Monsterjakt! En gameplay-titt på Pokémon Go-lika mobilspelet The Witcher

Robot
Monsterjakt! En gameplay-titt på Pokémon Go-lika mobilspelet The Witcher
Medlem

ptja varför inte. Lirar fortfarande Pokémon Go titt som tätt så detta skall iallafall kikas in

Medlem

Tror att min första tanke när jag såg något från Pokémon Go var något i stil med "men seriöst?". Det här SER ju iallafall bra ut, men jösses så skeptisk jag är...om inte annat för det mobila batteriet.

Medlem

Är det inte lite malplacerad release för ett "utomhus spel" på hösten?
Visst, det är inte höst överallt på jorden men för den större delen av marknaden borde det väl vara det 🤔

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Är det inte lite malplacerad release för ett "utomhus spel" på hösten?
Visst, det är inte höst överallt på jorden men för den större delen av marknaden borde det väl vara det 🤔

Monster passar inte bra in i blommiga trädgårdar och gröna skogar

Medlem

Tycker sånt här är värdelöst utan ar glasögon.
Alla i pokemon go stänger av ar funktionen

När ar glasögon kommer så blir sånna här spel riktigt häftigt

Inaktiv

Hmm varför inte. Är inte initialt övertaggad men kul med Witcher och något som kan göra promenader lite mer stimulerande.

Medlem

felet med dessa AR spel pokemon go osv är att dom drar så satans på batteriet, även moderna lurar 2 timmars spel o man är redan nere på låga nivåer... snart blir det kyla i landet ett halvår framöver... usch

Medlem

Hellre att de drar in sina MTX på mobilspel än att de förstör sina riktiga spel.

Förstår dock att det är surt som seriös spelutvecklare att stå bredvid och se på när helt menlösa mobilspel drar in miljarder på MTX bara för att de riktar sig till barn och personer utan impulskontroll. Förhoppningsvis blir det bra ett cashflow från detta som kan omsättas i fler riktiga titlar i Witcher IP:t.

Medlem

Nja..

Någon spelstudio skulle göra ett riktigt skräckspel där du var ute i skogen och jagade spöken/monster.
Appen skulle inte gå att starta före kl. 22:00 och alla monster skulle vara på enskilda platser, utanför bebyggelse.

Där snackar vi..


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

felet med dessa AR spel pokemon go osv är att dom drar så satans på batteriet, även moderna lurar 2 timmars spel o man är redan nere på låga nivåer... snart blir det kyla i landet ett halvår framöver... usch

Finns väl inga seriösa pokemon go spelare som inte har med sig en powerbank när de är ute på jakt. Powerbanks försäljningen ökade väl med 10000% när pokemon släpptes. Ser inget problem med det. Mina barn får alltid med sig en powerbank när dom ska ut o leta, tösen på 6år har den i en liten väska dessutom.

Medlem

Spelet såg ut att bestå av två saker spelaren kunde göra; Blocka, å stabba. Såatte, blocka när du blir attackerad, stabba när du inte blir attackerad. Får du lite liv så betala irl cash för att köpa livflaskor, som så klart kommer droppas men sällsynt.

Kan de inte göra ett spelmekaniskt _bra_ och intressant mobilspel av den här typen? Snarare än snabba cash grabs utan någon tillstymmelse av att vara avancerat?

1
Skriv svar