Över en miljon har tagit till skyarna i Microsoft Flight Simulator

Robot
Över en miljon har tagit till skyarna i Microsoft Flight Simulator

Rekordsuccé för Xbox Game Pass på pc.

#microsoft-flight-simulator


Inaktiv

Skoj att en simulator blir så populär, har kollat en hel del streams, väldigt avslappnande.

Däremot låter det helt orimligt att ingen skulle ha flugit längre än 10 timmar 39 minuter?

Det finns väl sträckor som är bra mycket längre än så utan mellanlandningar? Att ingen skulle ha åkt typ Sydney-New York låter märkligt för mig

Medlem

Dum fråga kanske? Här kommer den: När man flyger långa sträckor som t.ex 10 timmars flygresor. Kan man då spara i luften och stänga av spelet för att återuppta senare när du har tid o lust från luften? Det känns som det är givet men jag frågar ändå..

Det går o göra så i Euro Truck Simulator 2 iaf som befinner sig på marken. Hehe.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Dum fråga kanske? Här kommer den: När man flyger långa sträckor som t.ex 10 timmars flygresor. Kan man då spara i luften och stänga av spelet för att återuppta senare när du har tid o lust från luften? Det känns som det är givet men jag frågar ändå..

Det går o göra så i Euro Truck Simulator 2 iaf som befinner sig på marken. Hehe.

Nej det går tyvärr inte, det går dock att pausa i luften tex om du ska gå och äta men då måste spelet vara igång hela tiden. Stänger du av spelet är det bara att börja om. De gånger jag kört längre flygningar har jag satt på autopiloten när jag gått från datorn nån timme

Medlem

Mer än ett spel, en helt magisk upplevelse!

Medlem
Skrivet av Stevenbivenh:

Nej det går tyvärr inte, det går dock att pausa i luften tex om du ska gå och äta men då måste spelet vara igång hela tiden. Stänger du av spelet är det bara att börja om. De gånger jag kört längre flygningar har jag satt på autopiloten när jag gått från datorn nån timme

Ett tips är att öka sim-rate'en. Även hur snygga molnen är så kan det vara tröttsamt att titta på dessa i 6 timmar
Default är r + num +/-, sök på simrate i options för att binda om. Kom ihåg att sätta filtret på "all", annars syns inte dessa när du söker bland bindings.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Skoj att en simulator blir så populär, har kollat en hel del streams, väldigt avslappnande.

Däremot låter det helt orimligt att ingen skulle ha flugit längre än 10 timmar 39 minuter?

Det finns väl sträckor som är bra mycket längre än så utan mellanlandningar? Att ingen skulle ha åkt typ Sydney-New York låter märkligt för mig

Frågan är om flygen i spelet har bränsle så det räcker den biten, utan att fuska dvs. Kanske någon som har koll?
"fuskar" man och lägger till bränsle så kanske det inte räknas i statistiken.

It's not a lake, it's an ocean

Ingår servering i cockpit?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av baggso:

Frågan är om flygen i spelet har bränsle så det räcker den biten, utan att fuska dvs. Kanske någon som har koll?
"fuskar" man och lägger till bränsle så kanske det inte räknas i statistiken.

Det går ju annars att mellanlanda och tanka? Men det kanske räknas som fusk?

För övrigt är jag helt såld. Obeskrivlig känsla när man fått in kontrollerna och lärt sig flyga och hela jorden ligger öppen att upptäcka.

eld
Medlem

Sitter fortfarande och väntar på att spelet ska fungera, har åäö i bokstäver i min user folder så spelet ville inte ens starta, nu fixade de det i senaste patchen men kan inte gå in i world flight på grund av samma problem, nästa vecka kanske?

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Det går ju annars att mellanlanda och tanka? Men det kanske räknas som fusk?

För övrigt är jag helt såld. Obeskrivlig känsla när man fått in kontrollerna och lärt sig flyga och hela jorden ligger öppen att upptäcka.

Det bör inte räknas som fusk om man mellanlandar, jag tänker mer på att du kan tanka i luften om du vill
Men samtidigt så räknas det ju inte som en enkel sträcka om man mellanlandar

Medlem
Skrivet av baggso:

Ett tips är att öka sim-rate'en. Även hur snygga molnen är så kan det vara tröttsamt att titta på dessa i 6 timmar
Default är r + num +/-, sök på simrate i options för att binda om. Kom ihåg att sätta filtret på "all", annars syns inte dessa när du söker bland bindings.

Jag antar att ens flygtimmar påverkas om man ökar sim raten, eller?

Medlem
Skrivet av FN80:

Jag antar att ens flygtimmar påverkas om man ökar sim raten, eller?

Ja det bör det göra... osäker men tror inte man får någon achievement för en långflygning när det i själva verket tog ca 1 timme 😁

1
Skriv svar