Snart kommer The Outer Worlds första dlc

Robot
Snart kommer The Outer Worlds första dlc

Kolla in en 10 minuter lång gameplay-genomgång av Peril on Gorgon.

#dlc, #the-outer-worlds


Medlem

Varför kommer det aldrig till Steam? Det har varit tyst länge nu.

Medlem

@I am Grööt: Jag har en teori om att Steam användarna skulle sätta rätt dåliga betyg på det.

Jag spelade precis igenom det med Xbox Game Pass for PC. Spelet är ganska kort så om man har mycket tid att spela så kan man klara av det under första gratismånaden.

Spelet i sig är väl lite sisådär. Jag störde mig på att alla NPCer var så tråkiga. Världen kändes inte levande när alla bara stod på sin plats.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Spelet i sig är väl lite sisådär. Jag störde mig på att alla NPCer var så tråkiga. Världen kändes inte levande när alla bara stod på sin plats.

^This. Stör mig på när utvecklare gör så alla NPCer har en jäkla massa långa dialoger, enbart för att ha massa långa dialoger. Även om det inte stämmer in på den NPCn eller egentligen tillför något alls. Men att bara slänga ihop lite halvtarvlig text som en NPC säger är billigt.

Medlem

Skulle expansionen släppas via Game Pass? Vill minnas att det visades upp i en show där ”allt här kommer till Game Pass” men att det inte stått nånstans efter det?

Medlem

@Fluffo: Flesta av spelen som har släppts på Steam drygt ett halvår till ett år efter har, förvånansvärt, inte blivit allt för påverkade av review bombing. Tre av dem är Hades, Metro Exodus och Borderlands 3, alla har minst Very Positive varav Hades ligger på imponerande 98% overall.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Skulle expansionen släppas via Game Pass? Vill minnas att det visades upp i en show där ”allt här kommer till Game Pass” men att det inte stått nånstans efter det?

Det skall den göra, det var det som sas under Xbox showcase i Juli iaf.

Medlem

Jag var rätt hype på spelet till en början och tyckte att första timmarna var bra. Efter det så tröttnade jag rätt snabbt och ville mest spela färdigt main storyn. Spelet känns rätt så omodernt och begränsat med sina ganska små instansierade världar. Tråkiga vapen och livlösa NPCer.

3/5 och jag är tyvärr inte det minsta sugen på ett DLC.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

@I am Grööt: Jag har en teori om att Steam användarna skulle sätta rätt dåliga betyg på det.

Jag spelade precis igenom det med Xbox Game Pass for PC. Spelet är ganska kort så om man har mycket tid att spela så kan man klara av det under första gratismånaden.

Spelet i sig är väl lite sisådär. Jag störde mig på att alla NPCer var så tråkiga. Världen kändes inte levande när alla bara stod på sin plats.

Verkligen! Körde några timmar men sen stängde jag av eftersom det kändes så otroligt livlöst.

Medlem

Gillade verkligen det här spelet, så jag ser fram emot att spela DLCs.

Skrivet av I am Grööt:

Varför kommer det aldrig till Steam? Det har varit tyst länge nu.

Det släpptes 25 oktober på Epic Store förra året, så det kommer väl till Steam 25 oktober i år.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

@Fluffo: Flesta av spelen som har släppts på Steam drygt ett halvår till ett år efter har, förvånansvärt, inte blivit allt för påverkade av review bombing. Tre av dem är Hades, Metro Exodus och Borderlands 3, alla har minst Very Positive varav Hades ligger på imponerande 98% overall.

I'll be damned! Min teori verkar inte stämma!

Skrivet av Kazutoyo:

Gillade verkligen det här spelet, så jag ser fram emot att spela DLCs.

Det släpptes 25 oktober på Epic Store förra året, så det kommer väl till Steam 25 oktober i år.

Denna teori verkar stämma bättre

Medlem
Skrivet av Fluffo:

@I am Grööt: Jag har en teori om att Steam användarna skulle sätta rätt dåliga betyg på det.

Jag spelade precis igenom det med Xbox Game Pass for PC. Spelet är ganska kort så om man har mycket tid att spela så kan man klara av det under första gratismånaden.

Spelet i sig är väl lite sisådär. Jag störde mig på att alla NPCer var så tråkiga. Världen kändes inte levande när alla bara stod på sin plats.

Ja fast jag antar ändå att det finns någon tilltro på sin produkt hos utvecklaren. Visst skulle spelet få en del negativa recensioner men jag tyckte ändå det var helt okej när jag lirade det via Xbox Gamepass. Hoppas DLC:et dyker upp där också.

Gen
Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Varför kommer det aldrig till Steam? Det har varit tyst länge nu.

https://store.steampowered.com/app/578650/The_Outer_Worlds/

Står dock bara 2020 men sen står det "The Outer Worlds will be available on Steam one year after launch on other exclusive digital PC platforms." så det borde betyda 25e Okt som tidigare nämnts.

Medlem
Skrivet av Gen:

https://store.steampowered.com/app/578650/The_Outer_Worlds/

Står dock bara 2020 men sen står det "The Outer Worlds will be available on Steam one year after launch on other exclusive digital PC platforms." så det borde betyda 25e Okt som tidigare nämnts.

Okej där ser man. Bättre sent än aldrig då. Hoppas det här exklusivitetstramset tar slut snart. Det räcker med att vi har konsolerna och där finns det så klart fog för det. Men på PC? Nej!

Medlem

Jag älskade spelet och väntar ivrigt på DLC

Medlem

Gillade spelet även om det inte var det bästa jag spelat,väntar på ett kul DLC som jag
hoppas kommer roa mig.
Förväntningarna är inte skyhöga men jag gillade första delen såpass att jag spelade om det 2 ggr för att se lite alternativ i storyn.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Tyckte spelet var ok. Det känns ju mer som ett Fallout spel fast det har verkligen inte samma frihet eller replay value. Tyckte även det var för kort. Fortfarande ett kul spel men hade nästan glömt bort det. Man lär väl säkert plocka upp DLCt förr eller senare.

Medlem

Vet inte om jag gjorde bort mig när jag köpte det här till ps4, men dem dumma laddningsskärmarna som var aplånga vid varje fast-travel och den konstiga känslan i striderna gjorde att jag bara inte kunde komma in i det, trist, såg verkligen fram emot det. Många verkar verkligen hylla detta.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Det skall den göra, det var det som sas under Xbox showcase i Juli iaf.

Tydligen får man ”bara” 10% rabatt på DLC’n om man har Game Pass. Men ändå helt klart värt kulorna om man, som jag, hade förbaskat kul med grundspelet!

https://wccftech.com/the-outer-worlds-peril-on-gorgon-dlc-ann...

1
Skriv svar