Få en första gameplay-titt på Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Medlem
Skrivet av Nercis:

Ja och jag tycker det ser ganska bra ut om man jämför det med originalet. Dock smutsar youtubes codec ner allt så det är inte helt lätt att döma hur det egentligen ser ut. Och de har inte bara ändrat några siffror hit och dit.
Om du skulle spela originalet med 4k så skulle det se bedrövligt ut eller så skull det inte fungera överhuvudtaget.
Men om grafiken är det viktigaste för dej så är det din egen förlust. Du kan inte veta hur ett spel är bara genom att granska hur det ser ut visuellt.

Ja, jag har spelat alla halo spel fram till Halo anniversary, master chef collection eller vad det heter? Dock är jag inget större fan av futuristiska shooters. Och ja, det är visuell skillnad men det var inte poängen.
En remaster är att uppdaterar spelet så det fungera på nyare hårdvara och OS, Ge stöd till högre upplösning och skala upp texturer och göra andra förbättringar som ljud, prestanda och fixa buggar. Vilket de förhoppningsvis har gjort med Amalur, mer än så behöver man inte göra med en remaster. I Amalur remastern har de lagt till en helt ny expansion och gjort flera gamleplay ändringar, så tekniskt sett har de gjort mer med innehållet i Amalur remastern än vad de gjorde med Halo 2 anniversary. Än så länge ser och låter det som en ren och skär remaster.

Du kallar det för betald patchning som borde vara gratis. Det skulle inte gå för att det funkar inte så. EA äger fortfarande rättigheterna till att sälja originalet. 38 Studios gick i konkurs för att de inte kunde betala tillbaka sitt lån från staten Rhode Island och Amalurs ip togs då av staten, sen köpte THQ ip't från Rhode Island för att de planerar att göra en uppföljare. Folk har trånat efter en remaster rätt länge och det är tack vare EA att THQ får göra en remaster. Och det innebär inte att grafiken ska se ut som om det var från 2020, då hade det varit en remake och inte en remaster.

Sant, svårt att avgöra från en Youtube-video, men jag hade hoppats på större synligt märkbara ändringar.

Vi verkar helt enkelt ha olika förväntningar från en remaster. Jag kanske är mer ytlig som framförallt ser det som att man snyggar till grafik/ljud.

Jag får helt enkelt läsa recensionerna sen och se om det är värt ett köp.

Medlem

Det här spelet hade jag så stora förhoppningar på, det hade sådan cool backstory skriven av mister Drizzt himself. Detta skulle ju bara vara första spelet som sedan skulle följas av en hel drös annat i samma universum. Men det föll pladask Spelet var väl ok, men hela historien blev en besvikelse


signatur

K9
:.:

12
Skriv svar