Mer Hawkeye! Kate Bishop blir en del av Marvel's Avengers i oktober

Robot
Mer Hawkeye! Kate Bishop blir en del av Marvel's Avengers i oktober

Banar väg för en annan Hawkeye.

#marvels-avengers


Medlem

Ska bli kul å köra nu på fredag


signatur

I drank what?

Medlem

Har sett lite gameplay och tycker inte det ser så lovande ut men ska bli intressant att se vad massan har att säga. Kanske kommer bli jättebra.

Började spela lite igår, är än så länge helt okej spel


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Testade Marvel's Avengers till Steam under den fria betan och blev verkligen inte nöjd. Väldigt repetitivt. Bara fighter efter fighter. Nu provade jag bara i 1 timme men av det jag lirade så var det bara pannkaka av skiten, tyvärr. Hade sätt fram emot denna titel sedan det utannonserades. Det hade varit nice med lite mer utforskning av en hub-värld men det kanske kommer senare i spelet. Jag vet inte.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jäkligt dåligt spel. Refunda ni som köpt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Sjukt kul combat i det här spelet när man låst upp lite moves.
Blev imponerad över att det är en bra story med mer än okej röstskådisar i kampanjen!
Kommer nog ha kul länge med det här.
Dock ganska buggigt. Hoppas det patchas friskt framöver.

Känns lite som lathet att de lägger in två stycken bågskyttar på raken. Hoppas Bishop och Hawkeye är tillräckligt olika för att det ska kännas bra.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jäkligt dåligt spel. Refunda ni som köpt

Förbeställde via Steam, testade bägge beta-helger. Begärde refund (buggat som satan, krascha konstant).

Polaren beställde via Square Enix, hade liknande problem. NEKAS refund av Square Enix, och dessutom har han inte fått åtkomst till sina 3-dagars Headstart, om dom nu fixat problemen som fanns under betan.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Krashar ofta på PC, men det är en nvidia gameready driver för spelet på g och de jobbar på att fixa krasherna. Källa: Utvecklarna själva på den officiella discord kanalen.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Blev imponerad över att det är en bra story med mer än okej röstskådisar i kampanjen!

Storyn kan jag inte uttala mig om men röstskådespeleriet har sedan första trailern och en stund in i betan bara känts otroligt platt för min del.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Var väldigt hypad inför detta spel, äntligen ett Avengers spel för vuxnta och inte ett som inte var ett lego spel.

Men efter att ha sett flera videos och playthrougs så är känslan jag får att det bara är ett av alla Lego Avengers spel men med annat utseende, gameplay ser inte ut att skilja sig mycket från Lego spelen mina 7 och 9 åriga grabbar spelar.

Sitt och tryck på samma knapp om och om igen för att ta dig igenom vågor av fiender, inget för mig.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Var väldigt hypad inför detta spel, äntligen ett Avengers spel för vuxnta och inte ett som inte var ett lego spel.

Men efter att ha sett flera videos och playthrougs så är känslan jag får att det bara är ett av alla Lego Avengers spel men med annat utseende, gameplay ser inte ut att skilja sig mycket från Lego spelen mina 7 och 9 åriga grabbar spelar.

Sitt och tryck på samma knapp om och om igen för att ta dig igenom vågor av fiender, inget för mig.

Gör du det så är du död inom 10 sekunder i en vanlig fight på normal svårighetsgrad

Vet inte vad du kollat på med bara trycka en knapp går inte

Och storyn är inget för barn på långa vägar. Tycker den är bättre än de flesta marvel filmerna

Medlem

Extremt tråkiga fighter i det här spelet.

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

Gör du det så är du död inom 10 sekunder i en vanlig fight på normal svårighetsgrad

Vet inte vad du kollat på med bara trycka en knapp går inte

Och storyn är inget för barn på långa vägar. Tycker den är bättre än de flesta marvel filmerna

Att storyn är bättre än filmerna är väl lite i överkant, men håller med om det övriga!
Blev förvånad hur svårt spelet är. Vet inte om det är jag som suger, men har blivit besegrad flertalet gånger på Challenge II-nivå. Man blir stun-locked väldigt lätt, så det gäller att vara på alerten med dodge knappen.

