Ubisoft hävdar att PS5 inte är bakåtkompatibel med PS1, PS2, PS3

Medlem

Spelar ingen roll, har alla konsollerna


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Jag har ändå kvar både min PS1 och min PS2 så jag gråter inte nämnvärt. Viktigast att den iaf är PS4-kompatibel.

Medlem

Sällan det viktigaste, men idag borde möjligheten finnas för de som vill. Det är speciellt irriterande när man i princip "tvingas" köpa samma spel man redan har och vill spela fast i nex gen ifall man inte vill ha 2 konsoler framme. Super Mario Kart 8 "Delux", jag håller ögonen på dig!

Inaktiv

Jag är mer sugen på äldre spel än nyare då dessa inte har något som lockar mig, trots att andra ibland försöker visa vad som är bra och lockande med nyare titlar enligt de.
Så om jag ska köpa en nyare konsol så är bakåtkompatibilitet en väldigt viktig faktor.

Medlem
Skrivet av Ender:

Sällan det viktigaste, men idag borde möjligheten finnas för de som vill. Det är speciellt irriterande när man i princip "tvingas" köpa samma spel man redan har och vill spela fast i nex gen ifall man inte vill ha 2 konsoler framme. Super Mario Kart 8 "Delux", jag håller ögonen på dig!

*host host*själv äger man Dark Souls till 3 olika konsoler + PC*host host*

😏🙃

Medlem

Kan dom inte bara göra som microsoft har gjort med sina 2 senaste konsoler, dvs lura konsolen att tro att den är en ps3, ps2 eller ps1a beroende på spelet man vill starta.

Medlem

Bakåtkompatibilitet med PS4 är det enda viktiga för mig. Och det ska den ha, så allt är 👍🏽👍🏽

NuZ
Testpilot

Om detta nu blir fallet så måste de ha de flesta äldre titlar permanent på PS now som MS har på Game pass att deras egna titlar alltid är kvar. Som t.ex Parasite Eve 1&2, R&C osv osv. Sedan att de får till en bättre kvalitet på strömningen. 720p och fruktansvärd delay är inte acceptabelt som det är nu. Jag sa upp min prem. För det var inte alls det jag hoppades på.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Om inte 95-100% av allt jag köpt på playstation store till ps4, vilket även inkluderar ps1 spel och så, inte fungerar på ps5.. Ja då bli det ju givetvis ingen ps5.

Ps4 ska ej stå bredvid för att kunna spela mina köpta spel, jag har inte min sämre pc närvarande bredvid när jag köpt en ny pc.

Medlem

Ok, med andra ord så är PSS i samma utförande som nästintill varenda konsol som kommit.
Sony kan använda sig av ps now om de vill istället o släppa spelen den vägen från tidigare konsoler så är det problemet löst.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av SunShine:

Ok, med andra ord så är PSS i samma utförande som nästintill varenda konsol som kommit.
Sony kan använda sig av ps now om de vill istället o släppa spelen den vägen från tidigare konsoler så är det problemet löst.

Fast PS2:an kunde väl spela PS1 spel och den första dyra versionen av PS3:an kunde man spela både PS1 och PS2-spel. Microsoft med sin Xbox har lättare att vara bakåtkompatibel pga att man har någorlunda liknande arkitektur genom alla sina konsoler väl medans Sony med sina Playstation's har varit all over the places

Medlem
Skrivet av Gregerory:

@Mirage PS4an verkar ju lugn. Det är 1/2/3 som inte verkar stödjas.

Ja, jag hoppas!


signatur

I drank what?

Medlem

Gillar idén med bakåtkompabilitet mer än jag faktiskt använder den. Köpte ett Xbox One S för att köra igenom lite gamla 360 pärlor men testade Gears of War en gång och insåg hur fult det var och gick tillbaks till PS4an.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Medlem

Ubisoft är några som vet.

Medlem

Tryckte fel. Tryckte på Nja, men menar Nej. Helt oviktig funktion för mig. Bakåtkompatibilitet har väl funnits i tjugo år nu. Jag har använt funktionen en gång på dessa tjugo år.

Medlem

Visst hade det varit trevligt om man hade kunnat spela alla gamla spel man har liggandes till de äldre konsolerna. Dock är det något jag med all säkerhet skulle utnyttja väldigt lite. Kommer ihåg att jag körde igenom Castlevania - Symphony of the night på min gamla PS2:a och jag testade ett PS2:spel när jag köpte PS3:an för att se om det funkade men använde sedan aldrig den bakåtkompatibiliteten. Stora skillnaden med PS5:an blir väl att man inte behöver ha Ps4:an också inkopplad under en övergångsperiod.


signatur

PSN: Swede_78

12
Skriv svar