Ryktet stämde! Super Mario 3D All-Stars släpps i september

Robot
Ryktet stämde! Super Mario 3D All-Stars släpps i september

Ett paket med Super Mario 64, Super Mario Sunshine och Super Mario Galaxy.

#mario, #nintendo-switch, #super-mario-3d-all-stars


Medlem
Citat:

Märkligt nog släpps samlingen bara under en viss tid, och "ungefär" den 31 mars 2021 är det tack och adjö för Super Mario 3D All-Stars i Nintendo Eshop. Spelet släpps både fysiskt och digitalt, men då den fysiska utgåvan bara trycks i en begränsad upplaga är det kanske vanskligt att vänta.

Just Nintendo being Nintendo.

Älskar deras spel, men som företag så bedriver de en väldigt störd verksamhet som jag inte alltid förstår mig på.

Inaktiv

Var denna också tidsbegränsad? Såg att Super Mario Bros 35 till Nintendo Online var tidsbegränsad till 31 mars 2021 men inget om Super Mario 3D All-Stars

Inaktiv

Kommer köpa denna istället för att försöka köpa Super Mario Sunshine igen till GameCube.

Testpilot

Varför tidsbegränsa digitala produkter?

Sedan är det väl lite slött att inte putsa på de äldre spelen lite mer, även om det finns en charm i att få original grafiken.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_326145:

Kommer köpa denna istället för att försöka köpa Super Mario Sunshine igen till GameCube.

Klokt. Gamecube-spel har gått upp rejält i pris på sistone. Har sett Super Mario Sunshine gå för $70.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har inte riktigt spelat igenom sunshine helt så det ser jag mest fram emot, kommer ihåg att det fanns några riktigt charmiga bonus-banor utan vattenjetpacken

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Var denna också tidsbegränsad? Såg att Super Mario Bros 35 till Nintendo Online var tidsbegränsad till 31 mars 2021 men inget om Super Mario 3D All-Stars

Både den fysiska och digitala utgåvan är tidsbegränsad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tidsbegränsat, känns lite skumt, men antar att Nintendo försöker hålla uppe "kvalitén" på deras produkter genom att göra de lite mer sällsynt.

Hade ju viljat ha 3D World och Super Mario Galax 2 i samma samling också


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Kommer det inte att gå att spela samlingen efter detta datum även om man köpt den?

Medlem

Väldigt synd att Super Mario Galaxy 2 inte finns med i paketet. Har inte lirat Galaxy spelen så önskade verkligen att båda fanns med. Super Mario Sunshine är riktigt bra och kan tänka mig lira det igen i bärbart läge då det inte ser helt ospelbart i grafikväg. Däremot har Super Mario 64 inte åldrats med värdighet. Ett av de bästa spelen som någonsin släppts helt klart men grafiken gör det ospelbart för egen del i dagens värld. Det hade de gärna kunna skippa helt för Galaxy 2 men många skulle nog knappast hålla med mig här..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Både den fysiska och digitala utgåvan är tidsbegränsad.

Såg videon och reagerade bara på Nintendo Online spelet där 35 spelare spelar mot varandra att det är tidsbegränsat.

Så källa?

Moderator | Testpilot
Skrivet av miga:

Kommer det inte att gå att spela samlingen efter detta datum även om man köpt den?

Jo det kommer att gå.

Skrivet av anon_326145:

Såg videon och reagerade bara på Nintendo Online spelet där 35 spelare spelar mot varandra att det är tidsbegränsat.

Så källa?

De säger det i videon runt 11:25, sedan finns det här som en disclaimer på annat håll:

Annan bild från spelets hemsida:


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo det kommer att gå.

De säger det i videon runt 11:25, sedan finns det här som en disclaimer på annat håll: https://i.imgur.com/c27OeTN.png

Annan bild från spelets hemsida: https://i.imgur.com/rXKq7D0.png

Då får man försöka skynda sig att fynda det då

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Då får man försöka skynda sig att fynda det då

Precis så Nintendo vill du ska tänka : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

dyb
Medlem

Besviken över att 64 inte fick lite upphottad graffe eller åtminstone 16:9 liksom....o ingen Galaxy 2...
Känns lite väl billigt o lazy av dom...

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Precis så Nintendo vill du ska tänka : )

Ja precis, men jag blir bara lite rädd för att den fysiska versionen ska ta slut i ett nafs i butiken när den är tidsbegränsad

Inaktiv

Vill bara be om ursäkt för att jag kritiserade och hade svårt att tro på det med tidsbegränsningen

Medlem

Är väl lite som att försöka hitta gamla DS spel sen. De går nästan upp i rök eller blir ruggigt dyra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hmm.. klassisk Nintendo som sagt. Känns ändå märkligt att de inte kör en fetare samling. Jag tänker att det här är det enda de har att komma med under granen i år.

Medlem

Tidsbegränsat pga att de vill sälja N64 mini med Mario64 som främsta dragplåster nästa år?

Medlem

Blev först lite ledsen över att jag har sålt min Switch men när jag läste om tidsgränsen blev jag nästan glad över mitt beslut. Vill verkligen inte stötta sådant trams.

Medlem

Jag som tänkte lägga ut min Switch på Tradera idag. Nu fick man beslutsångest.

Har vi fått någon info om hur kameran kommer att funka i Mario 64? Blir det originalkameran där man har ett visst antal vinklar att välja på eller är det 360° som i de senare delarna månntro?

Inaktiv
Skrivet av 7ogus:

Tidsbegränsat pga att de vill sälja N64 mini med Mario64 som främsta dragplåster nästa år?

Om det skulle vara så, så skulle det vara en väldigt löjlig anledning eftersom jag tror att en Nintendo 64 mini skulle sälja väldigt bra ändå.

Inaktiv
Skrivet av martingoransson:

Har vi fått någon info om hur kameran kommer att funka i Mario 64? Blir det originalkameran där man har ett visst antal vinklar att välja på eller är det 360° som i de senare delarna månntro?

Jag tror att det är som på Nintendo 64, tyckte det mesta såg väldigt original ut.

Det som jag tycker är synd är att det känns som att man troligtvis måste ha sina Joy-con urkopplade trådlöst för att spela Super Mario Galaxy. En känsla som jag fick av trailern.

Inaktiv

Trevlig samling. Nintendo lyckades med konsttricket att träffa av 2 av 3 st Mariospelen i 3D jag inte spelat igenom så blir att köpa. Hade gärna sett en uppgradering av grafiken mer än det som gjorts men ändå, bra grej.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag tror att det är som på Nintendo 64, tyckte det mesta såg väldigt original ut.

Det som jag tycker är synd är att det känns som att man troligtvis måste ha sina Joy-con urkopplade trådlöst för att spela Super Mario Galaxy. En känsla som jag fick av trailern.

Jaså? Originalet gick ju att spela med den vanliga handkontrollen på Wii har jag för mig. Svårare att fånga stjärnor bara.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Man får skaffa Galaxy 2 till sin Wii U helt enkelt 😏

Medlem

Snålt att de inte har gjort remakes med dagens grafik. Har redan 50 upplagor av Mario 64 på diverse plattformar redan...

12
Skriv svar