Ratchet and Clank: Rift Apart till PS5 låter dig välja mellan 30 och 60 fps

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fast det är ju lite konstigt att åh ena sidan tycka det är okej att marknadsför sina produkter som 4k 60fps, 4k 120fps eller rent av 8K maskiner, för att sedan bli förvånad över när folk åtminstone förväntar sig 4k 60fps + allt ögongodis i sina nextgen-spel.

Det är självklart okej att marknadsföra det eftersom de är kapabla till det. Inte mer komplicerat än så. Att konsumenter är dumma och överhajpar grejer till orimliga nivåer är något jag inte förstår.

Köp en PC om du vill ha prestanda. Inte svårare än så.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ah okej, jag trodde först du antydde att man behöver lägga 2080ti pengar för att kunna lira 4k 60fps + allt ögongodis, vilket inte alls stämmer nu.

Fast det är ju lite konstigt att åh ena sidan tycka det är okej att marknadsför sina produkter som 4k 60fps, 4k 120fps eller rent av 8K maskiner, för att sedan bli förvånad över när folk åtminstone förväntar sig 4k 60fps + allt ögongodis i sina nextgen-spel.

Håller med i mycket vad du skriver om ovan. Alltid tråkig upplevelse när företag hypar upp produkter långt mer än vad de realistiskt levererar i verkligheten.

Företag som är duktiga på marknadsföring och är mån om sina kunder gör precis tvärt om; Lovar måttligt enligt vad man kan förvänta sig verkligt, och sedan när man köpt produkten/tjänsten så överlevererar de sedan i förhållande till vad de lovat. Då älskar man som kund sådana företag, och kommer gärna tillbaka.

Kurs 1A i god och framgångsrik marknadsföringsstrategi.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Självklart trist om inte 60FPS kunde bli det minsta man förväntat sig nästa generation men med det sagt så har väl ratchet spelen ändå alltid gått i 30?
Och de har iaf spelat sanslöst bra allihopa så jag är inte direkt rädd för den här nyheten kring just detta spelet i sig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Självklart trist om inte 60FPS kunde bli det minsta man förväntat sig nästa generation men med det sagt så har väl ratchet spelen ändå alltid gått i 30?
Och de har iaf spelat sanslöst bra allihopa så jag är inte direkt rädd för den här nyheten kring just detta spelet i sig.

60fps PS3 ¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Sapiens:

60fps PS3 ¯\_(ツ)_/¯

Ah det var såpass alltså. Har kört de flesta men det har aldrig riktigt känts som 60 men det var juh kul de gick i 60 då haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ah det var såpass alltså. Har kört de flesta men det har aldrig riktigt känts som 60 men det var juh kul de gick i 60 då haha.

Var kanske ostabil 60fps då, blir ju inte samma som stabil 60fps.

Medlem

Blir la säkert 1440p/60fps allt annat vore B.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda för pengarna" är ett ganska stort steg bakåt från "Bättre än RTX 2080 Super för kaffepengar" som konsolkramarna har skrikit i månader nu. I den klassen av grafikkort handlar det inte om att välja mellan bra, högupplöst grafik och bilduppdatering, du får båda.

Jag fattar inte. Vilka pratar du om?

Det låter som att du tar de mesta extrema exempel och generaliserar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Blir la säkert 1440p/60fps allt annat vore B.

Jo, det vore ett bra minimum håller jag med om.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skriv svar