Webhallen och ångerrätt

Medlem
Webhallen och ångerrätt

Hej.

Fick höra något idag jag finner väldigt märkligt.

Om man köper ett grafikkort på webhallen och sedan vill ångra sitt köp efter någon dag, har man då inte rätt till att ångra köpet och lämna tillbaka kortet?

Fick idag höra att en grabb som velat lämna tillbaka sitt kort blivit nekad av webhallen att göra detta.
Någon som kan hjälpa mig att få lite klarhet över denna situationen?

Medlem

Inte om det är använt/bruten förpackning kanske?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Man får lämna tillbaka om man köpt på distans inom 14 dagar efter man hämtat ut.
Det gäller då att vara + embalaget är intakt.
Har du köpt över disk gäller helt andra regler.
Dock brukar dom flesta erbjuda öppet köp vid obruten förpackning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Öppet köp i butik och på internet

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp både online och i butik vilket gäller för privatkunder. Under öppet köp-tiden får du undersöka din produkt i den utsträckning som krävs för att kunna fastställa att den motsvarar produktbeskrivning och egenskaper.

Produkter som exkluderas från öppet köp-erbjudandet är monterade datordelar så som Custom Config och produkter köpta med abonnemang, samt följande artiklar om de har bruten förpackning/plombering:

Mobiltelefoner
Förbrukningsvaror (ex. godis, bläckpatroner)
Hushållsmaskiner (ex. kaffebryggare)
Inomhusklimat (ex. AC)
Hygien- & kroppsnära produkter (ex. rakapparater, in ear-lurar, smartklockor)
Byggsatser & spel-/samlarkort (ex. LEGO, Magic-kort)
Presentkort & tillgodokvitton
Mjukvara, TV- & datorspel, vouchers/produktkoder

så får vara öppnad och går att returnera

Medlem

Låter märkligt. Har själv lämnat tillbaka just kort på Webhallen och det har inte varit några bekymmer.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Geeks Gaming
Skrivet av niko:

Hej.

Fick höra något idag jag finner väldigt märkligt.

Om man köper ett grafikkort på webhallen och sedan vill ångra sitt köp efter någon dag, har man då inte rätt till att ångra köpet och lämna tillbaka kortet?

Fick idag höra att en grabb som velat lämna tillbaka sitt kort blivit nekad av webhallen att göra detta.
Någon som kan hjälpa mig att få lite klarhet över denna situationen?

Utan mer information kan man ju inte säga så mycket.

På vilka grunder blev han nekad?

jbx
Medlem

Kanske hade haft sönder kartongen? Slarvat bort antistatisk påse, skruvat på kortet, tagit bort emblem, satt klistermärken på, osv?

Är produkten i nyskick är det inga problem att lämna tillbaka.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Till vissa grafikkort följer det med vouchers till spel. Där tänker jag mig att det borde nekas om förpackningen är bruten.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar