Ny Cyberpunk 2077-trailer ska sälja in Nvidias nya grafikkort

Robot
Ny Cyberpunk 2077-trailer ska sälja in Nvidias nya grafikkort
Medlem

Har aldrigt tyckt cyberpunk sett imponerade ut grafiskt och inte denna trailer heller direkt.
Ur artistik / konstnärlig synpunkt så är det långt efter ex god of war, Death stranding, RDR2 last of us 2 exempelvis. Sen kan dom lägga till hur mycket krimskrams som helst men det handlar mest om hur skickliga animatörer/grafikdesigners det är.
Därför är dessa spel på gamla ps4 fortf helt överlägsna de flesta PC spel. Några finns nu på pc men är utvecklade för ps4

Medlem

Håller med grafisk imponerande har jag aldrig heller tyckt det var. Det ser bra ut men inget wow bra.

Pc spel som imponerade mig grafiskt är t ex control och senaste tomb raider

Medlem
Skrivet av Kiario:

Har aldrigt tyckt cyberpunk sett imponerade ut grafiskt och inte denna trailer heller direkt.
Ur artistik / konstnärlig synpunkt så är det långt efter ex god of war, Death stranding, RDR2 last of us 2 exempelvis. Sen kan dom lägga till hur mycket krimskrams som helst men det handlar mest om hur skickliga animatörer/grafikdesigners det är.
Därför är dessa spel på gamla ps4 fortf helt överlägsna de flesta PC spel. Några finns nu på pc men är utvecklade för ps4

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA LOL osv var det ända jag kunde komma på att svara

Medlem
Skrivet av Kiario:

Har aldrigt tyckt cyberpunk sett imponerade ut grafiskt och inte denna trailer heller direkt.
Ur artistik / konstnärlig synpunkt så är det långt efter ex god of war, Death stranding, RDR2 last of us 2 exempelvis. Sen kan dom lägga till hur mycket krimskrams som helst men det handlar mest om hur skickliga animatörer/grafikdesigners det är.
Därför är dessa spel på gamla ps4 fortf helt överlägsna de flesta PC spel. Några finns nu på pc men är utvecklade för ps4

RDR2 är ju ripoff av alla gamla västernfilmer, death Stranding har en egen stil men har väldigt mycket återanvändning av assets och last of Us är i princip vår värld men övervuxen med växter. God of War tycker jag har en egen stil och jag gillar den.
Jag är själv inte jättesugen på Cyberpunk men är oerhört imponerad över deras världsbygge. Vad jag har sett finns det olika områden med helt olika stil och en stor spelvärld på det vilket jag tycker är imponerande.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Kiario:

Har aldrigt tyckt cyberpunk sett imponerade ut grafiskt och inte denna trailer heller direkt.
Ur artistik / konstnärlig synpunkt så är det långt efter ex god of war, Death stranding, RDR2 last of us 2 exempelvis. Sen kan dom lägga till hur mycket krimskrams som helst men det handlar mest om hur skickliga animatörer/grafikdesigners det är.
Därför är dessa spel på gamla ps4 fortf helt överlägsna de flesta PC spel. Några finns nu på pc men är utvecklade för ps4

Men jag kan hålla med dig om att spel som Last of us 2, God of War, Horizon var otroligt välgjorda och detaljrika för att dessutom spelas ur ett ps4.

RDR2 ligger nog som mitt favorit open world och var också sjukt imponerande, rent tekniskt, vad det kunde klämma ur konsoler.

Men sen spelar jag ett RTX spel som Control, Tomb Raider eller Metro Exodus eller även nyaste CoD och sitter med gapande mun inför skärmen.

Just RTX reflektioner o ljussättning gör möjligen liten skillnad i det otränade ögat, men när du väl spelar i en RTX värld så lever du dig in så pass mer.

Och sen äkta 4k gameplay förstås.

