar ingen "huvudstad" där jag kan köpa/sälja mina grejer, eller några vendors i någon by jag stött på heller, kan jag gå vart som helst eftersom allt scalar till min level?
Som sagt jag fattar ingenting så har någon en bra guide för en nybörjare så tar jag gärna emot det

Medlem
Skrivet av Striva:

Det där är ett bra exempel på en lögn som folk ibland drar upp. Nu för tiden konvergerar alla klasser till en specifik build just för att efter att man gjort tusentals simulationer och andra beräkningar funnit att den är bäst.
Förr i tiden var alla som spelade sjukt dåliga jämfört med vad man är idag. Titta bara på hur det är på WoW classic, att spela som en Ret pala i PvE ses ner på just för att alla vet att ret palas är fruktansvärt dåliga.

Det som du kallar "möjligheten för hybrid specs" är en illusion för den mediokra spelaren.

Jo visst, hört det där argumentet tidigare. Men då kan man ju lika gärna bara ha en klass, inga levels, samma skills, för det är alltid något som är bäst, så ingen idé att ha några alternativ. Men men, jag tror inte vi kommer längre i detta tjafset, så vi lägger ner det och konstaterar att vi tycker olika. Njut av spelet med det ser ut som du tycker att det ska se ut, imorgon kan det vara ett annat spel.

Medlem
Skrivet av Instant:

kan jag gå vart som helst eftersom allt scalar till min level?

Snarare tvärt om att din level skalas till området Du kan inte gå överallt eftersom vissa områden är högre än din level.

Medlem

Efter några frusterande timmar är jag besviken på hur uselt spelet flyter fortfarande, även fast det är så fult. Men ska ge det en chans.

Jag har 3.2k timmars playtime på kontot och gillade det skarpt för 6 år sedan, hade förväntat mig mindre optimerings-diarré när min nuvarande dator är skynet jämfört med vad jag lirade på då.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Efter några frusterande timmar är jag besviken på hur uselt spelet flyter fortfarande, även fast det är så fult. Men ska ge det en chans.

Jag har 3.2k timmars playtime på kontot och gillade det skarpt för 6 år sedan, hade förväntat mig mindre optimerings-diarré när min nuvarande dator är skynet jämfört med vad jag lirade på då.

Uselt? Flöt på hur bra som helst senast jag spelade. Beror väl iofs på vad man jämför med Nu är det iofs ett antal månader sen jag spelade senast.
Du kan ju testa DX912pxy om du vill

Medlem

@Jiminy: Hur skulle det vara om ni startade en egen tråd, där ni kan prata om WoW's förträfflighet eller dekadens? Den här handlar om nya expansionen i GW2


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

@Jiminy: Hur skulle det vara om ni startade en egen tråd, där ni kan prata om WoW's förträfflighet eller dekadens? Den här handlar om nya expansionen i GW2

Jag nämnde wow i mitt inlägg där jag diskuterade mmo överlag med GW2 i fokus.

Säg till alla som var tvungna att rätta mig istället.
Jag bara svarade på deras svar som specifikt diskuterade wow.

Så det så

Medlem
Skrivet av Loxus:

Uselt? Flöt på hur bra som helst senast jag spelade. Beror väl iofs på vad man jämför med Nu är det iofs ett antal månader sen jag spelade senast.
Du kan ju testa DX912pxy om du vill

Provade DX912pxy, trot kanske det blev en liiiten förbättring.
Även om jag är besviken på prestandan har jag haft rätt kul idag, gillar stridssystemet och har en massa story att komma ikapp.
Instanserna flyter väl helt okej, alltid nåt.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Jag nämnde wow i mitt inlägg där jag diskuterade mmo överlag med GW2 i fokus.

Säg till alla som var tvungna att rätta mig istället.
Jag bara svarade på deras svar som specifikt diskuterade wow.

Så det så

"Som med alla andra MMO som kom efter WoW så fick de mig enbart att längta tillbaka till WoW med sina dåliga kopior av Blizzards överlägsna mmo.

Väntar fortfarande på ett bättre mmo. Finns inte."

Bra fokus på GW2 där, du nämner inte ens spelet. Så det så

Ha en bra kväll


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

"Som med alla andra MMO som kom efter WoW så fick de mig enbart att längta tillbaka till WoW med sina dåliga kopior av Blizzards överlägsna mmo.

Väntar fortfarande på ett bättre mmo. Finns inte."

Bra fokus på GW2 där, du nämner inte ens spelet. Så det så

Ha en bra kväll

Jag citerade ett GW2-inlägg i en gw2-tråd och snackade om mmo generellt och nämnde wow. Sen blev jag ifrågasatt av massa folk som jag sedan svarade. Varför ber du inte dem att skapa ny tråd?

Och om du nu inte vill ha massa onödiga inlägg undrar jag varför du startar en ny offtopic-diskussion med mig?

Märkligt!

Geeks Gaming
Skrivet av xorpen:

Provade DX912pxy, trot kanske det blev en liiiten förbättring.
Även om jag är besviken på prestandan har jag haft rätt kul idag, gillar stridssystemet och har en massa story att komma ikapp.
Instanserna flyter väl helt okej, alltid nåt.

Problemet med DX912pxy är att man kan inte köra något annat plugin/overlay. Så då valde jag hellre att ha sämre fps. Svårt att undvika i större mmo. Men ja man tycker dom hade kunnat optimiserat spelet bättre vid dehär laget.

Moderator | Testpilot

Nu har jag fått rensa en del inlägg. Håll er till ämnet och skippa alla tråkiga kommentarer riktad till en annan medlem, tack.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Tack, blev ett köp för att komma tillbaks till spelet!

Samma här, nobrainer för 150:- . Har kul nu när jag är tillbaka, även om jag har absolut 0 koll just nu. Mest en massa inventory management

Medlem

Inser också nu att jag kommer antagligen ge upp om jag fortsätter detta ensam, alla andra jag känner spelar wow / wow classic (yuck).

Söker ett gille som orkar med en frågvis man i sina bästa år (39!).

12
Skriv svar