Över lag blev väldigt jag positivt överraskad av det här spelet. Är fan 31 år och tyckte alla trailers fram till betan såg hemska ut. Trodde aldrig jag skulle gilla spelet.
Men de stela karaktärerna från de första trailers ser jag inte och jäklar va kul det är att mosa robotar.
Massa sköna röstskådisar med! (Nolan North, Troy Baker, Laura Bailey!)

Medlem
Skrivet av blackidus:

Var väldigt hypad inför detta spel, äntligen ett Avengers spel för vuxnta och inte ett som inte var ett lego spel.

Men efter att ha sett flera videos och playthrougs så är känslan jag får att det bara är ett av alla Lego Avengers spel men med annat utseende, gameplay ser inte ut att skilja sig mycket från Lego spelen mina 7 och 9 åriga grabbar spelar.

Sitt och tryck på samma knapp om och om igen för att ta dig igenom vågor av fiender, inget för mig.

Allvarlig fråga till dig, och andra som klagar på att hammra knappar: Vad förväntar du dig av ett spel i dagsläget? (eftersom alla actionspel, mer eller mindre, är på det viset)


signatur

I drank what?

Inaktiv

@Mirage: Jag är också nyfiken på vad folk förväntar sig. I Destiny klickar man ju bara tills fienderna tar slut?? I God of War trycker man ju på en knapp tills fienderna tar slut??

Medlem
Skrivet av anon_79617:

@Mirage: Jag är också nyfiken på vad folk förväntar sig. I Destiny klickar man ju bara tills fienderna tar slut?? I God of War trycker man ju på en knapp tills fienderna tar slut??

Just därför jag inte spelar dem spelen heller, testade God Of War för att alla säger att det är så bra, tröttnade efter några timmar och det har nu legat på hyllan i ett år och jag har inte rört det igen. Det enda som var bra i det spelet var storyn och grafiken och det räcker inte för att hålla mitt intresse uppe.

Inaktiv
Skrivet av blackidus:

Just därför jag inte spelar dem spelen heller, testade God Of War för att alla säger att det är så bra, tröttnade efter några timmar och det har nu legat på hyllan i ett år och jag har inte rört det igen. Det enda som var bra i det spelet var storyn och grafiken och det räcker inte för att hålla mitt intresse uppe.

Ok, fair enough att du inte gillar såna spel. Men trodde du detta var ett Avengers RTS då eller?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Just därför jag inte spelar dem spelen heller, testade God Of War för att alla säger att det är så bra, tröttnade efter några timmar och det har nu legat på hyllan i ett år och jag har inte rört det igen. Det enda som var bra i det spelet var storyn och grafiken och det räcker inte för att hålla mitt intresse uppe.

Oj gillar man inte GoW så ska man verkligen hålla sig undan från den genren helt

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Att storyn är bättre än filmerna är väl lite i överkant, men håller med om det övriga!
Blev förvånad hur svårt spelet är. Vet inte om det är jag som suger, men har blivit besegrad flertalet gånger på Challenge II-nivå. Man blir stun-locked väldigt lätt, så det gäller att vara på alerten med dodge knappen.

Över lag blev väldigt jag positivt överraskad av det här spelet. Är fan 31 år och tyckte alla trailers fram till betan såg hemska ut. Trodde aldrig jag skulle gilla spelet.
Men de stela karaktärerna från de första trailers ser jag inte och jäklar va kul det är att mosa robotar.
Massa sköna röstskådisar med! (Nolan North, Troy Baker, Laura Bailey!)

Får mer inlevelse och känslor för storyn i spelet faktiskt.
Än många av marvel filmerna som var för mig mer rolig action att kolla på

Älskar också hur alla karaktärer har helt olika spelstilar. Förvänta mig inte det

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Ok, fair enough att du inte gillar såna spel. Men trodde du detta var ett Avengers RTS då eller?