Medlem

CP2077 verkar ha en levande sprudlande värld utan dess like hittills inom gaming. Det återstår att se om så är fallet men åtminstone från det som visats är det långt före något som gjorts tidigare. Kollar man efter specifika detaljer i grafiken så finns det bättre exempel, även om CP2077 verkar hålla oerhört hög standard även där.

Att det finns bra spel utvecklade för PS4 säger nog ingen emot, men de är inte bättre just för att de utvecklats för underlägsen hårdvara.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Känns lite svårt att jämföra släppta spel med ett man bara sett videoklipp av pre-release versioner ^^

Medlem
Skrivet av Kiario:

Har aldrigt tyckt cyberpunk sett imponerade ut grafiskt och inte denna trailer heller direkt.
Ur artistik / konstnärlig synpunkt så är det långt efter ex god of war, Death stranding, RDR2 last of us 2 exempelvis. Sen kan dom lägga till hur mycket krimskrams som helst men det handlar mest om hur skickliga animatörer/grafikdesigners det är.
Därför är dessa spel på gamla ps4 fortf helt överlägsna de flesta PC spel. Några finns nu på pc men är utvecklade för ps4

Har alltid tyckt de flesta av dessa konsol AAA-lir känns och ser klumpiga, sega och styltiga ut i själva gameplayet. Finns några få undantag som God of War i 60fps läge, men annars är jag inte alls imponerand när folk väl lirar dessa ~30fps soffpotatislir. All fanzy grafik och animationer spelar ingen roll om det ändå spelas fult.

Sen är oftast själva stilen så generisk och fantasilös numera. Alla dessa tredjeperson action-adventure-lir smälter samman till en generisk smörja, där GoW nu mer börjar likna titlar som Assassins Creed och Witcher.

Jag tycker spel primärt bör vara snygga i rörelse, mekanik och gameplay. Där grafiken är en krydda och inte ett ständigt hinder för din upplevelse. Ex FEAR...

Trots fula trista kontorsmiljöer, är det vackert när det väl spelas.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Håller med grafisk imponerande har jag aldrig heller tyckt det var. Det ser bra ut men inget wow bra.

Pc spel som imponerade mig grafiskt är t ex control och senaste tomb raider

Håller fullständigt med. Snyggt men inget man tappar hakan över. Inte nämnvärt snyggare än Witcher 3 t.ex.

Medlem

Cyberpunk tilltalar mig extremt mycket, för musiken, miljön och allt som hör till. Skulle hellre köra det på en monsterburk med ett 3090, men inväntar PS5-versionen innan jag uppgraderar datorn, finns en chans att de optimerat tillräckligt bra.

Art/design och spelmiljöer spelar större roll än maskinen det körs på. SotC var ett bra exempel på det. Tlou med. Sen GoW och Horizon som alla gjorde sig riktigt bra i TV-soffan.

Sony är ett måste för gamers som uppskattar bra spel. Men ett 3080/3090 lockar såklart med för att kompletera utbudet.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Håller med grafisk imponerande har jag aldrig heller tyckt det var. Det ser bra ut men inget wow bra.

Pc spel som imponerade mig grafiskt är t ex control och senaste tomb raider

Japp, där är två spel som ser ut att ha samma klass som sony spelen.
Nu ska jag givetvis köpa cyberpunk, hoppas dom får till gameplayet med bilkörande och till fots.
Ser ut som ett jätteintressant spel.
Dock tror har jag svårt att se något spel slå upplevelsen man fick av Death stranding
Jag kollar ofta på detaljer i spel som fotavtryck, interaktivitet med vatten osv. Men spelar även mycket spel som är indieutvecklade ex hellpoint som är kul.
Har nu upptäckt The Surge som jag tycker är fantastiskt bra mekanik it.

Dock är jag lite dum eftersom jag spelar nästan alla spel i Hardcore dvs om man blir besegrad så måste man börja om. Kul, man lär sig bemästra. Dock tar det ofta lång tid.
Witcher 3 tog 5 månader innan det lyckades.

