Emuell Moons sammanfattning av "Super Mario 35th Anniversery Direct"

Inaktiv
Emuell Moons sammanfattning av "Super Mario 35th Anniversery Direct"

Igår valde Nintendo att avslöja ett flertal Mario spel för att fira Super Mario spelens 35 års jubileum. Det tråkiga var dock att flera av dessa spel bara kommer säljas under en kort period.
Jag ska gå igenom allt som sades i trailern och försöka ge min bild av detta.

Super Mario Bros Game & Watch
Det är jättekul att de väljer att släppa en ny konsol igen, bara att jag själv har hoppats på en Nintendo 64 under några års tid.
Men här får man en Game & Watch med tre spel, Super Mario Bros, Super Mario Bros: The Lost Levels och det klassiska Game & Watch spelet Ball fast med Mario istället.
Jag skulle gärna vilja ha denna då jag aldrig har haft någon Game & Watch tidigare.
Jag har dock velat ha The Legend of Zelda Game & Watch eftersom det är ett spel som jag har missat. Men vem vet, det kanske kommer när Zelda firar 35 år 2022.

Super Mario 3D World + Bowser's Fury
Väldigt roligt att detta Wii U spelet kommer till Switch även att det var väldigt väntat då Nintendo har satsat på att släppa i princip alla Wii U spel till Switch eftersom Wii U blev en sådan flopp.
Har redan spelet till Wii U men Gamepaden kan nu på ålderns höst ibland tappa kontakt med konsolen, så det är inte så kul att spela spel som kräver eller i princip kräver att man spelar med sin Gamepad.
Så detta skulle vara kul att ha till Switch och sen är jag ju väldigt nyfiken på vad Bowser's Fury är för spel.
Spännande.

Super Mario Bros 35
Ännu en gång får man spela det klassiska Super Mario Bros spelet till NES, men den här gången med 35 andra spelare.
Detta är ett spel som påminner om Tetris 99 till Nintendo Online och även detta är ett Nintendo Online spel.
Man ska försöka spela det klassiska Super Mario Bros spelet och vinna mot de andra som spelar, men när man besegrar fiender så skickas dessa fiender till någon annan som spelar, så det kan bli väldigt kaos med fiender på sin skärm som kanske egentligen inte ens hör hemma på den banan som man spelar.
Ser ut som en riktigt underhållande version av första Super Mario Bros, men tyvärr så måste man skynda sig om man vill spela det, för det finns bara tillgängligt på Nintendo Online från 1 oktober till 31 mars 2021.
Så nu vill jag ha Nintendo Online igen.

Mario Kart Live: Home Circuit
Sen kommer ett roligt spel för alla barn där hemma för att Nintendo vill kunna tjäna extra pengar på tillbehör.
Ja, detta är ett nytt Mario Kart spel där exempelvis ditt vardagsrum är en bana. Man har en radiostyrd gokart (fysisk) med en inbyggd kamera så att man ser på skärmen på sin Switch vart den kör. Därefter kan man ställa upp check points (mål) på banan så att man vet i vilken ordning man ska köra för att klara av banan.
På skärmen får man sen se andra karaktärer som man tävlar mot och vapen, men blir man träffas av ett vapen så stannar den radiostyrda bilen en stund.
Man kan även spela mot andra som också har en egen radiostyrd gokart för detta spelet.
Själv kommer jag inte köpa det, har inte plats hemma för att spela det, om man inte går ut någonstans och spelar. Men annars skulle det vara kul att spela med dottern tror jag.

Fler sätt att fira Super Mario fram till 31 mars 2021
I Mario Kart Tour till iPhone och Android så kommer klassiska Mario och Donkey Kong Jr. från Super Mario Kart att vara med och tävla. Dessa karaktärer kommer att ha samma original grafik som från Super Mario Kart till Super Nintendo.

I Nintendo' webbutik så kommer det finnas nyckelringar, tröjor, påsar, termos och mugg med Super Mario för att fira 35 års jubileumet.

Ett nytt Ninji speedruns till Super Mario Maker 2 för att fira Mario kommer.

Mellan november till december kommer det vara en European Online Challenge på Super Smash Bros Ultimata med banor och vapen från Super Mario.

Super Mario team splatfest kommer till Splatoon 2 och även tröjor och nyckelringar för denna Splatfest på My Nintendo Store.

Super Mario tema i Animal Crossing New Horizons.

Sen visade de upp ett flertal andra produkter med Mario som redan går att köpa, som Monopol, Lego Mario, Lego NES och Mario kinder ägg.

Super Mario All-Stars
Det klassiska spelet kommer till Super Nintendo samlingen på Nintendo Online.
En riktigt bra samling med Super Mario Bros, Super Mario Bros: The Lost Levels, Super Mario Bros 2 och Super Mario Bros 3. Alla spelen har snyggare grafik än vad de hade till NES och det går att spara i samtliga spel.
En stor förbättring från originalen.
Själv köpte jag detta spelet till Wii när det kom under Super Mario's 25 års jubileum för tio år sedan, så det är inget som lockar mig att skaffa Nintendo Online.

Super Mario 3D All-Stars
Ännu ett rykte som stämde.
Super Mario 64, Super Mario Sunshine och Super Mario Galaxy kommer att släppas i en egen samling där det även går att lyssna på musiken från varje spel.
Det kommer att släppas på kassett och även finnas på E-shop från den 18 september. Men kommer endast att säljas fram till i slutet av mars 2021.
Jag har själv tänkt att köpa Super Mario Sunshine till GameCube men detta borde bli billigare att köpa. Det tråkiga är att de bara säljer det under en begränsad tid, så det kommer nog tyvärr snabbt bli dyrare än Super Mario Sunshine.

1
Skriv svar