Haha RTS? Nej men ett äventyrs spel med små inslag av RPG som flera nyhetskällor beskrivit det som det senaste året.
Inte ett Marvel Ultimate Alliance utvecklat av en AAA- spelutvecklare som Skillup beskrev spelet som.

Medlem

Tycker det är sorgligt att folk köper det här spelet och på så sätt stödjer den horribla affärsmodellen dom kör med. Tror dock att dom flesta väljer att bojkotta detta skitspelet som tur är.

Reklam för fortnite i spelet innan spelet är släppt
Fullpris spel med ingame shop
Fullpris spel där det är helt uppenbart att dom tagit bort content för att kunna introducera det senare för pengar
Exklusivt content för ps4 (spiderman)
Basic gameplay loop som inte är värdig ett AAA spel

Finns säkert fler exempel men detta räcker gott.

Inaktiv

@blackidus:
I mina öron låter det som att du säger att du ogillade God of Wars gameplay, men du vill ha ett Avengers som är som God of War (Äventyr med inslag av RPG). Jag kanske missförstår.
Men ja, den beskrivningen stämmer inte riktigt.
Det är en looter shooter brawler eller vad det nu kallas, med flera olika hjältar med typ 15-20 moves var och dessutom multiplayer.
Ville man ha ett God of War/DMC/Dantes Inferno med 50+ moves fast i Avengers värld så förstår jag att man blir besviken.
Kampanjen är bra - för att vara en looter - men långt ifrån samma kvalité som ett äkta äventyrsspel med en fleshed out huvudkaraktär.

De kanske marknadsförde spelet helt fel. Jag hade noll intresse för det tills jag testade betan så vet inte vad de sagt.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Just därför jag inte spelar dem spelen heller, testade God Of War för att alla säger att det är så bra, tröttnade efter några timmar och det har nu legat på hyllan i ett år och jag har inte rört det igen. Det enda som var bra i det spelet var storyn och grafiken och det räcker inte för att hålla mitt intresse uppe.

Nog för att attackerna är få till antalet i början, men när du kommer lite längre in i storyn öppnar du upp en mängd attacker och combos.

Om jag var du skulle jag ge det en chans till. Det är värt det.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

@Mirage: Jag är också nyfiken på vad folk förväntar sig. I Destiny klickar man ju bara tills fienderna tar slut?? I God of War trycker man ju på en knapp tills fienderna tar slut??

Lite dit jag ville komma...

Jag menar, fine om man inte gillar spelet, men knapptryck låter som en märklig anledning


signatur

I drank what?

Medlem

Tyckte kampanjen var väldigt mycket bättre än i betan, särskilt inledningen, men man fattar hur sjukt bra Spider-man är när man inser vilken grind/greed som behövs för att låsa upp emotes, kostymer och annat. Sure, inte p2w, men... allt var gratis i Spider-man efter att man betalt spelet. Vore trevligt med lite fler sådana spel.
...å andra sidan, om de fortsätter lägga till innehåll utan att kräva pengar kanske man kan leva med att andra betalar en massa för "stil".

För övrigt hängde sig PS4-betan flera gånger för mig också, men än har inte release hängt sig en enda gång (det ska fan inte en konsol-titel göra). Day-1 patchen laddades tyvärr inte ner automagiskt även om spelet gjorde det, så där missade man en av sina tre preplay-days. PSN är ju jäkligt corona-segt och patchen var "mäktig".

Men varför måste spelet ladda om varje gång man dör/missar? I evigheter? Obegripligt.

Inaktiv

Verkar vara många som förväntade sig att Avengers skulle vara ett singleplayer äventyrsspel som God of War och Spider-Man. Går inte riktigt jämföra kvalitén mellan dessa genres.

Marknadsföringsavdelningen på Crystal Dynamics verkar ha misslyckats, trots det stora franchise namnet.

1
Skriv svar