EA smyger in reklam i UFC 4 efter att recensionerna har landat

Robot
EA smyger in reklam i UFC 4 efter att recensionerna har landat
Medlem

Lite som att köpa en film men ändå tvingas se reklampauser...

Medlem

Förvånad? Inte direkt.

Medlem

Man väntar ju bara på att EA ska få en redig pungspark nån gång.

Medlem

Med risk för att låta lite " det var bättre förr"... Fan vad jag saknar tiden när men kunde köpa spel som var kvalitativa och färdiga vid release. Innan branschen togs över av gråa kostymgubbar, när nördarna var rockstjärnor!

Nu är normen överhype av ofärdiga Early access till fullpris. Vi är lurade, köper grisen i säcken varje gång.

Geeks Gaming

EA being EA...

Det är ju riktigt komiskt att se hur man ställer till det för sig själv om och om igen. 🤦🏼‍♂️
Det här kan jag tänka mig kan bli en het potatis rent juridiskt

EAs PR-människa måste ju antingen vara en sann sadist eller oerhört oskicklig 😂

Medlem

Det var ju riktigt störande implementerat också. Räcker det inte med att de har diskret reklam på mattan osv. Det där var ju verkligen mitt på skärmen och det kändes inte ens som det passade in.

Nä usch.

Medlem

EA kommer förmodligen svara

"Vi vill ge en realistisk känsla, vi vill att dom som spelar ska känna att man tittar på en riktig match"

Medlem

EA hade ju lite framåtanda på siståne med Steam osv. Men här kommer gamla hederliga EA krypande igen. Man blir så trött.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

UFC HAR ju reklam i sig. Så det beror ju lite på hur de gör.

"Round 3 is brought to you by P3. The official protein snack of the UFC" hade ju bara varit fullt normalt.

Det kändes betydligt mer "intrusive" dock

Medlem

It's not commercial. It's "info about products" mechanics.

Inaktiv
Skrivet av Ftmch:

Lite som att köpa en film men ändå tvingas se reklampauser...

En hel del av dom gamla Disney filmerna har reklam för deras andra filmer i flera minuter innan man kommer till menyn. Går inte klicka bort heller. (På Dvd)

Medlem
Skrivet av Evilof:

UFC HAR ju reklam i sig. Så det beror ju lite på hur de gör.

"Round 3 is brought to you by P3. The official protein snack of the UFC" hade ju bara varit fullt normalt.

Det kändes betydligt mer "intrusive" dock

påträngande


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Waliant:

EA hade ju lite framåtanda på siståne med Steam osv. Men här kommer gamla hederliga EA krypande igen. Man blir så trött.

Exakt min tanke De började äntligen generera lite goodwill men ”old habits die hard” som man brukar säga

Medlem

EA förnekar sig inte, har fått intrycket att det är i deras sportspel dom är som mest aggressiva med sådant här. Är väl spelarbasen för dessa spel som EA tror har större acceptans (förmodligen finns det någon sanning i detta också) för sådant här trams.

Inaktiv

Fortsätter bli fascinerad över vad människan kan störa sig på

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Fortsätter bli fascinerad över vad människan kan störa sig på

Jag vet inte hur mycket sportspel du spelar så jag kanske sparkar in öppna dörrar här. Men, min syn på det hela är att det är en del av helhetsupplevelsen av den väg EA Sports valt att gå de senaste 10-15 åren.

I mångas ögon, inte minst de lite äldre spelarna som kanske spelar offline framförallt, har EA Sports titlar gått ned sig konsekvent under den perioden. EA Sports har också en historia av att vara någonstans på skalan mellan att vara vaga till att ljuga i kommunikationen med sina kunder.

Så gott som all utvecklingsfokus ligger på det som går att tjäna snabba pengar på så som FUT-HUT-Ultimate team varianter. I UFC spelets fall så har det utvecklats under 2,5 år och dras ändå med fattigt innehåll och en del stora buggar som gör det omöjligt för en del att spela online. Om EA hade varit i synk med sin kundbas så hade det varit snyggt att åtminstone rätta till buggarna innan man slängde in reklam i spelet. Nu är de inte det, de är faktiskt sämst i klassen, och då blir reaktionerna också därefter.

Det finns hur mycket som helst att diskutera kring EA Sports titlar på denna generations konsoler och en bra summering för den intresserade finns här: [url="https://www.youtube.com/watch?v=eECvnIGeTxU/url"]

NHL-serien är inte i närheten där den var på PS3, kassakon Madden har ursinniga spelare och fått en egen hashtag som trendat, #fixmadden och NBA-live fick man lägga ned i och med att de har konkurrens från ett företag som faktiskt lägger ned tid på motsvarande titel.

Sett ur sitt sammanhang så är det kanske ingen big deal för alla med ett reklaminslag i ett spel där man simulerar en TV-produktion men implementeringen av denna och hur man uppfattar att EA Sports lyssnar på sin kundbas rent historiskt gör att det blir missnöje där missnöje redan frodas.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Fortsätter bli fascinerad över vad människan kan störa sig på

Jag förstår att man blir upprört äver detta.
Det handlar mycket om hur företagen ställer sig till monetization i spel och hur det hela har utvecklats- och är här för att stanna.
Framtiden ser inte direkt rosigt ut.
De testar gränserna hela tiden hos PC & konsolerna, på mobilplatform är mycket redan "normalt" tyvärr.
Kolla på min tråd om "Low Byte" och de 2 youtube klipps (den ena finns på den citerade bloggen).

https://www.fz.se/forum/trad/441201-low-score-motsatsen-till-...