Ett spel som är exempel på hur välgjort och bra grafik är RDR 1. Trots exbox/ps3 så har det detaljer som många spel i dagsläget saknar.

Medlem

Det ser ju jäkligt läckert ut. Men vad kort. Man kan ju inte riktigt ta in miljön utan att pausa hela tiden.

Inkomster och utgifter och prioriteringar....suck.
...Frågan är om man skall gå in i data träsket igen. Blir dyrt. Jag behöver allt, inte bara ett Nvidia kort. Men ack så vackert.

Behöver lite färsk konsol gameplay nu som jämförelse

Medlem

Trailern är ju uppbyggd av så korta sekvenser att man inte hinner se något. Underligt sätt att sälja in grafiska finesser på

Medlem

Jag blev inte mindre taggad på ett RTX 9070 nu! Ryktet säger att det landar på runt 5000 kr. Helt klart en överkomlig prissättning för vad man får.

Medlem

En dum fråga: jag har ett RTX 2080ti, kommer Cyberpunk 2077 inte se lika bra ut, gör de nya korten grafiken bättre? Som sagt, förmodligen en dum fråga, men man får aldrig svar om man inte ställer dom, eller hur?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

En dum fråga: jag har ett RTX 2080ti, kommer Cyberpunk 2077 inte se lika bra ut, gör de nya korten grafiken bättre? Som sagt, förmodligen en dum fråga, men man får aldrig svar om man inte ställer dom, eller hur?

2080ti har stöd för ray tracing och DLSS. Du kommer inte missa några effekter, spelet flyter bara bättre på ett 3080 och 3090-kort men kommer även funka bra på ett 2080ti.

Medlem

@Sapiens: Hoppas bara jag kan maxa grafiken och ändå få över 60fps...


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

@Sapiens: Hoppas bara jag kan maxa grafiken och ändå få över 60fps...

Med DLSS kanske det går, beror på hur höga de högsta inställningar är och i vilken upplösning vi snackar om.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

@Sapiens: Hoppas bara jag kan maxa grafiken och ändå få över 60fps...

Det här är bara en gissning men skulle tro att Cyberpunk kommer ha så många grafiska inställningar att inte ens en 3090 kommer riktigt kunna maxa grafiken.

Men du kommer lätt kunna spela på high eller ultra inställningar med en 2080 Ti.

Läste något om att 3000-serien kommer ha något som optimerar ssd's så det är väl det enda du kommer "missa".

Medlem

mitt 1070 kommer inte räcka långt här, behöver 3070 lr 2080ti minst känner jag. vill inte slösa cyberpunk på lägre än maxinställningar med 60 fps


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Kiario:

Har aldrigt tyckt cyberpunk sett imponerade ut grafiskt och inte denna trailer heller direkt.
Ur artistik / konstnärlig synpunkt så är det långt efter ex god of war, Death stranding, RDR2 last of us 2 exempelvis. Sen kan dom lägga till hur mycket krimskrams som helst men det handlar mest om hur skickliga animatörer/grafikdesigners det är.
Därför är dessa spel på gamla ps4 fortf helt överlägsna de flesta PC spel. Några finns nu på pc men är utvecklade för ps4

det är nog snarare så dom valt detta för det ska gå smidigt på konsoler, sen är det även mycket av vad för artistisk stil dom valt och det är ju alltid smaksak. jag gillar stilen, dock är jag ju inte glad i överdrivna färger överallt skulle velat ha det mer emot diablo IIII hållet.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag blev inte mindre taggad på ett RTX 9070 nu! Ryktet säger att det landar på runt 5000 kr. Helt klart en överkomlig prissättning för vad man får.

9070?
Då får du vänta många år.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

9070?
Då får du vänta många år.

Ja precis! Jag har ingen brådska.

(Antar att majoriteten förstod att jag syftade på 3070.)

1
Skriv svar