Medlem
Skrivet av jehuty:

EA kommer förmodligen svara

"Vi vill ge en realistisk känsla, vi vill att dom som spelar ska känna att man tittar på en riktig match"

Är just det några har skrivit som en bra sak på Reddit. 😁

Nä, köper man EA spel får man skylla sig själv.

Skribent

Detta hade gått att implementera på så många vis med tanke på hur sportsändningar är upplagda, men de gör det på jag tror en av de få sätt som faktiskt stör upplevelsen. Det är nästan skickligt?

En annan sak jag är oroad över är ju alla "ingame" pengar man får när man klarar achivements och när gubben levlar, i nuläget går de inte att använda till så mycket...men det känns som ett upplägg för att slänga in mikrotransaktioner senare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Någon som är förvånad över att EA bara kör på $ tecken? Dem släppte detta skit....

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/madden-nfl-21

Dem har ingen konkurrens. Köp inte UFC4 eller Madden 21. Låt NFL se att licensen måste gå till Ubisoft.

Medlem

När skall folk lära sig, sluta köp spel från EA, problem solved.

Skribent

Uppdatering: EA har nu beslutat sig för att ta bort den kritiserade reklamen och säger i ett uttalande att feedbacken varit extremt tydlig och att reklamen uppenbarligen inte är välkommen. De lovar även att reklamen som visades i samband med repriserna inte kommer att komma tillbaka i framtiden.

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Uppdatering: EA har nu beslutat sig för att ta bort den kritiserade reklamen och säger i ett uttalande att feedbacken varit extremt tydlig och att reklamen uppenbarligen inte är välkommen. De lovar även att reklamen som visades i samband med repriserna inte kommer att komma tillbaka i framtiden.

Kul att vi gamers är starka tillsammans och kan göra förändring gånger som dessa. Ibland känns det dock som ett jävla gnäll på vissa saker men det är högst subjektivt Just sånna här saker och mtx i fullprisspel tycker jag är väldigt bra att det markeras tydligt

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Kul att vi gamers är starka tillsammans och kan göra förändring gånger som dessa. Ibland känns det dock som ett jävla gnäll på vissa saker men det är högst subjektivt Just sånna här saker och mtx i fullprisspel tycker jag är väldigt bra att det markeras tydligt

Kan bara instämma. Det är trist att spelarna ska behöva ryta ifrån om sånt här, men skönt att det får effekt (ibland) iaf. Man har ju dessutom tyckt att EA gått i rätt riktning på senare tid, och så kommer de med sånt här mög och sabbar återigen sitt anseende.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Uppdatering: EA har nu beslutat sig för att ta bort den kritiserade reklamen och säger i ett uttalande att feedbacken varit extremt tydlig och att reklamen uppenbarligen inte är välkommen. De lovar även att reklamen som visades i samband med repriserna inte kommer att komma tillbaka i framtiden.

Jag har svårt att föreställa mig att någon på EA tänkte att det kommer mottagas väl, likväl testar de för att se hur starka reaktionerna blir. Lite som min arbetsgivare när de testade att stänga av värmen utan att säga något för att spara pengar och sedan invänta eventuella reaktioner.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Längesen jag spelade något av EAs sportspel men Madden 21 är det värsta jag sett när det kommer till att försöka sälja på spelaren massa mikrotransaktioner.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Back in the days när EA reade ut BF3 en sista gång hakade jag på. Därefter stängde de servrarna och mitt nyköpta spel blev obrukbart. Har inte köpt någon från EA efter det. Fool me once...

Faktiskt extremt sällan jag köper multiplatt, om det inte är från Rockstar eller CDPR.

Medlem

Riktigt ful gjort och inte speciellt smidigt placerad för ett spel.
Men man kan ju inte klaga på Realismen, det är så här UFC själva visar reklam ibland.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Soulless:

Längesen jag spelade något av EAs sportspel men Madden 21 är det värsta jag sett när det kommer till att försöka sälja på spelaren massa mikrotransaktioner.

2k har ju tämligen gott om microtransaktioner i sitt NBA2K också (det går utmärkt att spela utan att lägga en krona också för den delen) och har fått ta mycket kritik för det. Skillnaden är dock att NBA2K är ledande bland sportspel på konsol vad gäller innehåll, realism, möjlighet att skräddarsy detaljer o.s.v. Basket ser ut som basket i NBA 2K medan Am.football och Hockeyn inte gör det i EAs titlar.Tillsammans med Sonys "MLB The Show" så sätter 2k standarden för vad ett sportspel borde innehålla 2020 och är hästlängder före EA Sports som i sin tur oftast saknar sådant som är rena hygienfaktorer i genren.

Istället öser EA in mer betalinnehåll och gimmicks. Om det ändå gick hand i hand med att man förbättrade titlarna från år till år så skulle åtminstone jag kunna ha översyn precis som med NBA2k.

Tyvärr så har EA ensamrättigheter på NFL-licensen ("simulation style") och UFC-licensen vilket gör att de inte behöver anstränga sig som de borde så länge folk köper spelen och pengarna tickar in. Sitt NBA-spel fick de som sagt lägga ned då 2k är hästlängder före och NHL-licensen ses som en niche jämfört med marknaden för de övriga spelen.

12
Skriv svar